Toon posts:

Vertraging LCD naast een crt ( als in clone)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mij werd laatst dit artikel voorgeschoteld.
Kan iemand mij uitleggen of dit werkelijk ook zo is en of je dan echt niet gruwelijk in het nadeel bent met een lcd als je een snelle game speelt ( denk FPS bijvoorbeeld)?

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Dit komt in grotere mate voor bij grotere (21"-30") monitoren. Mocht je een 17"-20" aanschaffen dan hoef je je hier niet druk om te maken. Bij grotere schermen is het verschil meetbaar en zal het je denk ik hooguit 1 frag uitmaken per maand.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zolang het scherm niet te groot is, én je responsetijd lekker laag is gaat alles prima. Deze foto's zijn waarschijnlijk screencaps uit een filmpje, want het gaat zo snel, dat je het nauwelijks merkt. Op een snelle, kleinere TFT dus al helemaal niet.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
ik heb een 20" dell 2005fwp en heb helemaal nergens last, dus als het probleem er is is het niet merkbaar

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie de Tomshardware Viewsonic VX922 review. < 10 ms. Vergelijk die rating nu eens met jouw site.

Overigens heeft een CRT ook maar een refresh rate van 100 Hz.

Diezelfde site heeft een tijde terug een vergelijking van een CRT & TFT gedaan, waarbij ze lieten zien dat een TFT erg ghost, maar een CRT heeft toch ook afterglow. In hetzelfde artikel zei Fatal!ty dat hij alleen een TFT zou overwegen als ze > 100 HZ aankunnen.

[ Voor 136% gewijzigd door TweakerNummer op 12-08-2006 20:15 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
martijn- schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:02:
ik heb een 20" dell 2005fwp en heb helemaal nergens last, dus als het probleem er is is het niet merkbaar
20" 16ms heb jij :X

Nou ik zou zeggen, speel het spel eens een tijdje op een CRT, of een snelle, kleine TFT, en draai dan eens terug, dan weet je meteen waar we het over hebben :o
TweakerNummer schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:02:
Dit is oud nieuws eerlijk gezegd.....
Dit is een vraag, geen nieuws. Voor nieuws moet je op de frontpage van T.net zijn, niet op het forum.

[ Voor 24% gewijzigd door TheZeroorez op 12-08-2006 20:04 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb zelf een Dell 2005FPW, een 20" widescreen met een responstijd van 16ms. Ik speel vooral Battlefield 2 & sta in 90% van de gevallen in de top 10.

Uiteindelijk ligt het aan de speler hoe goed je fragt, de muis, muismat, koptelefoon, sensitivity etc etc.

[edit]
Heb hiervoor een 21" Eizo CRT gehad, maar erg veel verschil (qua snelheid) vond ik er niet tussen...

[ Voor 17% gewijzigd door aramdin op 12-08-2006 20:05 ]

Instagram / YouTube

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is gewoon monitor (TFT) afhankelijk. Het ligt er ook nog eens aan hoe de fabrikant de reactie snelheid heeft gemeten, dit schijnt ook wel eens te verschillen. Kijk goed naar de specificaties van het scherm heb je er één of twee uitgekozen lees dan daar eens een paar reviews over. Of lees eerst eens een paar reviews over verschillende schermen om je op die manier te oriënteren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
TheZeroorez schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:03:
[...]

20" 16ms heb jij :X

Nou ik zou zeggen, speel het spel eens een tijdje op een CRT, of een snelle, kleine TFT, en draai dan eens terug, dan weet je meteen waar we het over hebben :o
[...]

Dit is een vraag, geen nieuws. Voor nieuws moet je op de frontpage van T.net zijn, niet op het forum.
ja, ik heb wel is op snellere monitoren gespeeld en er is zeker wel verschil dat zeg ik niet, maar dat wil niet zeggen dat je niet met een iets slomere LCD kan gamen.
ik speel veel battlefield 2 en ik merk niet dat ik beter of slechter speel op een andere monitor.
ik moet wel zeggen dat 20" zeer fijn is bij andere spellen als C&C en civilization

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Nou ik heb gewoon nog een ouwe 25ms TFT (+- 3 jaar oud) en ik heb nergens last van.

Bovendien, als je geen ghosting hebt zal je t echt niet merken dat je de vijanden later ziet, mijn reactietijd zit in de hondersten en die van t scherm in de duizendsten :)

• TheZeroorez
  • Niet online
martijn- schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:13:
[...]

ja, ik heb wel is op snellere monitoren gespeeld en er is zeker wel verschil dat zeg ik niet
Klopt, zolang je niet sneller gaat dan je monitor eigenlijk kan (ghosting) is er op zich geen probleem.
, maar dat wil niet zeggen dat je niet met een iets slomere LCD kan gamen.
Waar hoor jij mij dat zeggen :?
ik speel veel battlefield 2 en ik merk niet dat ik beter of slechter speel op een andere monitor.
Nee, daarvan zul je weinig merken.
ik moet wel zeggen dat 20" zeer fijn is bij andere spellen als C&C en civilization
Het is meer de resolutie die het aangenamer maakt dan het oppervlak waarover die resolutie uitgesmeerd wordt moet ik zeggen..
Pagina: 1