Toon posts:

Outlook Express: stuurt wel mail maar blijft in Postvak UIT

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Outlook Express (versie: 6.00.2900.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158) verstuurd wel mail maar de betreffende e-mail blijft in Postvak UIT staan en de mail wordt iedere keer opnieuw verstuurd als hij automatisch mijn mail om het halfuur ophaal.

Ik heb dit eerder gehad en de (waarschijnlijke) oorzaak was dat ik meer dan 7500 berichten in mijn verzonden items had staan. Maar dat zijn er nu (na opschonen) 2932.

Ik wil wel een enige historie behouden van minimaal 1 jaar.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

kijk hier eens naar: [OE] Bericht verzenden, postvak uit
Daar vind je wat tips om om te gaan met bokkende uitgaand email. Verder natuurlijk het standaard onderhoud, compirmeren van mail en eventueel archiveren van oude mails.

offtopic:
Je geeft niet echt de indruk dat je zelf veel moeite wilt doen voor je eigen vragen. Toch is dat wel wat we verwachten van een topicstart @GoT, gewoon om het voor íedereen plezierig te houden. lees Algemene gedragsregels (Netiquette) eens, en vermeldt in je startpost de resultaten van vooronderzoek, probeersels en/of topics die je gevonden hebt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel degelijk gezocht op dit forum. Maar ik kon niets concreets vinden. Ik heb gevoel dat ik niet de juiste keywords gebruik om te zoeken want het probleem stond idd netjes beschreven!

Het probleem zit hem inderdaad in beschadige DBX bestanden
of in het feit dat de verzonden items (data bestand) niet groter mag zijn dan 1,99 gb.

Ik heb een extra mapje aangemaakt in outlook express in mijn mappen structuur (bijv. 'verzonden items q1' (kwartaal 1) en ... q2, enz. en mijn verzonden items map op gesplitst, mailtjes van 1 jan t/m 31 april in map q1, enz.

Alles werkt weer als een speer!

Thanks.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Misschien kan je het beter oplossing door een client als Outlook te gebruiken? Die kunnen stukken beter overweg met serieuze hoeveelheden email.