Toon posts:

Geen partities kunnen maken op sata hdd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SATA harddisk van Maxtor, 6V300F0 300GB als 2e schijf.
De eerste paar maanden werkte hij perfect, had er 2 partities op gemaakt en liep gewoon hoe het moest.
Laatst heb ik deze schijf geformateerd en wil ik er weer partities op maken. Dit werkt dus niet. Ik heb het eerst geprobeerd met PartitionMagic. Hij geeft aan dat deze schijf BAD is en dat ik er geen partities op kan maken, verder zonder reden. Ik kan hem wel weer formateren via PartitionMagic, maar dit heeft geen zin want ik blijf maar dezelfde melding terug krijgen.
Vervolgens heb ik op de site van Maxtor gezocht en kwam ik op een programma'tje uit; MaxBlast4. Hiermee zou je van alles kunnen doen met je hdd waaronder ook partities maken. Dan krijg je een soort wizard en als ik dus zeg partities maken op deze schijf, krijg ik de melding 'To correctly setup this drive, you must first run MaxBlast4 DOS and remove the DDO from the drive'. Nou, ik heb dus geen idee wat dit precies inhoudt...
Ik ben naar de winkel gegaan waar ik mijn schijf heb gekocht, en die heeft mijn schijf getest en die zei dat er niks mee aan de hand was.

Heeft iemand verder nog tips of hier ervaring mee? Want ik wil mijn schijf wel weer gewoon kunnen gebruiken...
Overigens, wat ik wel kan met mijn schijf, is van alles kopieren en verplaatsen naar mijn schijf, maar dan zonder partities.

Thnx alvast.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan inderdaad Maxblast downloaden op diskette / CDrom en dan je harde schijf testen. Daar zitten enkele handige dingetjes tussen en waarschijnlijk ook "remove DDO".

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-02 18:12
wat voor pc, specificaties, sata I of II moederbord ?
partition magic versie ?
schrijf het ding eens met nullen het eerste stuk kan met die maxblast cd, weet zo snel niet hoe het heet. dan is alle partitie en ddo ellende weg.

Verwijderd

Topicstarter
bastian433 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:47:
wat voor pc, specificaties, sata I of II moederbord ?
partition magic versie ?
Sorry, ik heb dus een ASUS P4P800-E Deluxe Moederbord met sata I. Mijn andere hdd met windows is ook van Maxtor 200 GB. Ik gebruik PartitionMagic 8.

De enige software die je van Maxtor kunt downloaden, is MaxBlast 4. Heb ik vanaf cd gestart maar ik heb nergens iets gevonden wat met DDO te maken heeft.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

DDO? http://www.webopedia.com/TERM/D/DDO.html.

In principe heb je Maxblast niet nodig, alleen voor testdoeleinden. Jouw MB is geschikt om met grote schijven om te gaan.

Welk OS gebruik je?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
XP pro gebruik ik.

wat kan ik dan wel goed gebruiken..?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Powermax.... http://www.maxtor.com/por...orage%2FDiamondMax+Family vanaf de Maxtorsite. Hiermeem kun je o.a. de HD testen. Ik gebruik het zelf niet maar er zitten heel wat opties bij.

Het kan zijn dat bepaalde controllers en de aangesloten HD's niet kunnen worden uitgelezen. Misschien is er dan een andere oplossing te vinden op https://maxtor.custhelp.c...7FIUei&p_lva=&p_sp=&p_li=

[ Voor 45% gewijzigd door Guardian Angel op 12-08-2006 16:56 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
woehoe, hij werkt weer :) Ik heb mijn schijf nogmaals geformatteerd en dit keer met dit programma'tje en na een beetje klooien heb ik weer partities.
Thnx!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je bedoelt, voor de duidelijkheid tbv andere gebruikers met een herkenbaar probleem, dus POWERMAX?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt. 8)7
Pagina: 1