Toon posts:

ipod 20gb adapter op nano 4gb te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nanao4gb gekocht en nu wou de winkelier me een adapter aansmeren omdat je een nano alleen via je usb kan opladen standaard...maar ik heb ook een oudere 20gb ipod met adapter (daar kreeg je toen wel een adapter bij) kan die adapter ook gebruikt worden met de nano?
want ik ga op vakantie en daar heb ik geen pc bij me om usb op te laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als de oude iPod via USB werdt aangesloten, dan werkt het wel. Anders heb je een dock naar firewire kabel nodig, of toch die USB adapter.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het past wel, qua aansluiting en die oude ipod gaat ook via usb opladen..maar is er geen voltage/watt ofzoiets verschil tussen een nano en een grotere ipod.
strax blaas ik hem op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, is er niet.

En anders heb je toch een mooi stukje vuurwerk :+

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:45:
Nee, is er niet.

En anders heb je toch een mooi stukje vuurwerk :+
jep...en fabrieksgarantie toch! hehe
trouwens die verkopers proberen je meteen vanalles aan te smeren,
extra garantie etc, hij was meteen uitgelult toen ik voor hem stond.
hij: wilt u garantie bijkopen.
ik:nee!
hij: ja maar wat als hij nu valt
ik: nee!
hij: ja maar u heeft nu maar 1 jaar..
ik: ik dacht het niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Lijkt me helemaal geen probleem. Check anders voor de zekerheid hoeveel mA de nano trekt, en vergelijk dat me de gegevens van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Maare dit staat opde site:

Inhoud van de verpakking

- iPod nano
- Koptelefoon met oordopjes
- USB 2.0-kabel
- Dockadapter
- Beknopte handleiding
- Cd met iTunes voor Mac en Windows en overzichtshandleiding

Wat is dan een dockadapter. Want ik heb er net een besteld voor mijn vrouw, ik neem aan dat er toch een soor docking bijzit.

Een usb kabel en een dockadapter is toch wat anders?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
fjs schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:37:
Maare dit staat opde site:

Inhoud van de verpakking

? iPod nano
? Koptelefoon met oordopjes
? USB 2.0-kabel
? Dockadapter
? Beknopte handleiding
? Cd met iTunes voor Mac en Windows en overzichtshandleiding

Wat is dan een dockadapter. Want ik heb er net een besteld voor mijn vrouw, ik neem aan dat er toch een soor docking bijzit.

Een usb kabel en een dockadapter is toch wat anders?
De dockadaptor is een klein plastieken blokje dat je in de universele dock kan plaatsen. Die universele dock is gemaakt voor alle iPod's van G1 tot G5, maar die verschillen in vorm. Die dock adaptor zorgt er enkel voor dat je iPod een beetje deftig in de Dock zit (die je APART moet aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

bartgabriels schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:39:
[...]

De dockadaptor is een klein plastieken blokje dat je in de universele dock kan plaatsen. Die universele dock is gemaakt voor alle iPod's van G1 tot G5, maar die verschillen in vorm. Die dock adaptor zorgt er enkel voor dat je iPod een beetje deftig in de Dock zit (die je APART moet aanschaffen)
Het zijn dan ook echt zeeuwen he bij Apple, zuunnig :?

Mogen ze wel een stukje duidelijker aangeven op de site.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17
Heb ook net zo'n nano aangeschaft en je kunt hem gewoon laden met de standaard iPod 220v adapter...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Apple heeft sinds de introductie van de iPod twee soorten adapters uitgebracht: een FireWire adapter en een USB adapter. Deze twee adapters kunnen door alle iPods worden gebruikt. Enige uitzondering hierop is de eerste en tweede generatie iPod, omdat deze geen dockconnector hebben. Ze hebben een FireWire poort, waarmee ze via een FireWire kabel direct op de adapter worden aangesloten. Het gaat hier echter meer om een praktische beperking dan een fysieke beperking. Als je een FireWire naar USB adapter in elkaar zou solderen zal het gewoon werken. Hetzelfde geldt voor de iPod Shuffle, maar dan voor USB.

Je kunt zelfs, als je een [url=hhttp://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?productLearnMore=M9688]iPod-dockconnector-naar-FireWire-USB 2.0-kabel[/] hebt, de iPod opladen via een FireWire adapter en gelijk syncen met je computer via USB, of andersom met een USB adapter laden en syncen via FireWire. Hier zitten wel wat haken en ogen aan. iPod's die geen dockconnector hebben (eerste en tweede generatie en de shuffle) vallen natuurlijk gelijk af. Voor de rest is vanaf de vijfde generatie iPod en eerste generatie nano alleen nog synchronisatie via USB mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17
Hmm, als ik m'n iPod Nano met een firewirekabel aansluit op mn PC, dan geeft ie op de iPod een melding dat je alleen USB kabels kunt gebruiken....

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

matthijst schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:42:
Hmm, als ik m'n iPod Nano met een firewirekabel aansluit op mn PC, dan geeft ie op de iPod een melding dat je alleen USB kabels kunt gebruiken....
Dat klopt:
Voor de rest is vanaf de vijfde generatie iPod en eerste generatie nano alleen nog synchronisatie via USB mogelijk.
De iPod nano laad wel op via FireWire, maar kan niet syncen. Hetzelfde geldt voor de vijfde generatie iPod.

Pagina: 1