Toon posts:

[XP] Taakbeheer Geheugengebruik: 217/5021MB??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals op de afbeelding te zien is rechts onder, mijn `Geheugengebruik: 217/5021MB` is wel wat raar ingesteld. Nu heb het volgende aan geheugen in de pc: Intell4 1024MB DDR RAM. Dit werkt allemaal wel maar volgens mij heb ik het een jaar of 3, 4 geleden eens ergens ingesteld geloof ik maar ik zou niet meer weten waar.

Wat zou hier het beste voor ingesteld kunnen worden, en waar kan ik deze instellingen terug vinden?
Afbeeldingslocatie: http://www.wieltotwiel.com/_users/uploads/taak.jpg

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weleens van virtueel geheugen gehoord?
Afbeeldingslocatie: http://www.schoonepc.nl/i/x/04.gif

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Prestaties -> Geavanceerd -> Wijzigen.
Daar kan je virtuele geheugen terugvinden ;)

offtopic:
alweer Noork he :P :w

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 12-08-2006 21:38 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Aha, bedankt alvast ik zal eens even gaan kijken _/-\o_

...zal ik hem gewoon op 1024MB zetten?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar wat is nu ideaal voor mijn configuratie 8)7 IntellPentium4 1.8, 2x512MB-DDR-RAM. WindowsXPPro?
Kijk windows heeft nu bij het tabblad geavanceerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.wieltotwiel.com/_users/uploads/geavanceerd.jpg

En als ik op Wijzigen klik heeft ie deze voor de twee harde schijven, overigs draait windows op de C van 40GB en de D schijf is 200GB voor gewoon opslag.
C(40GB):
Afbeeldingslocatie: http://www.wieltotwiel.com/_users/uploads/C.jpg
D(200GB):
Afbeeldingslocatie: http://www.wieltotwiel.com/_users/uploads/D.jpg

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:56:
Ja, maar wat is nu ideaal voor mijn configuratie 8)7 IntellPentium4 1.8, 2x512MB-DDR-RAM. WindowsXPPro?
Zo uniek is jouw configuratie niet. Hier zijn vast wel richtlijnen in de search te vinden. Hiernaast is het ook afhankelijk van hoe jij met je pc omgaat.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, tja ik gebruik meestal veel zware applicaties tegelijk zoals adobe of dreamweaver flash etc. en wat IE vensters. Maar ik vroeg me af of het allemaal nog sneller kon? Het werkt nu allemaal wel goed, en al helemaal als ik alles een geminimaliseerd hou. Daarom heb ik hem vol gestopt met geheugen, maar nu wil ik dus windows ook nog wat versnellen als dat even kan. En bovendien vroeg ik me af of ik niet wat met die 3/4 lege D schijf van 200GB, daar kan wel een aardig pagefile in toch?

Verwijderd

Zit al maanden zónder virtueel geheugen te werken. Voordeel van 2048 MB intern :Y)

Zorg ervoor dat Windows XP minimaal 1200MB kan adresseren (page+mem) en je zit aardig goed.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:10:
Zit al maanden zónder virtueel geheugen te werken. Voordeel van 2048 MB intern :Y)

Zorg ervoor dat Windows XP minimaal 1200MB kan adresseren (page+mem) en je zit aardig goed.
Ik heb hem nu ingesteld op hetgeen windows adviseerde zo rond de 1500MB, en in taakbeheer staat dan zo'n 1949MB onderin. Zit ik in de buurt toch?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:06:
Aha, tja ik gebruik meestal veel zware applicaties tegelijk zoals adobe of dreamweaver flash etc. en wat IE vensters. Maar ik vroeg me af of het allemaal nog sneller kon? Het werkt nu allemaal wel goed, en al helemaal als ik alles een geminimaliseerd hou. Daarom heb ik hem vol gestopt met geheugen, maar nu wil ik dus windows ook nog wat versnellen als dat even kan. En bovendien vroeg ik me af of ik niet wat met die 3/4 lege D schijf van 200GB, daar kan wel een aardig pagefile in toch?
Een grotere pagefile betekent niet meer performance hoor. :P Als je gewone geheugen te kort schiet, dan zal windows bepaalde delen naar je pagefile laden, wanneer hij deze weer nodig hebt moet hij ze vanaf je harde schijf lezen. Omdat je RAM met vele GB/s werkt, en je HDD slechts met enkele tientallen MB's per seconde, betekent dat, wanneer windows moet over gaan op je pagefile, je een stevige performance drop krijgt. Daarnaast wordt er ook niet meer gebruik dat nodig is. Een programma kan bijvoorbeeld niet 1,5x zoveel geheugen gebruiken om sneller te werken. Het gebruikt altijd evenveel geheugen, en die vele GB's ga je dus ook nooit vol krijgen. Je pagefile stel je gewoonlijk in op 1,5x de grote van je RAM geheugen (in jou geval 1,5x 1024MB = 1536MB). Alleen in bijzondere gevallen zal je tekort komen, mocht dit gebeuren, dan wordt je pagefile dan wel vergroot.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En dan de tip..... stel het virtueel geheugen in op een vaste grootte van BIJVOORBEELD minimaal 1500 en maximaal 1500.

Als je dit doet nadat je je HD hebt gedefragmenteerd, staat het wisselbestand keurig aaneengesloten op je HD.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Okee dan hou ik het op 1536MB, dit zou dus het beste moeten werken, bedankt voor alle info :)
DEVoTi0N schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:14:
[...]

Een grotere pagefile betekent niet meer performance hoor. :P Als je gewone geheugen te kort schiet, dan zal windows bepaalde delen naar je pagefile laden, wanneer hij deze weer nodig hebt moet hij ze vanaf je harde schijf lezen. Omdat je RAM met vele GB/s werkt, en je HDD slechts met enkele tientallen MB's per seconde, betekent dat, wanneer windows moet over gaan op je pagefile, je een stevige performance drop krijgt. Daarnaast wordt er ook niet meer gebruik dat nodig is. Een programma kan bijvoorbeeld niet 1,5x zoveel geheugen gebruiken om sneller te werken. Het gebruikt altijd evenveel geheugen, en die vele GB's ga je dus ook nooit vol krijgen. Je pagefile stel je gewoonlijk in op 1,5x de grote van je RAM geheugen (in jou geval 1,5x 1024MB = 1536MB). Alleen in bijzondere gevallen zal je tekort komen, mocht dit gebeuren, dan wordt je pagefile dan wel vergroot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:13:
[...]

Ik heb hem nu ingesteld op hetgeen windows adviseerde zo rond de 1500MB, en in taakbeheer staat dan zo'n 1949MB onderin. Zit ik in de buurt toch?
Béter :)
Pagina: 1