NAT error bij Azureus en Livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-02 02:53
Jep, er zijn genoeg topics over dit onderwerp maar er schijnt niet echt een antwoord voor te zijn, vandaar dat ik een nieuwe poging waag.

Ik ben hier bij mijn vader thuis en ik krijg het niet voor elkaar om in Azureus die groene smileys te krijgen (ten teken dat alles goed loopt en de poorten goed geforward zijn).

Maar veel andere opties zijn er niet:

In de Livebox heb ik de poort 55000 TCP en UDP open gezet naar het interne ip nummer (192.168.1.10), de enige pc achter de Livebox.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eddykui/azu001.jpg

Verder in de Windows Firewall een paar uitzonderingen gemaakt, zodat Azureus poort 55000 kan gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eddykui/azu002.jpg

In Azureus heb ik bij configuratie de luisterpoort op 55000 gezet, maar als ik test poort doe zegt ie "Nat fout".

Mja, dan houdt het voor mij op, want verder zal ik niet weten waar het aan ligt. Er staat verder geen andere vorm van firewall op de pc dus dat is het probleem ook niet.

Iemand?

Mijn YouTube Channel

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 00:39

Dr C

met C en CK

Worden de smilies voor de bestanden wel groen of blijven deze blauw?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Probeer port 36988 eens, (wel forwarden de range 36987 t/m 36999), t schijnt dat die onder de 40000 het beter doen :)

Je moet btw altijd meerdere poorten forwarden, t was iets van 4 per torrent d8 ik.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AFAIK zegt die groene smiley niets over het feit of je de poorten goed geforward hebt.
Het zegt voor zover ik weet alleen iets over het aantal seeders en downloaders die er beschikbaar zijn op dat moment... :)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:48

Not Pingu

Dumbass ex machina

Overrulen die twee regels elkaar niet? je hebt die poorten nu zowel voor UDP als TCP opengezet, bij mijn weten hoeft het alleen TCP te zijn. Heb hier net nog in de router uTorrent geforward en met alleen een geforwarde TCP poort connect ie perfect.

Zet die range eens alleen voor TCP open, werkt dat misschien?

[ Voor 11% gewijzigd door Not Pingu op 12-08-2006 21:50 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-02 02:53
cramwinckel schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:34:
Worden de smilies voor de bestanden wel groen of blijven deze blauw?
Ze blijven voornamelijk geel en soms blauw, maar bij blauw is het zo dat de tracker niet verbonden is, maar je wel verbonden bent met een aantal peers.
Dutch_Razor schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:40:
Probeer port 36988 eens, (wel forwarden de range 36987 t/m 36999), t schijnt dat die onder de 40000 het beter doen :)

Je moet btw altijd meerdere poorten forwarden, t was iets van 4 per torrent d8 ik.
Azureus geeft aan dat het voldoende heeft aan 1 poort. Meer poorten open betekend ook dat het systeem vatbaarder is voor virussen.
GJ-tje schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:46:
AFAIK zegt die groene smiley niets over het feit of je de poorten goed geforward hebt.
Het zegt voor zover ik weet alleen iets over het aantal seeders en downloaders die er beschikbaar zijn op dat moment... :)
Inderdaad, maar de groene smiley geeft ook aan dat er geen NAT fouten zijn en dat de ingestelde listen poort in Azureus goed geforward is naar de juiste pc.
Not Pingu schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:50:
Overrulen die twee regels elkaar niet? je hebt die poorten nu zowel voor UDP als TCP opengezet, bij mijn weten hoeft het alleen TCP te zijn. Heb hier net nog in de router uTorrent geforward en met alleen een geforwarde TCP poort connect ie perfect.

Zet die range eens alleen voor TCP open, werkt dat misschien?
Hier bij mij thuis heb ik het ook zo, en hier loopt alles prima. Enkel groene smiley's :)

Mijn YouTube Channel

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Azu zegt ook dat je poort 6881 moet gebruiken, ex de laatste 2 versies.

En de poorten staan in je softwarefirewall toch alleen voor azu geopend.

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Als je eens test met de windows firewall uit, dan kan je kijken of het probleem niet toevallig bij windows ligt (ik heb wel meer wazige problemen met die firewall gehad, nu gewoon een degelijke firewall in mijn router)

Je zou ook kunnen testen met een andere simpele applicatie (een lichte http server of iets dergelijks) op de poort die je voor azureus wilt gebruiken, om te checken of die bereikbaar is.
(!testen op je public ip via een andere internet aansluiting!)

Verwijderd

Ik gebruik in Azureus poort 52525 en heb met het downloaden vanaf torrentsites GROENE smileys.
Deze poort heb ik voor zowel TCP als UDP geforwarded in de Livebox.
Wel aan denken, dat je de instellingen opslaat en de livebox opnieuw opstarten.
Weet niet zeker, of dat nodig is trouwens, het opstarten.
In de Windows firewall heb ik de poort ook benoemd, zoals beschreven in de FAX van Azureus.
Ik werk draadloos met de Livebox en het werkt, zoals gezegd, prima.
Ik heb dus geen oplossing, maar vertel wel mijn ervaringen.
Zelfde situatie en bij mij werkt het dus.
Virusscanner draait ook gewoon.

Sukses.

Verwijderd

Ik heb ook alleen maar groene smilys, de poorten goed geforwarded, maar mijn snelheid komt niet hoger dan 100Kb/sec het is maar heel zelden dat hij boven de 40 Kb/sec uitkomt. Iemand enig idee of ik iets verkeerd heb ingesteld?

Groetjes,
Djeed
Pagina: 1