Nou, balen dus. Net een nieuwe telefoon, een Nokia 1600 (niet duur, maar toch jammer), maak ik 'm kapot. Ik ben in het zwembad gesprongen met het ding - aan - in de zak van m'n zwembroek. Het was een zoutelektrolysegereinigd zwembad met een behoorlijk hoog zoutgehalte (geen goeie elektrolyse dus maar goed). Ik ging er snel uit toen ik me bedacht wat ik had gedaan, ding uit mn zak - uit, trillend -, meteen de batterij eruit. Twee dagen laten drogen in het warme Midden-frankrijk, met simkaart en batterij eruit. Toen alles erin, en geprobeerd aan te zetten. Dat lukte niet. Er kwam wel Test mode in beeld te staan. Daaruit concludeerde ik dat de batterij en het schermpje niet kapot waren. Op zich goed nieuws. Spullen eruit. Volgende dag opnieuw, er stond toen Local mode in beeld. Nou ja, niks lukte, kruistest met simkaart kon niet omdat alle andere mobieltjes in de buurt gelocked waren en ik van het weinig voorkomende Albert Heijn Mobiel afneem. Nu, twee weken later, geeft de mobiel nog steeds Local mode aan.
Ik heb het gevoel dat de telefoon op de een of andere manier een zekering heeft, waardoor het apparaatje uitgaat als het nat wordt. Het werkt namelijk wel (schermpje en batterij in ieder geval), maar niet naar behoren. Aanzetten gaat ook niet. Simkaart erin of eruit maakt geen verschil. Wie kan me helpen? Bvd.
Ik heb het gevoel dat de telefoon op de een of andere manier een zekering heeft, waardoor het apparaatje uitgaat als het nat wordt. Het werkt namelijk wel (schermpje en batterij in ieder geval), maar niet naar behoren. Aanzetten gaat ook niet. Simkaart erin of eruit maakt geen verschil. Wie kan me helpen? Bvd.