Toon posts:

Draadloos DV verzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een confortabel systeem, waarbij je via de DV kabel van de videocamera, een portable apparaatje kan aansluiten, en bij de ontvanger het ook via DV binnen komt.

Ik heb diverse zoekacties gedaan op internet, maar geen resultaat .
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Ik verneem het graag!

Groeten,

Dani

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

De datarate van DV is 30Mb/sec. Ik denk niet dat er draadloze oplossingen voor zijn eerlijk gezegd, tenzij het WiFi-based is misschien? Wel interessant, ik ga ook even op zoek :)

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, zo specifiek heb ik daar niet naar gekeken, dat het inderdaad ontzettend hoge bitrate heeft... zou inderdaad wel een ideale versie zijn wifi based, zodat je het op elk wifi netwerk kan zenden en ontvangen :)

het doel hiervan is live streaming op internet (radio 538) , voor teun ...erg omhandig om telkens met die laptop te sjouwen als het draadloos kan!

op vakantie in frankrijk zag ik een cameraman met 2 anthennes op z'n camera , en dat werd zo live geshowt op het enorm grote beeld daar..hij had geen kabels... het is er dus wel! maar het vinden ervan is moeilijk

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 13:59 ]

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ja nu je het zegt, ik heb ze ook weleens draadloos zien rondlopen met TV-cams. Je weet niet toevallig van welk merk die cam was die je zag? Dan zouden we daarop kunnen zoeken misschien :)

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas, ik denk dat het een add-on is. Misschien toch maar eens hulskamp bellen ;)

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12-2025
Wokkels schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:53:
De datarate van DV is 30Mb/sec. Ik denk niet dat er draadloze oplossingen voor zijn eerlijk gezegd, tenzij het WiFi-based is misschien? Wel interessant, ik ga ook even op zoek :)
Zelfs WiFi based word dit lastig want die 30Mb/sec betekent 300Mbit... En die snelheden heb ik zelfs van alle WiFi alternatieven zoals WiMaX nog niet gezien...

Firewire is niet voor niets 400Mbit...

Dat draadloos wat je op die Camera hebt gezien is gewoon als Analoog Video verstuurd denk ik...
Wat ook zou kunnen is met een compressie methode... (MPEG 2 of 4)....
Dan zou je het 1 en ander kunnen tergkappen naar een Mbit of 5 tot 10...

[ Voor 19% gewijzigd door Plopeye op 12-08-2006 14:58 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
............Zelfs WiFi based word dit lastig want die 30Mb/sec betekent 300Mbit...
:?

DV is circa 25 mega bit per seconde (Mb/s).

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

ParkOverall schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:47:
[...]

:?

DV is circa 25 mega bit per seconde (Mb/s).
En met geluid dus circa 30 :)

gamma ;)

Permanent wintericon!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

edit: never mind wat hier eerst stond, ben een fucking dislect :P

in totaal is het zo'n 35,3 Mbit/sec (incl video, audio, extra data en error correctie).

Misschien dat videolan (VLC) iets dergelijks kan. heb je dan wel twee PC's voor nodig.

[ Voor 114% gewijzigd door voodooless op 12-08-2006 18:42 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een exper hierover even gevraagd, het analoge verhaal van dat op de videocamera, dat is zo megaduur dat dat geen optie is. Ik vrees dat er niet meer op zit als het dan op de volgende manier

Een kleine (die flybook) pc kopen, en die het dan maar uit laten zenden direct over EDGE, of via wifi naar een andere pc die het dan over ADSL zend

Toch bedankt allemaal. Mocht ik ooit een andere goeie manier tegen komen dan zal ik het zeker laten weten, want garnier streaming was er ook mee bezig om het te onderzoeken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

EDGE heeft een theoretisch maximum van 473.6 kbit/s. Daar kom je niet erg ver mee dus, Zelfd niet als je er nog extra compressie overheen gooit.

WiFi is de enige oplossing om het digitaal te doen voor weinig geld.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 13-08-2006 10:06 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Wokkels schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:04:
Ja nu je het zegt, ik heb ze ook weleens draadloos zien rondlopen met TV-cams. Je weet niet toevallig van welk merk die cam was die je zag? Dan zouden we daarop kunnen zoeken misschien :)
Wij gebruiken o.a. voor voetbalwedstrijden draadloze camera's van Thomson...
Misschien kun je daar wat mee...

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft ook niet zo zeer op 30 MB/sec binnen te komen op de laptop, het wordt over internet gestreamed dus 1 MB/sec is wel zat.

Maar via die flybook naar een wifi pc is een optie .. en dan zo over ADSL
Wij gebruiken o.a. voor voetbalwedstrijden draadloze camera's van Thomson...
Misschien kun je daar wat mee...
Kun je mij misschien wat meer vertellen over deze camera's? Type camera?

Edit: Ik heb gekeken, en deze camera's liggen rond de 100.000 dollar , dat is iets te veel van het goede..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 11:36 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Sitecom netwerk camera, deze zijn zelfs wireless te krijgen. Beeldkwaliteit heb ik zelf nog niet gezien, maar het lijkt mij beter dan de gemiddelde webcam. Prijzen liggen rond de 200 euro.

Wireless versie
http://www.sitecom.nl/pro...oductid=357&subgroupid=40

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1