Welke slotket werkt met een BX bord en P!!! 1ghz

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
We gaan even terug in de tijd! Ik heb hier een p3b-f rev. 1.03 liggen geflashed met het laatste 1008 bios (beta maar werkt). Ik heb hier tevens een mooie PIII 1ghz/133mhz/1.75v liggen. Nu heb ik al in de diverse topics jaaaaren terug gezien dat deze combinatie zou moeten werken. Echter, wanneer ik gebruik maak van mijn noname 370SP slotket krijg ik geen beeld icm. de 1ghz. Een oudere Celeron 466 werkt wel met eerder genoemde slotket op hetzelfde mobo. De PIII 1ghz. is ook getest en werkt. Ik vermoed dus dat mijn slotketje het niet allemaal even lekker doorgeeft. Kan iemand mij vertellen welke slotket wel werkt? Of zou ik stiekum toch het laatste stabiele bios (1006) moeten gebruiken?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
wat is een slotket ?? :?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een converter zodat je een Socket (meestal Socket370 volgens mij) CPU in een Slot-1 mobo kan gebruiken.

Zoiets dus: klik

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 12-08-2006 18:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
woutur schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:55:
Kan iemand mij vertellen welke slotket wel werkt? Of zou ik stiekum toch het laatste stabiele bios (1006) moeten gebruiken?
Baat het niet, dan schaadt het niet ...
Gewoon proberen

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 20:39
Heb je de Jumper instellingen goed nagekeken ?

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:41

Zenix

BOE!

kan dat bord wel de 133fsb aan?. En je geheugen?
Volgens mij niet. Daarom wordt meestal een Celeron Tualatin 100fsb hiervoor gebruikt.

[ Voor 145% gewijzigd door Zenix op 12-08-2006 18:11 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

als ie idd een 440BX heeft moet voor het bord de 133 FSB geen probleem zijn.

edit:

trek je geheugen er eens uit en zorg dat je PC-speaker aangesloten zit, indien je board geen kik geeftis waarschijnlijk de converter het probleem. Als je bord wel piept trekt je geheugen de 133 memclock niet.

Je zou nu kunnen kijken of je FSB en memclock onafhankelijk van elkaar kan instellen of dat je zelfs de FSB kan forceren op 100 Mhz. (Door in de BIOS FSB handmatig op 100 Mhz te zetten, m.b.v. die Celeron; alleen zal de combinatie Celeron en bord op 100 Mhz waarschijnlijk wel niet willen. Daarna de CPU's omwisselen. Die PIII zou op op 100 FSB moeten kunnen werken, zij het wat langzamer)

[ Voor 80% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 12-08-2006 18:17 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

P3B-F kan volgens de Asus-site FSB's aan van 66 t/m 150 Mhz, dus dat moet geen probleem zijn lijkt me. Het is iig een 440BX-setje.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 12-08-2006 18:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/415128/

Dit topic verschaft wel de nodige duidelijkheid hieromtrent

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerst en vooral de vraag of de slotket FC-PGA ondersteunt of alleen PPGA. In dat laatste geval gaat het niet werken met een FC-PGA CPU.

Je spreekt jezelf tegen als je "noname 370SP" zegt- dat ding heeft blijkbaar een naam. Post eens wat meer info erover - welke jumpers zitten erop en wat staat daarbij geschreven. En waarom denk je dat het een FC-PGA CPU aankan?

Oslik blyat! Oslik!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Als je een 1 ghz PIII met Tualatin core wil laten werken heb je een van deze converters nodig volgens mij :)
(alleen weet ik niet of jouw PIII een tualatin is ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door blobber op 12-08-2006 23:03 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

blobber schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:02:
Als je een 1 ghz PIII met Tualatin core wil laten werken heb je een van deze converters nodig volgens mij :)
(alleen weet ik niet of jouw PIII een tualatin is ;) )
Ze zijn wel erg aan de prijs zo te zien. Ik heb (had) hier een simpel Aopen geval in gebruik dat maar een tientje was ofzo en die werkt prima met een P3 1GHz (alleen het mobo was brak, dus nu heb ik er nog niet veel aan :P)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Terw_Dan schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:05:
[...]

Ze zijn wel erg aan de prijs zo te zien. Ik heb (had) hier een simpel Aopen geval in gebruik dat maar een tientje was ofzo en die werkt prima met een P3 1GHz (alleen het mobo was brak, dus nu heb ik er nog niet veel aan :P)
Die upgradeware dingen waren altijd al een stuk duurder dan de "standaard" slotkets, maar ik vind ze ook behoorlijk aan de prijs voor ramsjware :D

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:52
Je hebt geen Tualatin, maar een Coppermine, een Coppermine-T (cD0 stepping) om precies te zijn. Deze heeft net als de Tualatin en P4's (s478) een FC-PGA2 package ipv FC-PGA zoals < Coppermine-T. Dit is te zien aan de heatspreader die over de Core geplaatst is.

