Toon posts:

Nieuw Systeem. Advies

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik begin aan een nieuw systeem en heb de volgende configuratie samen gesteld. Ik wil weten wat jullie er van vinden en of er nog grote aanmerkingen op zijn. Eventuele adviezen zijn van harte welkom.

1)Ik heb mezelf niet heel erg verdiept in de grafische kaart. Is het voldoende voor een spelletje wat niet al te nieuw is, die hele zware spellen zijn niet zo belangrijk.

2)Een tweede vraag is of de dual channel die op het moederbord zit echt zoveel uitmaakt?

3) Ik heb ook gepoogd een redelijk stil systeem bij elkaar te zetten, heb ik daar aan voldaan?

Ik kom op het volgende uit±
Moederbord Asus M2N-E
Processor AMD Athlon 64, 3500+, Socket AM2, Boxed
Geheugen Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Harddisk Maxtor DiamondMax 10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Grafische Kaart Asus EN6200TC512/TD/256M, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
DVD Brander Samsung SH-W163A, Serial ATA150, Zwart, OEM_ 35,78
CD Speler Van oude computer
Voeding Raptoxx RT-450WV1.3, 450 Watt, Retail
Behuizing Cooler Master Centurion 5, Zwart

Ik geloof dat het allemaal wel goed bij elkaar past. Nog enige adviezen?

Dit pakket is totaal 520 euro bij elkaar ongeveer.

Alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 00:25 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het enige advies wat ik je kan geven is om Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? eens door te lezen.

Ik zie geen budget, eisen, specifieke vragen, dus hier valt totaal geen goed advies voor te geven.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:21:
Het enige advies wat ik je kan geven is om Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? eens door te lezen.

Ik zie geen budget, eisen, specifieke vragen, dus hier valt totaal geen goed advies voor te geven.
het bericht is meteen hierna enigszins aangepast. Ik hgoop dat je nu beter commentaar kunt geven

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
tja.... wat is een niet te zwaar spelletje? ;) maargoed ik denk dat je videokaart wel voldoet hoor...en over die dual-channel: dat ga je wel merken ja

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 21:31
ik zou toch voor een wat betere grafishe kaart gaan..

Meer voor een 6600GT of iets in die richting.
Wil je nog iets verder gaan [1 a 2 jaar games goed kunnen spelen] zou je ook is kunnen overwegen om een 7600GT te kopen.

Wat je ook kunt doen is ipv de maxtor HD de seagate barracuda 7200.10 250GB sata2 16mb cach kopen [Snelste 7200 rpm HD op de markt] kost in de pricewatch 10 euro duurder.

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aloys Akkerman schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:36:
tja.... wat is een niet te zwaar spelletje? ;) maargoed ik denk dat je videokaart wel voldoet hoor...en over die dual-channel: dat ga je wel merken ja
Dit speelde ik vorig jaar op mijn vorige systeem.

- settlers 3/4
- half life 2 / counter strike

zulke spelletjes dus welleens, maar dat is ook echt het zwaarste wat ie zou moeten kunnen hebben. Daarbij mijn tv kaart moet echt soepel lopen, het is namelijk mijn tv. Mijn zusje had een zelfde tv kaart en een onboard grafische kaart en daarbij was de stem voor het beeld, maar dat kan ook aan andere dingen liggen, maar ik wijt het hieraan.

Nano, bedankt voor je ideeen, de grafische kaarten die je me aanraadde zijn echt te ver boven mijn budget )dat was 500 euro). Is dit kaartje echt zo slecht?

• ProVine
  • Laatst online: 04-02 15:16
super goed is hij ook weer niet, je kan veel beter een 6600GT halen. daar kun je ook de nieuwste games redelijk mee spelen ( voor als je nog is een andere game wil spelen)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:23

Zenix

BOE!

Het kan goedkoper. Als je socket 939 doet. AM2 is amper sneller.

Goedkoop en goed mobo voor socket 939, is de asrock 939-dualsata2.
Als je met de pc die je nu hebt nog DDR PC3200 geheugen hebt kan je dat ook hergebruiken. En je kan ook een AGP kaart zelfs erop doen als je dat wilt.

Dan kan je misschien iets meer investeren in een grafische kaart.

En jij wilt een stil systeem. Neem een samsung of seagate schijf dan die zijn stiller.

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 12-08-2006 00:53 ]

• ProVine
dat lijkt mij juist niet verstandig, als hij ooit is iets wil upgraden dan heeft hij niks aan socket 939
Ik weet niet of de ts dat wil ?

• Zenix

Zenix

BOE!

