Toon posts:

SLI probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar mijn probleem is hier voorleggen:

MB: A8N32SLI deluxe
CPU: X2 4200+
RAM: 2 gig corsair DDR
Boot: WD Raptor 72
Data: 2x WD 250
Video: 1x XFX 7800GTX 256mb - 1x XFX 7800GT 256mb
Audio: Creative X-FI
bla bla

Zojuist mijn 7800GT in het 2de PCI-E slot gefrot, stroom erop, stroom op de EZ_plug en de PCI bridge erop gezet. Ik heb de nieuwste Nvidia forceware drivers 91.31 x64 en chipset drivers 6.86.

Om enige reden kan ik de SLI wel enablen maar na de reboot staat hij weer in single mode. :S Snap er geen flap van. Zou het kunnen zijn dat je geen GT aan een GTX kan koppelen? Dacht toch gelezen te hebben dat het ging met de nieuwste drivers.

HELLUP.. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 20:05 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:54
Heb je 2 7800gt's of 1 en 1 7800gtx?

2 verschillende type's kaarten is volgens mij niet mogelijk met SLI (of ondertussen wel? )
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:00:
Video: 1x XFX 7800GTX 256mb - 1x SXF 7800GT 256mb

[ Voor 88% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-08-2006 20:05 ]

Specs

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit gaat niet samen, de snelheden van de twee kaarten zijn anders.

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:03:
Heb je 2 7800gt's of 1 en 1 7800gtx?

[...]
ja

was net mijn post aan het editten.. kan het met de nieuwste drivers niet? :/ Voel hem al hangen.

Edit: Fuck inderdaad zeg..heb me mislezen..verschillende merken zijn ondersteund. |:(

7800GT te koop! :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 20:08 ]

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:05:
[...]

ja

was net mijn post aan het editten.. kan het met de nieuwste drivers niet? :/ Voel hem al hangen.
Je kunt de 7800 GTX proberen te flashen naar 7800 gt, dan zou het moeten kunnen.

Specs

Verwijderd

Nee, bij SLI moeten de kaarten identiek zijn...

jij praat hier over een GTX, en een GT... dus dat zal niet gaan...

maar... correct me if i'm wrong, ofcourse!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:05:
Dit gaat niet samen, de snelheden van de twee kaarten zijn anders.
Als je de ene nou overclockt, of de andere onderclockt? Zou dat kunnen werken, of heeft het neit alleen maar met de snelheid te maken?

• TheZeroorez
  • Niet online
asfaloth_arwen schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:06:
[...]

Je kunt de 7800 GTX proberen te flashen naar 7800 gt, dan zou het moeten kunnen.
Dat hoeft niet eens, alleen de snelheden moeten volgens mij hetzelfde zijn. Je kunt ook proberen, als in Windows met wat RivaTuner ge-OC de GT GTX aankan, die naar GTX om te flashen.

Dit is echter niet aan te raden, want het kan mis gaan, en je raakt sowiezo je garantie kwijt. Als je nog kunt, ruil die GT (of GTX) dan om voor een GTX (of GT) :)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:07:
[...]

Als je de ene nou overclockt, of de andere onderclockt?
Dan zou het goed kunnen, maar dan moet je wel BIOS-OC'en, en niet simpel via een RivaTuner ofzo.
Zou dat kunnen werken, of heeft het neit alleen maar met de snelheid te maken?
Misschien ook met de versie, maar als je dan toch aan het BIOS-flashen/editten gaat, maak ze dan alle twee GT (zonde van je GTX) of alle twee GTX (kan je GT misschien niet aan..)
Daarvoor hebben we V&A ;)

[ Voor 41% gewijzigd door TheZeroorez op 12-08-2006 20:11 ]

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:07:
[...]

Als je de ene nou overclockt, of de andere onderclockt? Zou dat kunnen werken, of heeft het neit alleen maar met de snelheid te maken?
Je zou dan (volgens mij) een moeten flashen met bios van andere type

EDIT: With ^^

Specs

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 11:12
Volgens mij moet je bij nvidea toch dezelfde kaarten gebruiken als je sli wil gebruiken. K weet niet of dat bij ati's crossfire niet zou gaan 2 verschillende kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb hem overgenomen van iemand en ik kon er goedkoop aangeraken vandaar...verder niet bij stilgestaan.. dom dom

Ik ga niet flashen ofzo want dat vind ik het niet waard..dan verpats ik hem wel en koop ik ter zijner tijd wel weer een GTX als ik er tegenaan loop.

