Na 2 en een half keer nadenken toch maar in dit forum.
Vanwege een rare render fout in Internet Explorer moeten de plaatjes van de webshop die ik aan het bouwen ben een even aantal pixels hoog en een even aantal pixels breed zijn, anders komt er een randje langs m'n plaatje. (En ja het is CSS en XHTML compatible
) Nu probeer ik een scriptje los te laten op een map met plaatjes.
Je kunt een even getal checken met "if (h%2)"...
Alleen lijkt dit in in photoshop niet te werken.
dit is het scriptje:
Alleen werkt dit niet, photoshop maakt van de breedte geen integer, maar maakt er bijv. "123 px" van... Erg lastig. Heeft iemand een passende oplossing?
Voorbeeld van oneven aantal pixels.
Vanwege een rare render fout in Internet Explorer moeten de plaatjes van de webshop die ik aan het bouwen ben een even aantal pixels hoog en een even aantal pixels breed zijn, anders komt er een randje langs m'n plaatje. (En ja het is CSS en XHTML compatible
Je kunt een even getal checken met "if (h%2)"...
Alleen lijkt dit in in photoshop niet te werken.
dit is het scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| if (!app.documents.length > 0) { // open sample file if no document is opened.
var fileName = app.path.toString() + "/Voorbeelden/Duin.tif";
var docRef = open( File(fileName) );
}
app.preferences.rulerUnits = Units.PIXELS;
var h = app.activeDocument.height
var w = app.activeDocument.width
var x = (h * 2)
if (!(h%2))
{
bounds = new Array(0, 0, app.activeDocument.width, app.activeDocument.height - 1);
app.activeDocument.crop(bounds);
bounds = null;
}
if (!(w%2))
{
bounds = new Array(0, 0, app.activeDocument.width - 1, app.activeDocument.height);
app.activeDocument.crop(bounds);
bounds = null;
} |
Alleen werkt dit niet, photoshop maakt van de breedte geen integer, maar maakt er bijv. "123 px" van... Erg lastig. Heeft iemand een passende oplossing?
Voorbeeld van oneven aantal pixels.
[ Voor 3% gewijzigd door NielsNL op 13-08-2006 00:38 ]
M'n Oma is een site aan het haken.