Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nokia 1600 in het water gevallen => vreemd geval

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou, balen dus. Net een nieuwe telefoon, een Nokia 1600 (niet duur, maar toch jammer), maak ik 'm kapot. Ik ben in het zwembad gesprongen met het ding - aan - in de zak van m'n zwembroek. Het was een zoutelektrolysegereinigd zwembad met een behoorlijk hoog zoutgehalte (geen goeie elektrolyse dus maar goed). Ik ging er snel uit toen ik me bedacht wat ik had gedaan, ding uit mn zak - uit, trillend -, meteen de batterij eruit. Twee dagen laten drogen in het warme Midden-frankrijk, met simkaart en batterij eruit. Toen alles erin, en geprobeerd aan te zetten. Dat lukte niet. Er kwam wel Test mode in beeld te staan. Daaruit concludeerde ik dat de batterij en het schermpje niet kapot waren. Op zich goed nieuws. Spullen eruit. Volgende dag opnieuw, er stond toen Local mode in beeld. Nou ja, niks lukte, kruistest met simkaart kon niet omdat alle andere mobieltjes in de buurt gelocked waren en ik van het weinig voorkomende Albert Heijn Mobiel afneem. Nu, twee weken later, geeft de mobiel nog steeds Local mode aan.

Ik heb het gevoel dat de telefoon op de een of andere manier een zekering heeft, waardoor het apparaatje uitgaat als het nat wordt. Het werkt namelijk wel (schermpje en batterij in ieder geval), maar niet naar behoren. Aanzetten gaat ook niet. Simkaart erin of eruit maakt geen verschil. Wie kan me helpen? Bvd.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Zit er nog garantie op ?

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof het wel. Ik weet het niet helemaal zeker, maar als ik zo even de FAQ van Pixmania.com (waar ik de telefoon gekocht heb) doorlees lijk ik standaard twee jaar garantie te hebben.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 11:52

SeatRider

Hips don't lie

Maar die dekt natuurlijk nooit waterschade, en hier op GoT mogen logischerwijs ook geen manier worden besproken om dat te verhullen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

garantie zal het sowieso niet zijn, in een zwembad springen met je gsm valt héél duidelijk onder "user abuse".

Teruggaan naar de winkel en laten herstellen lijkt me de enige oplossing, hoewel ik me af vraag of dat de moeite is, het toestel kost 45€, dus ik vermoed dat je aan transportkosten al bijna even hoog gaat zitten. Verder zou ik er (zelfs al kost reparatie maar 20€) dat niet meer aan geven, bij een eventueel ander defect in garantie dat niet veroorzaakt zou zijn door waterschade, is er veel kans dat er toch waterschade te detecteren zal zijn, en dan weet je dat het niet meer gaat hersteld worden.

edit; wat je wel kan doen is nog 20€ (of misschien meer als het echt nog maar splinternieuw is) inruil krijgen bij aankoop van een ander toestel, daarvoor kijkt de winkel niet nauw of het toestel nog werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
De garantie zal inderdaad niet werken. Ik kan het wel proberen te declareren bij de reisverzekering, het gebeurde op vakantie, én per ongeluk.

Ik zou in principe ook kunnen zeggen dat ik de telefoon van een ander kapot heb gemaakt...

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-11 18:07
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:05:
De garantie zal inderdaad niet werken. Ik kan het wel proberen te declareren bij de reisverzekering, het gebeurde op vakantie, én per ongeluk.

Ik zou in principe ook kunnen zeggen dat ik de telefoon van een ander kapot heb gemaakt...
Voor iemand die ethicus in zijn naam voert niet echt ethisch. Het is jammer dat je zelf met telefoon en al het zwembad in bent gedoken, waardoor je telefoon dood is. Probeer dat niet op andere mensen (via een (reis-)verzekering) te claimen.

Voor 5 tientjes kun je bij je grootgrutter weer een telefoon kopen, dus waar heb je het over?

[ Voor 9% gewijzigd door rclahsen op 12-08-2006 15:23 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

En daarom rijzen de verzekeringspremies de pan uit.......vind je het niet een beetje fraude?

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 12-08-2006 15:23 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Je kunt echter niet van ons verwachten dat wij je hierbij nog zullen helpen. Er ontstaat nu al haast een discussie op basis van ethische gronden, wat verder ook niks meer te maken heeft met je oorspronkelijke vraag.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.