Toon posts:

[Vista] Systeemprestaties

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje: gaat dit systeem Vista ''aankunnen''?
Ik kom er namelijk niet echt uit, wellicht dat jullie me er een beetje bij kunnen helpen?

Hdd: Western digital WD3000JB (300 GB)
Processor: Intel Pentium 4, 2800 MHz (28 x 100) Northwood, A80532
Moederbord: Gigabyte GA-8SIML (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord chipset: SiS 651
Video kaart: SiS 650 (64 MB)
3D-Versneller: SiS 315 Integrated
Geluidskaart: SigmaTel STAC9750/51 @ SiS 7012 audio device
CD-Rom: COMPAQ CD-ROM CRD-8484B (48x CD-ROM)
DVD brander: NEC ND-2500A
1.5 GB RAM

Ik wil (als het dan werkt) de nVidia GeForce 6800 Xtreme kopen, gaat dit werken?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tuurlijk kan het systeem vista draaien, maar met vista word er zoveel extra junk ingebouwd waardoor het er mooier uit gaat zien op een sneller systeem.
Vista krijgt daarvoor een leuke wizard die de systeem instellingen zo maakt dat het goed aansluit op het kunnen van je computer.

hoeveel werkgeheugen heb je trouwens? daar zit wel een minimum aan. 512mb of meer zou goed moeten gaan.

Verder zoals bij vrijwel alles, meer is beter, maar draaien zal het.

[ Voor 24% gewijzigd door defusion op 12-08-2006 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
defusion schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:04:
Tuurlijk kan het systeem vista draaien, maar met vista word er zoveel extra junk ingebouwd waardoor het er mooier uit gaat zien op een sneller systeem.
Vista krijgt daarvoor een leuke wizard die de systeem instellingen zo maakt dat het goed aansluit op het kunnen van je computer.

hoeveel werkgeheugen heb je trouwens? daar zit wel een minimum aan. 512mb of meer zou goed moeten gaan.

Verder zoals bij vrijwel alles, meer is beter, maar draaien zal het.
Gossie, dacht ik dat ik alles had, systeemgeheugen licht wel goed, 1500MB RAM, maar moet ik die kaart nou maar ''beter'' wel kopen, ik wil wel een mooie interface!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
met 1gb ram is dat geen enkel probleem. alleen met die Sis video ga je geen gelikte gui krijgen. (lees: Aero interface)
Gforce 6800 is geen probleem ik heb dat ook in mijn desktop systeem zitten en daar draait vista ook prima op (ook aero)

[ Voor 33% gewijzigd door Zwelgje op 12-08-2006 15:12 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:09:
met 1gb ram is dat geen enkel probleem. alleen met die Sis video ga je geen gelikte gui krijgen. (lees: Aero interface)
Dat had ik ook al meteen door, daarom wil ik een nieuwe kaart gaan kopen (GeForce 6800) ga de Areo dan wel werken?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Waarom maak je niet gewoon gebruik van de Upgrade Advisor? :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:15:
Heb ik al gedaan, maar ik vind het nog net iets te ingewikkeld, doordat me engels niet zow best is!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dan zou ik vooralsnog geen Beta's gaan draaien als ik jou was, die zijn namelijk alleen in het engels te krijg.

en hardware kopen zou ik dan pas doen op het moment dat vista echt uit is (1ste kwartaal 2007)

A wise man's life is based around fuck you

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pasta schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:15:
Niet iedereen draait winXP ;)

Verwijderd

Is dat niet een 400MHz FSB P4? Weet niet of dat wel zo handig is om daar veel geld in te steken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:25:
Is dat niet een 400MHz FSB P4? Weet niet of dat wel zo handig is om daar veel geld in te steken.
Met andere woorden: Nog ff wachten :?
Ok, doen we dat!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sorry hoor, maar hier had je zelf toch echt wel zat over kunnen vinden ;)
Kijk eens op www.microsoft.com/vista, daar staan zelfs overzichten met (op dit moment) compatible hardware en ook de systeemeisen.
Ook loopt er in dit forum een groot ervaringentopic. Ik vind je vraag dus niet echt goed doordacht, en daarom sluit ik je topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.