D70s direct naar laptop fullscreen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik ben op zoek naar een tool of programma waarmee ik direct een foto kan sturen van mijn camera naar mijn laptop zodra ik de foto heb geschoten. En dan deze fullscreen of in ieder geval groot formaat kan bekijken.

Het luk met het programma Nikon Capture Control wel om fotos direct naar mijn laptop te sturen maar dan zie ik ze in een heel klein formaat en het is mij niet gelukt om met dat programma de foto's groter te bekijken.

Kan iemand mij helpen met een programma waarnaar ik op zoek ben

Twitter | Linkedin

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 18:30

Dido

heforshe

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of een Nikon zo anders werkt dan een Canon, maar ik heb ooit mijn 20D gewoon op m'n laptop aangesloten en hem als externe HD benaderd. Vervolgens met Irfanview een plaatje geopend, en na iedere foto middels <space> naar het volgende (net genomen) plaatje geskipped. Irfanview op full-screen, werkte perfect.

edit: de foto's stonden dan niet meteen op de laptop (fysiek) maar je hebt wel directe fullscreen feedback - ik neem aan dat het vooral daarom gaat?

[ Voor 18% gewijzigd door Dido op 12-08-2006 13:20 ]

Wat betekent mijn avatar?

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
Dido schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:19:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten of een Nikon zo anders werkt dan een Canon, maar ik heb ooit mijn 20D gewoon op m'n laptop aangesloten en hem als externe HD benaderd. Vervolgens met Irfanview een plaatje geopend, en na iedere foto middels <space> naar het volgende (net genomen) plaatje geskipped. Irfanview op full-screen, werkte perfect.

edit: de foto's stonden dan niet meteen op de laptop (fysiek) maar je hebt wel directe fullscreen feedback - ik neem aan dat het vooral daarom gaat?
Sterker nog, met de software die bij de 20D zit, kan je gewoon tethered schieten. Neem aan dat Nikon ook wel zoiets heeft.

• Mavvie
Dido schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:19:

Het gaat idd om direct de foto's te bekijken. Maar de door jou genoemde methode werkt helaas niet met de Nikon D70s want als ik de camera als Mass Storage USB mode instel dan kan ik geen foto's meer maken en via de PTP USB mode kan ik wel foto's maken maar als ik de eerste foto open in IrfanView dan copieerd irfanview de foto naar een lokale temp map en kan ik niet doorgaan naar de volgende foto.

Twitter | Linkedin

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb er geen praktische ervaring mee (althans; niet met Nikon), maar zo te zien zou tethered operation ook met de D70(s) mogelijk moeten zijn. Als het een beetje werkt zoals bij Canon, moet je dan een foto kunnen maken die vervolgens direct (automatisch) fullscreen op de pc weer te geven is. Omdat ik geen Nikon gebruiker ben, weet ik echter niet welke applicatie je hiervoor nodig hebt...ik lees hier en daar wat over de 'Nikon Camera Capture Control' software, maar ik heb dus geen idee of die gebundeld is met de D70s of hoe je daar op een andere manier aan moet komen.

• Mavvie
koraks schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:08:
Ik heb er geen praktische ervaring mee (althans; niet met Nikon), maar zo te zien zou tethered operation ook met de D70(s) mogelijk moeten zijn. Als het een beetje werkt zoals bij Canon, moet je dan een foto kunnen maken die vervolgens direct (automatisch) fullscreen op de pc weer te geven is. Omdat ik geen Nikon gebruiker ben, weet ik echter niet welke applicatie je hiervoor nodig hebt...ik lees hier en daar wat over de 'Nikon Camera Capture Control' software, maar ik heb dus geen idee of die gebundeld is met de D70s of hoe je daar op een andere manier aan moet komen.
Nikon capture control is idd gebundeld bij de D70S alleen daar krijg ik de foto wel direct te zien maar alleen in een formaat wat nog kleiner is als mijn 2" scherm op mijn camera

Twitter | Linkedin

• Mavvie
kickje^^

Twitter | Linkedin

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
Misschien een andere (en duurdere oplossing) :
CaptureOne Pro.

