Toon posts:

512 RAM kopen.. En dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vandaag misschien 512 RAM erbij kopen..
Nu heb ik een PC3200 DDR SDRAM. Ik was laatst bij MyCom geweest en ze zeiden dat ik voor 60 euro 512 ram kan halen die waarschijnlijk past..
Is het dan een kwestie van alleen erin klikken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om geheugen te upgraden kijk je eerst wat je nu erin hebt zitten en kijk je op de QVL van je mobo wat er allemaal ondersteund wordt.
Vervolgens zoek je zo'n dimm en zet je die erin. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je de dimm er niet andersom inzet, want als je dan te hard drukt kun je het slopen.

en kijk gewoon eens hier: http://tweakers.net/price...rField=&orderSort=&page=1

[ Voor 20% gewijzigd door TERW_DAN op 12-08-2006 11:50 ]

Verwijderd

Uiteraard moet je wel een vrij slot op je moederbord hebben.
Is inderdaad alleen een kwestie van erin klikken, even goed naar de nokjes kijken die er in zitten, het past maar op 1 manier.
De BIOS zal het geheugen automatisch vinden en Windows zal het gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:51:
Uiteraard moet je wel een vrij slot op je moederbord hebben.
Is inderdaad alleen een kwestie van erin klikken, even goed naar de nokjes kijken die er in zitten, het past maar op 1 manier.
De BIOS zal het geheugen automatisch vinden en Windows zal het gebruiken
Nja dat heb ik, heb ik gecheckt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat als die wel past en hij hem niet aan neemt?

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dan breng je hem terug 8)7

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:30
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:56:
Maar wat als die wel past en hij hem niet aan neemt?
Geef nou eerst eens wat specificaties van je moederbord (merk, type), en kijk eens met een programmaatje als cpu-z, en kom dan nog eens vragen ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Na plaatsing van het geheugen dien je ook nog je wisselbestand aan te passen zodanig dat:
- Het wisselbestand 2x de omvang van het fysieke geheugen bedraagt (*). Gebruik nooit een wisselbestand met dynamische grootte!
- Het wisselbestand kun je het beste op je snelste harde schijf plaatsen.
- Het wisselbestand mag niet gefragmenteerd zijn voor het beste resultaat.

*Dit is een vuistregel en is afhankelijk van hoe je de PC gebruikt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:30
Meer hierover hier
Eerst dat geheugen maar eens :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

SabakuE,

Welkom op GoT :)
Op GoT hebben wij een heleboel regeltjes opgesteld waar we van verwachten dat iedereen zich daar aan houd, ik pak de belangrijkste richtlijnen er even uit:
  • Doe zelf voldoende onderzoek voordat je een vraag stelt - zoek op Google en op GoT eens wat rond, en probeer gewoon wat uit. Vertel in je topic altijd wat je zoal zelf geprobeerd hebt en wat je gedaan hebt en vertel wat er daarbij niet lukte :)
  • Kies een goede topic titel (let hierbij op dat veel subfora hun eigen eisen stellen - zo vinden wij het in Windows Clients verplicht dat je de Windows versie in je topic titel zet) en zorg dat je je vraag in het juiste forum stelt.)
  • Geef in je topic genoeg relevante informatie zodat mensen niet alles aan je hoeven te gaan vragen
Zoals je ziet - jouw topic voldoet hier niet aan - je stelt een vraag over het bijzetten van geheugen in een forum dat over Windows gaat, daarnaast zie ik totaal niet terug wat je zelf al geprobeerd en uitgezocht hebt :)

Ik ga jouw topic nog even naar het juiste forum verplaatsen, pas jij je topic nog even aan zodat het wel aan deze regels voldoet? :)

Windows Clients >> Processors, Mobo's & Geheugen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Het is inderdaad een kwestie van er bij in zetten. Kijk in de manual van jouw moederbord, daar staat precies in welk geheugen je moet gebruiken en hoe je het er in moet doen :) Mocht je het echt niet vertrouwen, informeer dan bij de winkel waar je het koopt.

Veel succes, meer kunnen we hier helaas niet voor je betekenen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.