Toon posts:

Port forward met 2 routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie:

Moden -> router (speedtouch 510) -> 2e router (Sitecom WL-143 zowel wireless als met draadje, ik zit aan een draadje)

Nu moet ik voor het gebruik van torrent programma's een port open gooien (ik heb willekeurig port 50505 genomen.)

mijn ip op de 2e router is 192.168.1.1, dat kan ik zien in windows, daar heb ik de port opengezet,
maar welk ip-adres moet ik op de eerste router (de speedtouch) gebruiken om de port van open te zetten, iets van 10.0.0.150 t/m 10.0.0.200 denk ik.

Alvast bedankt!

Als het niet duidelijk is geef ik graag verdere uitleg

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 21:17

BHQ

Zet de DHCP van de Sitecom uit en gooi de ST in een van de LAN-poortjes, dan heb je 3 poortjes over + je wireless voor PC's. Dan kan je portmappen in de Speedtouch en krijg je ook een 10.0.0.x IP. Mocht je in de settings van je Sitecom willen (niet dat dit nodig is) dan stel je gewoon ff een static 192.168.123.x IP in.

De Sitecom zal dan niet routeren en dus niet crahsen door P2P-gebruik..

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 13-08-2006 13:13 . Reden: Het is Sitecom en niets anders ]

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Lakon kijk even op:
http://members.lycos.nl/epias/st510/
Hier kan je bepaalde template's krijgen voor je speedtouch,
zoek naar dhcp met jou bijpassende firmware, zet je modem op je wan poort van je router en zorg dat je router zijn externe ip via dhcp krijgt
hierdoor hoef je nog maar op 1 apparaat je poorten te forwarden,

wat je ook kan doen (maar meer moeite is omdat je op 2 apparaten moet forwarden) is op je webinterface van je speedtouch kijken wat het ip van je router is geworden (of zelf een statisch ip instellen op je router met als gateway je modem etc) en dan poorten daarheen forwarden, en op je router weer forwarden naar de pc's (beetje omslachtig verder)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
In principe een vraag die we nooit kunnen beantwoorden. Dat hangt er namelijk helemaal vanaf wat voor IP adres de Sitecom heeft gekregen.....
Maar als je inlogt in de sitecom, dan kun je toch zien welk IP adres deze aan de WAN kant heeft? In de SpeedTouch moet je dan de port naar dat IP adres forwarden.

Meestal krijgt een ST 10.0.0.138 als IP en de eerste host 10.0.0.150 (je Sitecom). Wat me alleen verbaasd is dat je naast de ST ook nog een modem hebt???

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

De optie om op de sitecom de DHCP uit te zetten kon niet , omdat alle LAN poortje bezet zijn :)

Ik heb idd bij de sitecom het IP gezien welke deze van de Speedtouch heeft gekregen en dus 2 porten geforward, en nu werkt het prima :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 21:17

BHQ

Mocht het kreng een keer crashen ofzo: goedkoop switchje drbij en dan alsnog DHCP uit -> ST in je LAN prikken ;)

Verwijderd

Yapser schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 01:59:
Mocht het kreng een keer crashen ofzo: goedkoop switchje drbij en dan alsnog DHCP uit -> ST in je LAN prikken ;)
Ik heb hetzelfde probleem, en krijg het niet geheel opgelost. ZOu iemand mij kunnen vertellen welke porten ik nou waar moet forwarden?

thx Dwin
Pagina: 1