Toon posts:

Verkeerde firmware .... Wat nu ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sweex Wireless ADSL Modem/Router annex A ( http://www.sweex.nl/product.asp?pid=334 ) Ik heb sinds een paar maanden andere firmware in gebruik genomen, alleen het probleem was dat het wireless gedeelte weg was. Dus ik heb een nieuwe firmware bij sweex gevraagd en dat blijkt voor de annex B te zijn.. Het is nu niet meer mogelijk om in mijn router in te loggen omdat het enige wat die aangeeft is een ip adress + subnetmasker en de gateway vindt die niet meer...
Resseten heeft ook geen effect gehad...

Iemand enig idee wat ik kan doen??

Alvast bedankt _/-\o_

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:18
opnieuw proberen te flashen met juiste firmware?

Specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je sweex al gebeld ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sweex nog niet gebeld , dat zal ik nog proberen... Ik wil hem wel opnieuw flashen maar dat kan alleen als ik kan inloggen of kan je hem ook anders flashen ???..

:|

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

linksys spul kan je flashen via tftp.
Misschien dat dat met sweex ook kan... Ga er eens naar googlelen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:52:
Ik heb sweex nog niet gebeld , dat zal ik nog proberen... Ik wil hem wel opnieuw flashen maar dat kan alleen als ik kan inloggen of kan je hem ook anders flashen ???..

:|
Misschien via een aanwezige Jtag header ? "Serial port" maar daarvoor moet jij hem openschroeven
en wat draadjes solderen.
Maar de: CC400010_firm_4.1.0.29 draait geen linux dus ik betwijfel als dit kan.

[ Voor 19% gewijzigd door Puch-Maxi op 13-08-2006 23:26 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Solderen is geen probleem maar via google kan ik niet vinden welke draaden ik moet solderen ...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er is een redelijke kans dat Sweex je van een disaster recovery tool kan voorzien. Ik zou dus inderdaad eerst contact opnemen met sweex voordat je de router gaat open maken etc (waarbij natuurlijk alle garantie vervalt).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Wat de draadjes solderen voor jtag betreft.
Je zult een pinheader op je router moeten solderen, dan een jtag kabel maken..
En op die manier zul je je router opnieuw moeten flashen..
Opzich is het solderen het lastigste.. mits je de juiste bestanden bijeen weet te sprokkelen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sweex zeker 10x geprobeerd te bellen (verschillende tijden van de dag) maar ze nemen niet op krijg alleen dat afzeik bandje..
E-mailtjes sturen heeft ook geen nut gehad..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

job schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:07:
Wat de draadjes solderen voor jtag betreft.
Je zult een pinheader op je router moeten solderen, dan een jtag kabel maken..
En op die manier zul je je router opnieuw moeten flashen..
Opzich is het solderen het lastigste.. mits je de juiste bestanden bijeen weet te sprokkelen...
Solderen is leuk, begrijp me niet verkeerd...maar als ik zie wat een nieuwe (sweex-)router tegenwoordig kost, dan ging ik daar niet aan zitten prutsen ;)

Daarbij: Sweex heeft jou zelf de verkeerde firmware (onder support neem ik aan) gegeven - dus ik ga er dan ook vanuit dat zij degenen zijn die de fout gemaakt hebben, niet jij.

Als ik jou was deed ik het volgende: Als de sodemieter een ander merk router kopen, en je oude router vergezeld van een aangetekende brief naar de klantenservice van Sweex sturen en je geld terug eisen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1