logitech draadloze muis laadt niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:47
Ik heb een setje van logitech, met een draadloos toetsenbord en muis. De muis moet eigenlijk opladen als je hem in de lader/ontvanger zet, maar dat doet ie niet. Ik ben er al achter dat de voeding kapot is, dit is volgens mij de oorzaak. Gelukkig werkt het geheel nog wel, omdat de ontvanger op USB is aangesloten. Alleen hetopladen dus niet. Op zich niet zo'n groot probleem, dan maar gewoon met de hand batterijen verwisselen. Maar nou keek ik eens rond in mijn collectie oude voedingen, dat ik er eentje heb die erop past. Alleen komt het vermogen niet precies overeen. nou vraag ik me af hoe belangrijk dat is. Ik denk zelf dat het voltage zo goed mogelijk moet kloppen, en dat een te hoge stroomsterkte niet erg is, omdat de voeding levert wat gevraagd wordt. een te lage stroomsterkte zou kunnen betekenen dat de voeding doorbrand. klopt dit?

Originele voeding:
5.25V, 300 mA

Voeding 1:
5V, 1A

Voeding 2:
6V, 300 mA

Welke kan ik het beste gebruiken? Die met de te hoge stroomsterkte (voeding 1) of met een te hoog voltage (voeding 2)? Of doorzoeken naar een voeding die precies hetzelfde levert als de originale

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Je hebt echt een voeding van 5,25 volt nodig, die van 5 volt zou je kunnen proberen die komt het meest in de buurt van die 5,25 en minder voltage kan volgens mij niet echt veel kwaad. Kan je eventueel geen andere logitech adapter gaan halen die dingen kunnen toch zoveel niet kosten.

• Byte_Me
voeding 1 heb ik zojuist geprobeerd, werkt niet. muis gaat niet opladen. voeding 2 durf ik nog niet aan te sluiten.

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Die voeding van 6 volt zou ik ook niet proberen indien je toch niks kapot wil maken. Kan je de batterijen er niet uithalen en in een gewone lader steken of zijn het interne batterijen.

• Byte_Me
601jean schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:42:
Die voeding van 6 volt zou ik ook niet proberen indien je toch niks kapot wil maken. Kan je de batterijen er niet uithalen en in een gewone lader steken of zijn het interne batterijen.
ja dat kan, ik kan er ipv de meegeleverde dubbele AA twee enkele AA's in doen. zo doe ik het nu dus ook. maar ik wil gewoon mijn muis in de lader kunnen opladen :/