ProVine schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:53:
dat lijkt mij juist niet verstandig, als hij ooit is iets wil upgraden dan heeft hij niks aan socket 939
Ik weet niet of de ts dat wil ?
Socket 939 heeft in principe alles wat AM2 ook heeft. Alleen DDR2 niet. En het is amper langzamer.
En het is goedkoper. En bij AM2 komt nou volgens mij ook niet echt een veel betere proccesor uit die het upgraden dan waard is.

Verwijderd

Topicstarter
Zenix schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:52:
Het kan goedkoper. Als je socket 939 doet. AM2 is amper sneller.

Goedkoop en goed mobo voor socket 939, is de asrock 939-dualsata2.
Als je met de pc die je nu hebt nog DDR PC3200 geheugen hebt kan je dat ook hergebruiken. En je kan ook een AGP kaart zelfs erop doen als je dat wilt.

Dan kan je misschien iets meer investeren in een grafische kaart.
Jeetje, dat vind ik een bijzonder goed advies. Nou heb ik niet die geheugen chips, maar door die extra agp slot zou ik eventueel mijn oude videokaart, die nog volledig genoeg voor mij was, kunnen gebruiken.

Even een klein vraagje. Lijkt het zo, of is de rest van dit systeem hier ook compatibel mee.

bedankt voor je reactie!

• ProVine
Zenix schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:55:
[...]

Socket 939 heeft in principe alles wat AM2 ook heeft. Alleen DDR2 niet. En het is amper langzamer.
En het is goedkoper. En bij AM2 komt nou volgens mij ook niet echt een veel betere proccesor uit die het upgraden dan waard is.
zover ik weet komt er niks meer nieuws uit voor s939, en juist wel voor AM2 ( zover ik weet )
maar als de ts niet later wil gaan upgraden (proc) dan is s939 inderdaad wel verstandig(kwa prijs)

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:58:
[...]

Jeetje, dat vind ik een bijzonder goed advies. Nou heb ik niet die geheugen chips, maar door die extra agp slot zou ik eventueel mijn oude videokaart, die nog volledig genoeg voor mij was, kunnen gebruiken.

Even een klein vraagje. Lijkt het zo, of is de rest van dit systeem hier ook compatibel mee.

bedankt voor je reactie!
Ja hoor je moet alleen nu wel DDR PC3200 geheugen kopen inplaats van DDR2, wat voor agp kaart heb je nu als ik vragen mag?

offtopic: nu ga ik slapen

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 12-08-2006 01:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zenix schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:02:
[...]

Ja hoor je moet alleen nu wel DDR PC3200 geheugen dan kopen inplaats van DDR2, wat voor agp kaart heb je nu als ik vragen mag?
-Dat begreep ik, van die DDR en DDR2
-tsja, dat is een beetje het punt, als ik dat nou eens zou weten. Ben een jaar weggeweest en weet niet meer precies wat er in zit. Ik kan wel even naar boven rennen en eens in de kast kijken.

• RoD
  • Niet online

RoD

ProVine schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:59:
[...]

zover ik weet komt er niks meer nieuws uit voor s939, en juist wel voor AM2 ( zover ik weet )
maar als de ts niet later wil gaan upgraden (proc) dan is s939 inderdaad wel verstandig(kwa prijs)
Met zon budget is er gewoonweg geen keus. S939 kan nog best mee, en door de prijs veel aantrekkelijker. Dan heb je meer aan een "verouderd" socket icm een betere videokaart, dan aan een nieuw socket en een slechte videokaart. Als de TS dan wil upgraden in de toekomst is het upgraden van de videokaart bijna een verplichting. Met S939 kan er een mooi evenwichtig systeempje samengesteld worden.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:06:
[...]

Met zon budget is er gewoonweg geen keus. S939 kan nog best mee, en door de prijs veel aantrekkelijker. Dan heb je meer aan een "verouderd" socket icm een betere videokaart, dan aan een nieuw socket en een slechte videokaart. Als de TS dan wil upgraden in de toekomst is het upgraden van de videokaart bijna een verplichting. Met S939 kan er een mooi evenwichtig systeempje samengesteld worden.
De videokaart is de Geforce 4 AGP8X.

Heb je hier genoeg aan.

Dan nog een vraag, is ASROCK betrouwbaar? Heb hiervoor ASUS gehad en was daar heel tevreden over.

