Voor een collega en mezelf heb ik een upgrade setje bestaande uit een Asrock 939NF4G SATA2 mobo met 80 Gb Hitachi SATA2 harddisk en een Athlon64 gekocht. Bij beide systemen heb ik het probleem dat als ik twee harddisks in de computer monteer om informatie over te zetten, er veel corrupte data onstaat op de harddisk waar naar toe wordt gecopieerd. Hoe groter de file, hoe groter de kans. Ik heb een "oude" IDE harrdisk erin gehad en naar de SATA2 harddisk gecopieerd en van de ene naar de andere SATA2 harddisk gekopieerd. Altijd zijn er problemen. Mijn oplossing was om in een andere computer de harddisk te monteren en dan via het netwerk de data over te pompen. Dit ging prima. Ik heb dit alles aan de winkel Euromaxi gemeld met de vraag dit aan Asrock door te geven. In beide systemen zit ander geheugen en geheugen wat reeds goed heeft gewerkt, dus ik sluit dit uit. Omdat 2 systemen dit probleem hebben is er dus echt iets mis. Oh ja, van een partitie van de SATA harddisk naar een andere partitie copieeren met één harddisk gaat wel goed.
Moraal van dit verhaal:
2 harddisks op een 939NF4G levert problemen op (RAID is niet getest)!
Moraal van dit verhaal:
2 harddisks op een 939NF4G levert problemen op (RAID is niet getest)!