Toon posts:

Chipset driver herinstall, ok?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik merk onlangs dat ik voor mijn ASUS A8N-SLI mobo de verkeerde chipset drivers geinstalleerd heb.

Dit merk ik uiteraard pas als alles helemaal geinstalleer en ingesteld is(halve dag werk na XP reinstall).

Ik kom er dus achter dat ik de nForce4 SLI drivers voor intel geinstalleerd heb terwijl ik een AMD CPU draai.

Alles lijkt goed te werken op een SLI balloon na (heb de reg patch al).

Nu ga ik dus de nForce4 SLI driver voor AMD downloaden.

Mijn vraag is; kan ik deze er gewoon overheen executen of gaat dat problemen opleveren.
Dus kan ik die foute chipset driver overwriten met de juiste.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

deïnstalleer gewoon eerst even je huidige chipset drivers en als dat gedaan is even de goede drivers installeren. Dat kan zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
deinstalleer je huidige chipset driver ¿

ligt het aan mij of klinkt dat gewoon suf....naar mijn weten kun je een chipset driver haast niet deinstalleren.

dan zou je zeg maar USB, SMBus etc allemaal moeten deinstalleren vanuit je device manager ¿¿¿¿

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:34:
deinstalleer je huidige chipset driver ¿

ligt het aan mij of klinkt dat gewoon suf....naar mijn weten kun je een chipset driver haast niet deinstalleren.

dan zou je zeg maar USB, SMBus etc allemaal moeten deinstalleren vanuit je device manager ¿¿¿¿
Tuurlijk kan dat wel. Je kunt evt ook gewoon een driver rollback doen zodat je de standaard windows dingen gebruikt. Maar chipset drivers zijn prima te deïnstalleren.

Verwijderd

Hoop alleen dat je na het deleten van je chipset drivers, nog wat HDD's kan zien, meestal als je Sata schijven hebt, is dat een probleem, maar we horen t wel. =-)

Verwijderd

Topicstarter
excuses, je schijnt gelijk te hebben.

van een driver site:

"Start here and select "Platform / nForce Drivers". Then select the version of the nForce chipset on your motherboard. Then select your operating system and download the chipset driver. NForce drivers are a little different from most other chipset drivers in that you are supposed to uninstall the old drivers before installing the new ones. Uninstall the old drivers by going into the "Add/Remove Programs" window and then uninstalling the "NVIDIA Windows nForce Drivers". Then reboot and execute the file you downloaded from NVIDIA and reboot again."

edit: found a cool little exe prog to analyze system: http://www.cpuid.com/cpuz.php

edit2: Ik ga het nu doen, als ik niet terug ben binnen 15min dan ik het slecht afgelopen. //wish me luck.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
All is well that ends well :)
Pagina: 1