Deze CPU zou moeten werken met de 1008 bios, dus het ligt idd aan de slotket. Ik heb in het verleden een Asus Smart Slot 1 (S370-DL) slotket gebruikt omdat de noname niet werkte met mijn Coppermine (geen T). Grappig, want ik heb hier het doosje van de S370-DL in mijn handen met de noname slotket er nog in.

*edit.
Wanneer ik op de volgende pagina kijk zie ik de Smart Slot 1 en de cD0 stepping staat in de tabel.
http://www.hiraba.com/slaveofpc/hardware/p2b/index.html

*edit2:
Hier is hij nog te koop. Je hebt de S370-133 of de lower profile versie S370-L nodig. Er is ook nog een DL versie voor Dual Cpu maar die is meteen duurder.
http://www.stsi.com/Merch...STSI_4/PROD/Asus/S370-L-B

Manual: http://www.stsi.com/Merchant3/S370-L.PDF

[ Voor 36% gewijzigd door Chilly_Willy op 13-08-2006 00:22 ]

Coïtus ergo sum

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:17

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Iwill Slocket II

Paar maanden terug nog gekocht bij een shop die ik vond in de Pricewatch.

Mocht ie daar niet meer te vinden zijn kun je hem voor verzendkosten van me krijgen, aangezien ik hem niet meer gebruik na het doorbranden van m'n p3 moederbord.

[ Voor 16% gewijzigd door Kanarie op 13-08-2006 00:23 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op de PC Dump staat altijd een kraam AOpen overstock te verkopen. Naam van die tent ben ik vergeten, maar ik heb er een tijdje terug voor EUR 5 de erg toepasselijk genoemde AOpen "FC-PGA" converter gehaald. Hij doet precies wat hij moet doen, bovendien heeft hij een eigen voltage regulator chipje, dus is het evt zelfs mogelijk een Tualatin mod te doen (maar dat is hier dus niet van toepassing - was ook gelijk aan de 1.75V VCore te zien)

Enige wat ik niet zeker weet is of het SMP-support levert. Ik heb ze daarvoor gekocht, maar wegens gruwelijk slecht geluk met SMP borden (een SBC-geval die pertinent CuMine cores weigert, een DOA Asus P3C-D en een Asus P2B-DS die ik eigenhandig om zeep geholpen heb bij het eruit rukken van een P2 die in de retention mechansm vast zat) heb ik niet na kunnen gaan of ze dat ook doen. Mijn slechte geluk duurt voort, want nu heb ik een Asus CUR-DLS - prachtbord - waar de tweede PCI bus van opgehouden is te werken :X

Maar die ellende is offtopic :z

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders doe je even kleine moeite om die term door Google heen te jagen?
[google=slotket]

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
@lamko: ja, heb zowel de auto settings geprobeerd als het manueel instellen.

@zenix: het is 133mhz geheugen, daar zou het dus niet aan moeten liggen.

@cap carnage: ik heb mijn speakertje aangesloten, daar komen geen piepjes uit. Daarom vermoed ik al niet dat het aan het geheugen ligt. Bovendien is het geheugen dus 133mhz mem.

@dion_b: het lijkt een contradictio in terminus maar toch is het een no-name. Zoals jij waarschijnlijk weet wordt deze term vooral gebezigd voor merkloze dingen. Kiek maar eens even op google, nergens een merk met deez' typering. Op de socket zelf staat FC-PGA dus ik neem aan dat ie dat ondersteund. Op de converter zelf kan ik voltages aanpassen van 1.8v tot 3.x mbv jumpers of het hele zaakje op auto zetten. Een pc-dump dag: goed plan! Mijn lokale (lees Groningen) tweedehands computerzaak is failliet of loopt zo goed dat ie meestal dicht is (vooral als ik er in de buurt kom).

@THW Arie: Dat ding ziet er veelbelovend uit. Ik zal eens informeren bij de shop. Anders neem ik even contact met je op via de nieuwe veelbelovende PM functie van GoT

Iedereen bedankt voor de antwoorden en de tijd in ieder geval!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

woutur schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:09:
[..]

