upgraden Speedtouch modem

Pagina: 1
Acties:

• bondje33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Hallo,
Ik heb enkele vraagjes, kan dat?

Ik heb nu 3 jaar ADSL van KPN (xs4all) en heb op zich geen problemen, maar ik twijfel over
mijn snelheid. Ik hoor 6000 Kbit/sec te hebben, maar in mijn modem stond eerst 3560 Kbit/sec
en nu zelfs 2540 Kbit/sec ?!
Ik merk ook aan het downloaden met NewsLeecher dat de snelheid trager is dan eerst.
Eerder haalde ik +/- 600 Kbit/sec , nu niet meer dan 280 Kbit/sec , tussendoor nog een tijdje zo'n 350 Kbit/sec, dus dat kan kloppen als je naar bovenstaande getallen kijkt.

Ik heb xs4all al eens gemaild en gevraagd hoe het met die snelheden zat, en kreeg te horen dat die snelheid afhankelijk is van verschillende factoren.....(lengte verlengkabel, afstand tot wijkcentrale etc , etc

Nou is mijn vraag, eigenlijk een paar:
Wat kan ik het beste doen ? :
Welke soort verlengkabel van het telefoonaansluitpunt tot de modem is het beste?
Ik hoorde iets over UTP-kabel ?

De belangrijkste vraag :
Als ik de firmwire van mijn modem upgrade, gaat dat dan snelheidswinst opleveren?

Bedankt ;)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Wrs. heb je een afstervende Speedtouch 510. Die dingen gaan steeds lager syncen als ze aan het doodgaan zijn. Als kabel gewoon normale telefoonkabel gebruiken en maximaal een meter naar je splitter en dan ook maximaal een meter naar je modem. Mocht je langer willen, gebruik dan kabel met twists erin en gebruik een getwist paar om je plugje aan te zetten. Firmware upgrade zal niet helpen voor een hogere snelheid.

Overigens, waar je ff naar kan kijken, je noise margins. Als die rond de 6 liggen dan zit je of ver van de centrale / is je bekabeling brak / je modem haske deaud.

[ Voor 16% gewijzigd door BHQ op 12-08-2006 23:44 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klinkt als: Tijd voor een nieuw modem.

Als je je abonnement verlengt bij xs4all kun je met korting of gratis (ligt aan je abonnement) een modem regelen.

• bondje33
wwillem schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:57:
Klinkt als: Tijd voor een nieuw modem.

Als je je abonnement verlengt bij xs4all kun je met korting of gratis (ligt aan je abonnement) een modem regelen.
Ja? Waarom denk je? Zijn nieuwere modems dan sneller , of worden oudere modems mettertijd trager?
Ik heb intussen een aanvraag ingediend voor een nieuwe modem (gratis bij verlenging).
Dus ik zie wel....
Ik had ook aal een andere "oplossing" geprobeert, nl de modem dichter bij het aansluitpunt en de kabel van de modem naar de PC vervangen voor een betere kwaliteit. Maar ik merk nog niets, ook de modem geeft nog verschil.... :/

@ Yasper

Ik zit op 1163 meter van de centrale, daar zou het niet aan moeten liggen.
Maar waar kan ik die "Noise Margin" vinden? Sorry, ik ben niet zo'n expert....
Nou ja....in geval van een dooie modem heb ik dan maar een andere besteld.....wist niet dat dat kon.... :?

Bedankt hoor !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is een specifieke serie speedtouch 510 modems die nogal de neiging heeft stuk te gaan, zoek maar eens op dit model met de zoekfunctie.

De makkelijkste manier om te kijken of inderdaad het modem het veroorzaakt: Probeer eens een modem van iemand te lenen en sluit die eens aan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bondje33
JvS schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:33:
Er is een specifieke serie speedtouch 510 modems die nogal de neiging heeft stuk te gaan, zoek maar eens op dit model met de zoekfunctie.

De makkelijkste manier om te kijken of inderdaad het modem het veroorzaakt: Probeer eens een modem van iemand te lenen en sluit die eens aan.
Ik heb maar een ander, nieuwer type besteld, was gratis bij een jaar verlenging...... :P
Pagina: 1