Toon posts:

Onboard en PCI-E?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop binnenkort een PC .

Deze heeft onboard video (Nvidia 6150). Ik ben van plan er later een videokaart (Asus 7600GT) bij te kopen. (Dit doe ik omdat ik daar nu het geld nog niet voor heb, maar ik heb de PC an sich nu wél nodig). Ik zou graag willen weten of het mogelijk is dan de videokaart en de onboard-graphics samen te laten werken om zo tot betere prestaties te komen. Dit is een soort van SLI-idee maar dan niet met twee lossen kaarten maar met de kaart enerzijds en het moederbord anderszijds.

Heeft iemand een idee?

- Kees

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Volgens mij kan dat niet, videokaarten zijn niet geheugenplankjes die je gewoon bij kan prikken.
Soms moet je zelfs in je BIOS de onboard kaart uitschakelen wil je een andere kaart überhaupt aan de praat krijgen. :)

correct me if I'm wrong

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Nee, dat kan niet.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 09:55
Gonadan schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:11:
Volgens mij kan dat niet, videokaarten zijn niet geheugenplankjes die je gewoon bij kan prikken.
Soms moet je zelfs in je BIOS de onboard kaart uitschakelen wil je een andere kaart überhaupt aan de praat krijgen. :)

correct me if I'm wrong
second that, het is niet mogelijk (voorzover ik weet..).
Als ik snel een pctje nodig had van 500 euro zou ik n goed mobo, goede cpu, 1 reepje 512 ram (later upgraden), n klein HDD (later vergroten indien nodig) en dan n 3dkaart van 50 of minder euro kopen. kun je later altijd nog je 3d kaart upgraden heb je wel al de rekenkracht.. if you know what I mean ..

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Samenwerken kan niet.

Bij nVidia SLI moet je 2 gelijke (of gelijkwaardige, zelfde type, geheugen enz.) kaarten hebben, en voor ATI Crossfire ook.

Onafhankelijk van elkaar laten werken kan wel.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06

BHQ

Kan niet. Heh, het is geen VooDoo 2 tijd meer ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Resistor schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:30:
Samenwerken kan niet.

Bij nVidia SLI moet je 2 gelijke (of gelijkwaardige, zelfde type, geheugen enz.) kaarten hebben, en voor ATI Crossfire ook.

Onafhankelijk van elkaar laten werken kan wel.
Dat valt nog maar te bezien. Vaak is het zo wanneer er een AGP kaart in het AGP slot wordt geplaatst dat de onboard GPU wordt uitgeschakeld. Ik zou eerst eens de specificaties van de chipset eens goed doornemen voodat ik hier vanuit ga. Hoe dit zit met eventuele PCI-e sloten in combinatie met een onboard GPU durf ik niet te zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 12-08-2006 17:39 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Laat ik maar zeggen: op mijn Asrock el-brakko 775i65GV kan het ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08
/edit: Correctie, 't staat niet in de handleiding van 't mainboard :)

[ Voor 83% gewijzigd door Nielson op 12-08-2006 19:50 ]

Pagina: 1