In de studio schiet ik met m'n laptop met CaptureOne tethered en het werkt perfect.

UPDATE :
Euh.... volgens de site ondersteunen ze geen Nikon camera's.. vage shit.

[ Voor 33% gewijzigd door GerardHenninger op 16-08-2006 11:33 ]

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ook een D70s, die je idd kunt instellen op PTP (Full Duplex communicatie met je PC) of Mass Storage (hem als een externe schijf benaderen). Ik heb nu de camera niet bij de hand, maar leent zich de standaard Windows Picture Viewer hier niet voor? Ik kan dus niet uitproberen of dit werkt, maar dan open je gewoon 1 foto op de schijf, klik je op de knop dia-presentatie en zodra je nieuwe beelden schiet, kun je met spatie/een muisklik de volgende showen - fullscreen. Er zit een kleine vertraging in, omdat de D70S geen USB 2 Full Speed heeft.

• Mavvie
GerardHenninger schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:32:
Misschien een andere (en duurdere oplossing) :
CaptureOne Pro.

In de studio schiet ik met m'n laptop met CaptureOne tethered en het werkt perfect.

UPDATE :
Euh.... volgens de site ondersteunen ze geen Nikon camera's.. vage shit.
Zo'n programma zoek ik dus.. alleen waarom is deze nou niet weer geschikt voor de D70S :? Beetje jammer
JRTB schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:11:
Ik heb ook een D70s, die je idd kunt instellen op PTP (Full Duplex communicatie met je PC) of Mass Storage (hem als een externe schijf benaderen). Ik heb nu de camera niet bij de hand, maar leent zich de standaard Windows Picture Viewer hier niet voor? Ik kan dus niet uitproberen of dit werkt, maar dan open je gewoon 1 foto op de schijf, klik je op de knop dia-presentatie en zodra je nieuwe beelden schiet, kun je met spatie/een muisklik de volgende showen - fullscreen. Er zit een kleine vertraging in, omdat de D70S geen USB 2 Full Speed heeft.
Mm dit zou ook een leuke oplossing zijn maar ik krijg hem alleen niet werkend :( als ik dit doe en ik heb 1 foto op mn camera staan krijg ik elke keer dezelfde foto te zien

Twitter | Linkedin

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 13:18

BaRF

bijna kerst

volgens mij is er een optie in nikon capture / control om de fotos na binnenkomst direct te bekijken, zal het even controleren :)

edit: nou het werkt inderdaad maar om de een of andere reden duurt dit zon 5 minuten per foto??? :(

[ Voor 28% gewijzigd door BaRF op 17-08-2006 12:19 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 11:53

Arioch

<geek>

BaRF schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:12:
edit: nou het werkt inderdaad maar om de een of andere reden duurt dit zon 5 minuten per foto??? :(
Dat komt omdat er geen USB 2.0 op de body zit, maar slechts 1.1.
Je kan eventueel kiezen voor de raw+jpg oplossing. Dan wordt de jpg fullscreen getoond in plaats van het raw bestand...

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 13:18

BaRF

bijna kerst

Arioch schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:54:
[...]

Dat komt omdat er geen USB 2.0 op de body zit, maar slechts 1.1.
Je kan eventueel kiezen voor de raw+jpg oplossing. Dan wordt de jpg fullscreen getoond in plaats van het raw bestand...
zelfs enkel jpg-s duurt heel lang :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
JRTB schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:11:
Dat zal niet werken. Windows Picture Viewer 'ziet' namelijk geen bestanden die in de map erbij geplaatst zijn op het moment dat je de viewer al had opgestart. Je moet dan de viewer telkens opnieuw opstarten als je een foto hebt gemaakt.

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wilde het dus net proberen, maar zie dus dat je met de D70s überhaupt geen foto's kan maken in de Mass Storage stand... dus die vlieger gaat helemaal niet op :|. Maar ja... Flink googlen maar, er zal vast een oplossing/workaround zijn :).

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:57
Je kan met nikkon capture aangeven in welke map hij de fotos download. De optie van Dido om met Irfanview alles te bekijken zou dan wel kunnen werken. Met alt-tab kan je best snel switchen.
Pagina: 1