Wel ik ben met een site bezig die XML files gebruikt die de inhoud van de site bevatten en deze natuurlijk parsed om deze op het scherm te krijgen..
Nu bij het laden moet hij een XML file inlezen en in de div txtMain smijten.
Dit doe ik door
te gebruiken. De functie toonXML wordt aangeroepen vlak na heel de XML file in te laden met
Ik ga even heel de JS file hier in steken is niet zo moeillijk van structuur denk ik maar gewoon redelijk veel.
De code begint bovenaan met xmlDoc enzo aan te maken omdat als ik deze in een functie stak (die bij de load van de body wordt aangeroepen) alles laat parsen in scope problemen had.
Dus door dit te doen vermijd ik scope problemen. onderaan staat een functie parseXML. deze is de parser zelf die alles parsed en moet tonen.
maar alles runned en ik krijg geen foutmeldingen noch in FF noch in IE maar ipv daarvan komt er in de txtMain div, waar normaal alle text moet staan hetvolgende te staan:
in IE :
[OBJECT]
en in FF staat er:
[object HTMLCollection]
heeft iemand enig idee hoe dit ik kan oplossen?
De javascript file vind je hier:
(de init staat er niet bij aangezien de JS file een aparte file is en de init in de HTMl file staat. het enigste dat de init doet is:
parseXML("home.xml");
meer niet.
Alvast bedankt voor alle hulp die je zou kunnen geven. ik wil dit probleem echt zo snel mogelijk uit de voeten hebben zodat ik zo snel mogelijk men site af kan hebben
Cheers
Nu bij het laden moet hij een XML file inlezen en in de div txtMain smijten.
Dit doe ik door
code:
1
2
3
4
5
| function toonXML()
{
document.getElementById("txtMain").innerHTML = " ";
document.getElementById("txtMain").innerHTML = xmlDoc.getElementsByTagName("beschrijving1");
} |
te gebruiken. De functie toonXML wordt aangeroepen vlak na heel de XML file in te laden met
code:
1
| xmlDoc.load(sFileName); |
Ik ga even heel de JS file hier in steken is niet zo moeillijk van structuur denk ik maar gewoon redelijk veel.
De code begint bovenaan met xmlDoc enzo aan te maken omdat als ik deze in een functie stak (die bij de load van de body wordt aangeroepen) alles laat parsen in scope problemen had.
Dus door dit te doen vermijd ik scope problemen. onderaan staat een functie parseXML. deze is de parser zelf die alles parsed en moet tonen.
maar alles runned en ik krijg geen foutmeldingen noch in FF noch in IE maar ipv daarvan komt er in de txtMain div, waar normaal alle text moet staan hetvolgende te staan:
in IE :
[OBJECT]
en in FF staat er:
[object HTMLCollection]
heeft iemand enig idee hoe dit ik kan oplossen?
De javascript file vind je hier:
(de init staat er niet bij aangezien de JS file een aparte file is en de init in de HTMl file staat. het enigste dat de init doet is:
parseXML("home.xml");
meer niet.
Alvast bedankt voor alle hulp die je zou kunnen geven. ik wil dit probleem echt zo snel mogelijk uit de voeten hebben zodat ik zo snel mogelijk men site af kan hebben
Cheers
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| /// JavaScript Document
if(navigator.userAgent.indexOf('MSIE') !=-1)
{
xmlDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
xmlDoc.async = false; // volledig opladen
xmlDoc.validateOnParse=true; //default : true
//window.alert("We zitten in IE");
}else if((navigator.appName=='Netscape')&&(navigator.userAgent.indexOf('Opera')==-1)){
var xmlDoc = document.implementation.createDocument("","",null);
xmlDoc.async = false;
xmlDoc.validateOnParse=true ;
}
function toonXML()
{
document.getElementById("txtMain").innerHTML = " ";
document.getElementById("txtMain").innerHTML = xmlDoc.getElementsByTagName("beschrijving1");
}
function parseXML(sFileName)
{
sFileName=unescape(sFileName);
xmlDoc.load(sFileName);
toonXML();
//window.alert(xmlDoc.firstChild.firstChild.nodeName);
} |
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy