Toon posts:

Xbox360 aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

wellicht een 'stomme' vraag, maar hier komt ie:

Ik heb recentelijk een xbox360 gekocht. Deze wil ik graag aansluiten op internet om via xbox live te spelen.Ik heb thuis een draadloos netwerk liggen, zodat ik op mijn laptop overal kan internet waar ik maar wil binnenshuis.

Is het mogelijk om het "internet" wat ik binnen krijg op mijn laptop via een utp kabel verder te transporteren naar mijn xbox360?? Dit zou betekenen dat ik geen extra gaten in mijn huis hoef te boren en een extra lange utp kabel van minimaal 20 meter hoef te kopen....

Gr.,

Roel

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:58
ja dat kan, via internet sharing service - F1 even :) of check de FAQ

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-02 11:21
Heejz,

Volgens mij kan dat, als je laptop instelt op internet delen.

Wat je ook kan doen, wat eenvoudiger is om voor 70 euro die wireless xbox360 adapter te halen. Deze heb ik ook en is ideaal. Daarnaast hoeft hiervoor je laptop niet altijd aan te staan.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
In theorie zou dat kunnen, via een soort internet connection sharing, de vraag is echter als je Xbox goed kan connecten zo, en hoe de stabiliteit van de verbinding is. De beste (en wss meest stabielste) oplossing is idd een UTP kabel. Of anders gebruik je iets als Powerline ofzo, Ethernetverbindingen over het stroomnet. Moet maar es opzoeken.

• mastermkw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Kan wel effe via de netwerkkaart een cross of gewone straight true kabel aansluiten in de xbox steken en een verbindingsbrug maken via mijn netwerklocaties. Dit doe je door 2 netwerkverbindingen te selecteren en dan rechtermuisknop netwerkbrug maken nu heb je internet op je 360, werkt hier ook !
succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
bedankt,

zal het eens proberen met die verbindingsbrug als ik maandag weer thuis ben.
Heb je op je xbox360 wel een goede internetverbinding??

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Of je trekt een UTP kabel óf je spaart voor een wireless xbox360 adapter. Stukken beter 8)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd die internetbrug aan te leggen maar het werkt niet echt bij mij...

voor de verbindingsbrug heb ik een statisch ip adres geconfigureerd. (het zelfde ip adres als wat mijn draadloze internetverbinding gebruikt), de dnsserver, dhcp server...

maar het werkt niet! wat doe ik fout?

MOet ik een ander ip adres gebruiken?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:03:
(het zelfde ip adres als wat mijn draadloze internetverbinding gebruikt)

maar het werkt niet! wat doe ik fout?
Dit:
MOet ik een ander ip adres gebruiken?
Ja :)
Zie hier:
FAQ - Network Troubleshooting

• zepydeus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02-2025
als ik lees, moet ik nu een ander ip gebruiken.
denk ik lees de FAQ!

anders is een kabel trekken toch echt jouw oplossing

2x pIII@933, 4x512MB pc133, MSI694D PRO, Matrox G550 dualhead DVI, 4x 80GB 8MB, NEC1300, LG DVD 16x48, AOPEN hq08, 4x80mm casefan

Pagina: 1