ATI X300 - Theater Mode werkt niet meer bij na eerste movie

Pagina: 1
Acties:

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Setup: ATI X300 kaartje met:
- primary display: Philips CRT monitor
- secondary display: TV aangesloten via s-video

De sec. display is ingesteld als "extended desktop" en theater mode is ingeschakeld ("Extended desktop shows overlay in Theater Mode (full screen)").

Als ik nu 1 filmpje afspeel in Windows Media Player, dan wordt deze full screen weergegeven op de TV, zoals het hoort. Echter, als ik meerdere filmpjes in de playlist zet en afspeel, dan wordt het eerste filmpje op full screen op de secondary display (TV) afgespeeld, maar bij het overgaan naar het tweede filmpje flikkert de TV even en daarna krijg ik weer gewoon de desktop achtergrond op de TV i.p.v. dat ik het tweede filmpje full screen te zien krijg. Het filmpje wordt wel gewoon afgespeeld (in een klein venster van de media player) op de primary display. Er gaat dus iets fout bij het overschakelen naar een volgende film.

Ik gebruik versie 6.7 (de meest recente dus) van de Catalyst drivers op Windows XP SP2.

Hoe kan ik dit oplossen? Of is dit een bug in de driver? En is daar misschien een workaround voor?

• Stamgastje
kickje...

Verwijderd

Als het al iets is in de driver, denk ik dat je daar niet aan kunt veranderen/instellen. Misschien handiger een ander progje te gebruiken om die films af te spelen. Probeer het eens met real player of BS player (indien je niet bang bent voor WU.Save spyware)

• Stamgastje
Vaag, in Winamp werkt het inderdaad wel. Doet Media Player iets speciaals dan? Of gebruikt hij niet DirectShow net als Winamp?

Edit: En uiteindelijk heb ik ook een oplossing voor de Windows Media Player gevonden:
menu "Tools" -> item "Options" -> tabblad "Performance" -> knop "Advanced" -> optie "Use video mixing renderer" uitzetten.

[ Voor 45% gewijzigd door Stamgastje op 15-08-2006 06:18 ]

• Stamgastje
En werkt het ineens niet meer...

Is er iemand die ook problemen heeft met WMP i.c.m. Theater Mode?

Verwijderd

Volgens mij heeft iedereen wel iets met WMP. Ik heb een paar mpg-jes die die niet lust, die volgen mij allemaal door dezelfde gast zijn geript. Bij sommigen gaat mijn PC hangen. WMP is het enige programma dat dat voorelkaar krijgt.

Real player, quicktime en bs player spelen dezelfde filpjes probleemloos af....

Gewoon een typisch MS product met dito kuren >:)
Pagina: 1