@dion_b: het lijkt een contradictio in terminus maar toch is het een no-name. Zoals jij waarschijnlijk weet wordt deze term vooral gebezigd voor merkloze dingen. Kiek maar eens even op google, nergens een merk met deez' typering.
"noname" bestaat niet, het betekent dat jij de naam van de fabrikant niet hebt kunnen achterhalen :o

Daarom dat ik dus vroeg naar alles wat enigszins op text of cijfers lijkt op dat geval.
Op de socket zelf staat FC-PGA dus ik neem aan dat ie dat ondersteund.
Ben je daar zeker van? Meestal staat er PGA370 op de socket zelf en kun je daarvan niet afleiden of het PPGA of FC-PGA is (socket is identiek, verschil zit'm puur in de bedrading naar de socket toe).
Op de converter zelf kan ik voltages aanpassen van 1.8v tot 3.x mbv jumpers of het hele zaakje op auto zetten.
1.8V als minimum vind ik erg verdacht als PPGA klinken :o

CuMine CPUs draaien namelijk op 1.5-1.75V...
Een pc-dump dag: goed plan! Mijn lokale (lees Groningen) tweedehands computerzaak is failliet of loopt zo goed dat ie meestal dicht is (vooral als ik er in de buurt kom).
Soms vind je bij Mamamini wel wat, maar kan me niet herinneren daar ooit een Slot->Socket converter gezien te hebben, grotendeels oude zooi dat erg goedkoop is en belachelijk dure complete systemen. Wat wel zou kunnen is die winkel op de Nieuwe Ebbingenstraat die nieuw spul verkoopt maar ook een achterkamer (die soms direct vanaf de Boterdiep te bereiken is, maar anders binnendoor) hebben waar ze 2e hand spul hebben. Daar heb ik meermaals die dingen zien staan - maar goed, ik kom al een tijdje niet meer regelmatig in Grunn, dus weet niet wat nu stand van zaken is :o

Volgende PC-Dump is op 26-8
Offtopic: het gaat er krioelen van de GoTters, zeker twee HW-mods, een FP admin en de nodige vrienden en aanhang gaan sowieso :P
@THW Arie: Dat ding ziet er veelbelovend uit. Ik zal eens informeren bij de shop. Anders neem ik even contact met je op via de nieuwe veelbelovende PM functie van GoT
Die IWills zijn goed idd, die had een andere kraam voor EUR 10 op de laatste PC Dump ;)

Oslik blyat! Oslik!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik weet precies welk winkeltje je bedoelt. Heb er al eens een mooi voedinkje vandaan gehaald. Volgens mij is die nu gesloten en naar het begin van de Korreweg gegaan, dat is degeen die de hele tijd gesloten is. Mamamini ben ik wel eens geweest om te neuzen maar het komt inderdaad neer dat daar niet de meest handige zooi ligt. Geldt ook voor Notabene. Ik zal nog eens ergens anders rondneuzen naar deze meuk. Overigens houd ik me aanbevolen voor meerdere tweedehandswinkeltjes adressen in Groningen.

• bogaards
  • Niet online
Kijk ook eens hier: http://www.abgcomputers.n...Convertors_+_Slotkets.php

Hier vind je een leuke collectie nieuwe slotkets met uitgebreide info op de site!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bogaards schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:19:
Kijk ook eens hier: http://www.abgcomputers.n...Convertors_+_Slotkets.php

Hier vind je een leuke collectie nieuwe slotkets met uitgebreide info op de site!
Wel ranzig hoge prijzen. Die AOpens die je op de Dump hebt voor EUR 5 hebben ze daar voor EUR 17 :X

Daar heb je je toegangsprijs voor de PC Dump en een deel van de reis ook nog eens mee betaald...

Oslik blyat! Oslik!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ben ik met dion_b eens, 17 Euro voor een redelijke slotket gaat een beetje mijn gevoel van prijs <--> waarde tegen. 5 tot 10 eurootjes voor zo'n hobbyprojectje vind ik prima. En als ik op de dumpdag ook nog eens leuk neuzen kan vind ik dat al helemaal aardig. Hard schijfje hier, processortje daar :P Ik baal wel van die tweedehands winkel, ding is nou al de hele dag dicht en het is de enige die ik eigenlijk ken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

woutur schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:10:
Ben ik met dion_b eens, 17 Euro voor een redelijke slotket gaat een beetje mijn gevoel van prijs <--> waarde tegen. 5 tot 10 eurootjes voor zo'n hobbyprojectje vind ik prima. En als ik op de dumpdag ook nog eens leuk neuzen kan vind ik dat al helemaal aardig. Hard schijfje hier, processortje daar :P Ik baal wel van die tweedehands winkel, ding is nou al de hele dag dicht en het is de enige die ik eigenlijk ken.
Ben je ook eens aan de kant van de Nwe Ebbingenstraat binnengelopen? Kan me niet voorstellen dat dat ook dicht is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1