Toon posts:

ik snap een paar dingen niet (home cinema op tv?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik ben net nieuw op deze site dus ik vraag me af: kan je ook op je eigen topics reageren? of kan je ze wijzigen|? zo ja hoe?

Maar mijn hoofdvraag is: Ik heb een home cinema set. En ik vroeg me af hoe ik het geluid van mn tv op de home cinema kon aansluiten. Ik heb 1 scart ingang. 2 audio oudio (dus 2x rode en 2x witte).
1 AUX in (weet niet wat dat betekent) 1 video in en dan heb ik component video out ( 1 groene 1 blauwe 1 rode 1 oranje) 1 antenne alsuiting. Dan heb ik een tv waar 1 scart kabel inkan en 1 video audio (wit rood) ingang. Ik heb ook een dvd/video recorder met scart ingang en video/audio ingang ( rood wit) (ik weet niet of de video recorder er iets mee te maken heeft ). Ik heb 1 scart kabel en 1 kabel met dubbelzijdige video/audio. Kan iemand met deze info mij helpen?

Ps. Ik heb al geprobeert om mijn scart kabel van home cinema naar tv te doen. lukt niet. mijn video/audio kabel van aux in naar tv lukt ook niet. en scart kabel van home naar video recorder en audio/video kabel van video recorder naar tv en dat lukt ook niet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

tulp (rood/wit) van tv naar je cinema set. (let er dan wel op dat je dan dus de tulp ingang van je cinema set neemt). En indien gewenst een tulp (rood/wit) van je dvd speler naar je cinema set.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 12-08-2006 13:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

op je eigne post reageren kun je gewoon doen met het post reply knopje en bij iedere post van jezelf staat er ook netjes een edit-button om het mee aan te passen.

Gezien beide apparaten scart hebben is SCART naar SCART toch het makkelijkste lijkt me, evt kun je ook van composite of S-video naar SCART toe.
SCART vermijden is ook mogelijk, dan kun je het beste gewoon composite/s-video + audio kabels aansluiten.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

Je hebt dus op je tv alleen maar scart en video? Dat zijn beide ingangen.

Om geluid van tv over je home cinema set te krijgen heb je een uitgang nodig. Die verbind je dan met een ingang op je home cinema set. :)

Normaal heb je als uitgang op je tv een dubbele tulp (rood en wit dus). Heb je die niet, dan zou je eventueel nog de koptelefoon uitgang kunnen gebruiken. Dat is dan een mini-jack plug. Dan heb je een kabel nodig die van mini-jack naar dubbele tulp loopt :)

Op de home cinema set plug je die dubbele tulp in op een ingang. Dat kan een tv-in, aux-in zijn. Maakt niet echt veel uit, zolang het maar een ingang is :)
(En uiteraard dan je home cinema set wel op het juiste input kanaal zetten ;) )

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Je moet een AUX-kabel kopen, Scart naar 2 tulp (RCA/Rood-wit). Daarmee lukt het wel. Maar aangezien je maar 1 scart aansluiting hebt is dat niet handig als je een dvdtje wilt kijken. Je kan proberen of het met een scartswitchbox wil lukken, dan kan je op een knopje drukken om te switchen tussen dvd kijken of geluid van tv op je speakerset.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:37:
Hallo, Ik ben net nieuw op deze site dus ik vraag me af: kan je ook op je eigen topics reageren? of kan je ze wijzigen|? zo ja hoe?
Op je vorige topics zit een slotje dus daar kan niemand meer in reageren.........en dus ook niet editten.

[ Voor 3% gewijzigd door Diederik op 12-08-2006 13:52 ]

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke. Met al deze tips zal het moeten lukken. hoop ik. bedankt
Pagina: 1