Thanks voor jullie hulp..ben eruit geraakt. :>

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

601jean schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:09:
Volgens mij moet je bij nvidea toch dezelfde kaarten gebruiken als je sli wil gebruiken. K weet niet of dat bij ati's crossfire niet zou gaan 2 verschillende kaarten.
Crossfire accepteerd inderdaad twee verschillende type kaarten. Ik geloof dat de snelste van de twee wel automatisch aangepast wordt naar de traagste van de twee. (wat eigenlijk ook logisch is) Crossfire is, na het vervallen van de master kaart, een stuk flexibeler dan SLI. Alleen zie je om de één of andere reden alleen maar SLI systeempjes.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ja heb me eigenlijk nooit verdiept in crossfire maar het het schijnt toch elke keer wat gunstiger uit de bus te komen. Net zoals iedereen ben ik met "the flow" meegegaan van Nvidia. Mijn ATI spullen zijn in het verleden nooit zo fijn ondersteund geweest als de nvidia spullen die ik nu heb dus ik was tot nu toe tevreden..dit is de eerste keer dat het me tegenvalt.

Maar ja..kaartje gaat de deur weer uit en ik ben weer wat wijsheid verder. 8)

• TheZeroorez
  • Niet online
Het kan je tegenvallen, maar het feit is gewoon dat jij je niet goed ingelezen hebt voordat je zo'n kaart kocht ;)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als het goed is zijn er ergens gemodde drivers die ervoor zorgen dat dit kan.
(Ik denk zelf in combinatie met je GTX flashen ook).

Maar dit is eigenlijk geen slimme zet. :)

2 x een GTX zal veel sneller zijn dan 2 x een GT natuurlijk.

Toen ik een half jaartje terug deze benchmark deed zat mijn 7800GT SLI setup aan 11000 3Dmarks in 3Dmark05 en 1 7800GTX al aan 10000 3Dmarks.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:05:
Het kan je tegenvallen, maar het feit is gewoon dat jij je niet goed ingelezen hebt voordat je zo'n kaart kocht ;)
klopt.. had ik zelf al gezegd wijsneus.

Ik zocht geen kaart maar iemand moest geld hebben en ik kocht zijn kaart voor weinig over terwijl die pas enkele maanden oud was. Ik denk: ik knal hem erin voor ik hem doorverkoop.

snappie? Was ad-hoc aktie en kost me geen drol dus who cares?

Verwijderd

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:27:
Als het goed is zijn er ergens gemodde drivers die ervoor zorgen dat dit kan.
(Ik denk zelf in combinatie met je GTX flashen ook).

Maar dit is eigenlijk geen slimme zet. :)

2 x een GTX zal veel sneller zijn dan 2 x een GT natuurlijk.

Toen ik een half jaartje terug deze benchmark deed zat mijn 7800GT SLI setup aan 11000 3Dmarks in 3Dmark05 en 1 7800GTX al aan 10000 3Dmarks.
had een tijd geleden 2 7900GT`s besteld en had mijn GTX al verkocht maar heel dat circus heb ik afgeblazen na 2 maanden wachten op die nieuwe kaarten. Nu die 7950 er is ga ik daar maar eens voor kijken en misschien gooi ik beide kaaten wel de deur uit.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Wellicht de GTX een GT maken of andersom dmv een bios?

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:06:
[...]

klopt.. had ik zelf al gezegd wijsneus.

Ik zocht geen kaart maar iemand moest geld hebben en ik kocht zijn kaart voor weinig over terwijl die pas enkele maanden oud was. Ik denk: ik knal hem erin voor ik hem doorverkoop.

snappie? Was ad-hoc aktie en kost me geen drol dus who cares?
Dan moet je ook niet zeggen dat het tegen viel.

En als we dan toch bijdehand gaan doen: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif is er niet voor niets...
Carel schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:10:
Wellicht de GTX een GT maken of andersom dmv een bios?
Is pas een keer of 5 gezegd.. :z
Pagina: 1