Toon posts:

probleem met server

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleem waar ik zelf echt niet meer uitkom. Ik heb hier een eigen server staan maar ik kan vanaf m'n gewone pc (die aan het netwerkgekoppeld zit) niet zien wat andere mensen van buitenaf. voobeeldje: ik heb een plaatje op me server staan en die wil ik aan iemand van buitenaf laten bekijken. Ik geef hem dan de link 84.86.x.xxx/plaatje.jpg en hij kan het plaatje gewoon bekijken. Wil ik het plaatje via dezelfde link bekijken gaat dat niet. Ik moet em via dit adres bekijken; 192.168.x.xxx/plaatje.jpg

M'n broer dacht dat het aan de forwarding van mijn poorten lag, maar die staan zover ik weet goed ingesteld.
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/2208/portforwardhl6.jpg

Voor de rest heb ik er niet zo erg veel verstand van...hopelijk weten jullie iets. Bedankt alvast

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 17:02 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Misschien staat je eigen IP nog in je DNS cache als onbereikbaar.
Een erg onwaarschijnlijke optie maar het is de enige die ik kan bedenken
;)

Zucht, m'n eigen subtitle genegeerd |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 12-08-2006 17:03 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Loopback connection, gaat niet werken om vanuit je eigen netwerk je externe ip te benaderen. Overigens zou ik je startpost ff editen. Niet echt slim om je IP zomaar hier neer zetten. En als je dat WAN IP verzonnen hebt, dan is degene met dat IP er denk ik niet echt blij mee.

edit:
Hieronder dus opties om het wel werkend te krijgen, zo leer ik ook nog eens wat :)

GrtZ

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 17:02 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:34

DataGhost

iPL dev

Je hebt geen local loopback. Je kan dus niet verbinden naar je eigen ip-adres en door je portforward bij je server uitkomen. Wat je zou kunnen doen is ergens een (dynamische) host te scoren, die te laten forwarden naar je eigen ip en op je eigen server een dns-server draaien die alles voor dat domein doorverwijst naar je server met het lokale IP.
Je zou ook een hosts-entry kunnen maken :+ maar als je zoals ik veel subdomeinen hebt is een dns-server wellicht makkelijker.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:58:
Loopback connection, gaat niet werken om vanuit je eigen netwerk je externe ip te benaderen. Overigens zou ik je startpost ff editen. Niet echt slim om je IP zomaar hier neer zetten. En als je dat WAN IP verzonnen hebt, dan is degene met dat IP er denk ik niet echt blij mee.

GrtZ
grmbl, anders typ ik iets sneller?
Verder maakt het niet echt uit of je je IP wel of niet ergens post, als je ergens een eigen domein hebt kan je daarmee het IP ook achterhalen. Het is gewoon zijn plicht ervoor te zorgen dat er niemand binnen kan komen :) Sowieso is het erg onwaarschijnlijk dat iemand hem nu aan gaat vallen nu hij zijn IP gepost heeft, er worden dagelijks complete subnets gescanned op computers. Op mijn server zie ik er dagelijks een flink aantal langskomen. De kans dat zijn IP-adres niet bekend is is daarom vrij klein :+ Het valt allemaal wel mee dus, en het klinkt een beetje paranoia
edit: trouwens, bij elke website die je bezoekt wordt je IP opgeslagen in een logfile. Eigenlijk is je IP voor de andere kant bekend bij elke verbinding die je maakt
The_Eagle schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:59:
Heb je bij je IP-instellingen van je netwerkkaart je eigen router-adres ingesteld, of die van je ISP? In het eerste geval moet je ze eens op die van je ISP zetten, wil nog wel eens schelen. Vindt je router ook wat leuker ;)
eh, volgens mij weet je computer niet waar het ip-ades van de ISP gezocht moet worden als je router niet als gateway staat ingesteld :+
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:08:
Heb je ook wel gelijk in Dataghost, zorg zelf dat je goed beveiligd bent, maar toch heb ik mezelf altijd geleerd om niet overal te koop te lopen met je IP-adres :) Ook dat hoort bij een stukje veiligheid toch!? ;)
nouja, vroeger misschien, (toen ik werd gewaarschuwd mijn telefoonstekker uit het contact te halen als ik niet op internet zat of als mn pc uitstond, dan kon je ook gehackt worden!!1) tegenwoordig heeft het weinig tot geen invloed meer heb ik zo het idee :+

[ Voor 80% gewijzigd door DataGhost op 12-08-2006 17:10 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je bij je IP-instellingen van je netwerkkaart je eigen router-adres ingesteld, of die van je ISP? In het eerste geval moet je ze eens op die van je ISP zetten, wil nog wel eens schelen. Vindt je router ook wat leuker ;)
Wat je ook even zou kunnen doen (is altijd handig als je een web / ftp-server draait: even bij Dyndns.org een accountje aanmaken. De meeste reouters ondersteunen dat, en dan kun je op naam er naartoe ipv op IP. Scheelt je een hoop ellende. en zeker weten dat je dan lokaal niks fout kunt doen, aangezien het altijd via de servers van dyndns moet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Benader je server via de hostname, zoals dat eigenlijk ook hoort. Densnoods ga je met dyndns aan de gang, en laat je die hostname lokaal verwijzen naar je server. Dan komt het allemaal vanzelf goed.

Verwijderd

Heb je ook wel gelijk in Dataghost, zorg zelf dat je goed beveiligd bent, maar toch heb ik mezelf altijd geleerd om niet overal te koop te lopen met je IP-adres :) Ook dat hoort bij een stukje veiligheid toch!? ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals de meeste zeggen : NAT Loopback.
Enige oplossingen zijn :

- Router nemen die NAT Loopback ondersteund
- Altijd via de proxyserver van je ISP browsen als je je eigen content wilt zien
- Eigen DNS (of lmhosts file) draaien met een domain name die intern naar je local adres verwijsd

Hier is ruim voldoende over te vinden met de search.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.