Toon posts:

Raptor of grote HD met 16MB cache

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu een hele PC geupgrade, alleen merk ik nu duidelijk dat de huidige boot-hd (WD 40GB, 2MB cache |:( ) het systeem duidelijk bottlenecked...

Nu zit ik te twijfelen tussen een WD Raptor (36GB variant) of een Maxtor 250/300GB om als boot disk te gaan gebruiken. De PC wordt vooral gebruikt voor DVD's rippen/branden/downloaden/maken

Nu vroeg ik me af wat verstandig is... ik heb in mn eigen systeem wel raptor's liggen, maar twee is natuurlijk anders dan één.. en ik weet ook niet of de 16MB cache veel of weinig uitmaakt.

In ieder geval is het nou duidelijk dat de PC te traag is.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Ik heb een maxtor met 16mb cache en 300gb geheugen en mijn pc is gewoon snel met opstarten enz.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je schijf is gewoon oud en daarom is die traag vergeleken met nieuwe schijven. Een nieuwe schijf (van bijvoorbeeld 40GB) zal als het goed is ook al sneller zijn dan jouw oude WD 40GB. Een raptor doet daar nóg een schep boven op ;) Het is jouw portomonee, en jij beslist wat je ermee doet: wil ik veel schijfruimte (300GB hardeschijf) of een über snelle hardeschijf (raptor -series).

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Heb hier zelf ook 300gb maxtors in men server hangen met 16mb caches

Deze is gewoon lekker vlot met opstarten (men gamepc heeft ook 16mb cache en start ook snel op)

Een Raptor is wel leuk als je heel snel data wilt wisselen ed, en qua install gaat da snel
Maar qua boot zal dat niet erg veel uitmaken vermoed ik

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een raptor 36Gb is tegenwoordig kwa snelheid ingehaaldt door de 7200Rpm harde schijven. Maar heeft wel nog steeds een acces time die 7k2rpm alleen maar kunnen van dromen. Of dat je geld waard is dertegen. Ik denk dat als je economisch wilt kopen dat een normale 7k2rpm harde schijf meer dan voldoende is!

There is no place like ::1

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 12:27
Tjsa, isse siempel. Een moderne 7200rpm schijf (met 16MB cache) is sneller, maar iedere Raptor is sneller... Wil je daarvoor betalen is de vraag die je voor jezelf moet stellen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

webfreakz.nl schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:08:
Je schijf is gewoon oud en daarom is die traag vergeleken met nieuwe schijven. Een nieuwe schijf (van bijvoorbeeld 40GB) zal als het goed is ook al sneller zijn dan jouw oude WD 40GB. Een raptor doet daar nóg een schep boven op ;) Het is jouw portomonee, en jij beslist wat je ermee doet: wil ik veel schijfruimte (300GB hardeschijf) of een über snelle hardeschijf (raptor -series).
Kan ik weinig aan toevoegen behalve de constatering dat webfreakz.nl dit waarschijnlijk weet omdat hij zelf een paar reviews van (o.a.) de Raptor gelezen heeft. Lees die gewoon zelf en beslis zelf. GoT is er niet om het handje vast te houden :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.