• RoD
  • Niet online

RoD

Zou fijn zijn als je precies zou kunnen zeggen wat je voor kaart hebt. Gebruik bijvoorbeeld eens een tooltje zoals Everest.
Of Asrock betrouwbaar is, met het bekende agp/pci-e bord van Asrock zijn zat ervaringen te vinden. Het is een erg populair bordje. :) Zie ook verscheidene topics hier op GoT.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:10:
Zou fijn zijn als je precies zou kunnen zeggen wat je voor kaart hebt. Gebruik bijvoorbeeld eens een tooltje zoals Everest.
Of Asrock betrouwbaar is, met het bekende agp/pci-e bord van Asrock zijn zat ervaringen te vinden. Het is een erg populair bordje. :) Zie ook verscheidene topics hier op GoT.

is dit niet voldoende? Ik kan op dit moment niet mijn systeem opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:25:
[...]

is dit niet voldoende? Ik kan op dit moment niet mijn systeem opstarten.
Ik gooi 'm nog even naar boven met dezelfde vraag.
is de Geforce 4 AGP8X.zeer verouderd? En past hij bij dit systeem?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Zelf zou ik ook voor een Samsung harde schijf gaan. Wellicht niet dé snelste, maar ik heb Samsung altijd stil, koel (misschien al achterhaald) en betrouwbaar gevonden.

Ook vind ik het enigsinds raar dat je een CD-speler meeneemt naar een nieuw systeem. Voor 16 euro heb je een nieuwe DVDspeler erin, schept meer opties naar mijn idee.

En tsja een GeForce4, ik zou het daar niet meer mee willen doen. En voor de grafische kaart wat je in de 1e post kiest, zou je wellicht kunnen overwegen om een onboard oplossing te nemen. Gezien een Asus M2NPV-VM een GeForce 6150 aan boord heeft. Hoewel ik niet 100% zeker ben of je onboard oplossingen direct kunt vergelijken met een losse kaart.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 07:18:
[...]

Ik gooi 'm nog even naar boven met dezelfde vraag.
is de Geforce 4 AGP8X.zeer verouderd? En past hij bij dit systeem?
De Geforce 4 serie is nogal verouderd ja. Maar er zijn verscheidene Geforce 4's. Met de laatste kaarten zijn de spellen die je nu speelt nog wel aardig te spelen (heb zelf nog een TI4600 in een pc zitten, die alles nog kan draaien) Maargoed, zoals ik zei.. zoek nou eens uit wat voor kaart je precies hebt. Kijk in je kast, gebruik een tooltje, is in ieder geval makkelijk uit te zoeken.
AvanCade schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 08:01:
Zelf zou ik ook voor een Samsung harde schijf gaan. Wellicht niet dé snelste, maar ik heb Samsung altijd stil, koel (misschien al achterhaald) en betrouwbaar gevonden.

Ook vind ik het enigsinds raar dat je een CD-speler meeneemt naar een nieuw systeem. Voor 16 euro heb je een nieuwe DVDspeler erin, schept meer opties naar mijn idee.

En tsja een GeForce4, ik zou het daar niet meer mee willen doen. En voor de grafische kaart wat je in de 1e post kiest, zou je wellicht kunnen overwegen om een onboard oplossing te nemen. Gezien een Asus M2NPV-VM een GeForce 6150 aan boord heeft. Hoewel ik niet 100% zeker ben of je onboard oplossingen direct kunt vergelijken met een losse kaart.
Onboard is toch anders dan een echte videokaart. Doordat onboard geen eigen geheugen heeft vreet ie aan je RAM. Het is eigenlijk altijd beter om een videokaart te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 08:08:
[...]
De Geforce 4 serie is nogal verouderd ja. Maar er zijn verscheidene Geforce 4's. Met de laatste kaarten zijn de spellen die je nu speelt nog wel aardig te spelen (heb zelf nog een TI4600 in een pc zitten, die alles nog kan draaien) Maargoed, zoals ik zei.. zoek nou eens uit wat voor kaart je precies het. Kijk in je kast, gebruik een tooltje, is in ieder geval makkelijk uit te zoeken.
[...]
Onboard is toch anders dan een echte videokaart. Doordat onboard geen eigen geheugen heeft vreet ie aan je RAM. Het is eigenlijk altijd beter om een videokaart te hebben.
Bedankt. Dit uitzoeken wat het precies is is een beetje lastig, doordat ik het systeem niet inkan. Hoe kan ik het precies zien? Op de kaart staat gewoon Geforce 4 AGP8X.

Ik neem aan, dat als ik betere omgeving heb (meer geheugen, snellere processor, vergeleken met hiervoor beter moederbord) dat mijn, wat verouderde videokaart misschien nog iets beter presteert dan hiervoor in mijn oude kast. Omdat hij in mijn oude systeem nog heel erg voldeed aan de dingen die ik nodig had lijkt het me nu voor de komende 2 jaar ook niet heel veel uit te maken. Ik ben niet iemand die extreem wil gamen.

het cd spelertje gaat erin om gewoon een extra cd ingang te hebben. Er zit al een dvd brander in en dat is eigenlijk voldoende. Maar het is toch fijn een extra laadje te hebben. Daarbij heb ik dat cdspelertje hier nog liggen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Joristh, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.