Toon posts:

[Access] Access 2.0 database importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een oude Access 2.0 database importeren, maar deze heeft een of andere exotische beveiling zodat je die enkel kan opstarten vanop de huidige pc. Spijtig genoeg is mijn ervaring met Access vrij laag (lees: geen ervaring) en al helemaal niet met stokoude programma's...

Het gaat om deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/7206/foutmeldingmw4.jpg

Ik heb al gezocht met Google maar vind desondanks mijn 1337 google skills geen oplossing voor het probleem... Heb deze pagina: http://office.microsoft.c...tance/HP051863711043.aspx gevonden maar hielp mij niet veel verder. Volgens mij ligt het probleem in het feit dat er een soort werkgroepen gemaakt moeten worden, maar hoe moet dit?

Ik heb deze bestanden staan:
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/1460/bestandenxi9.jpg

Er is ook nog een probleempje: deze bestanden zijn afkomstig van een persoon die zijn zaak verkocht heeft en we hebben geen contact meer met deze persoon. Ik moet er dus iets op zien te vinden.

Ik ben bereid ver te gaan om aan deze database te geraken...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
A : Waar gaat het je om, de dbase of ook de BL die er in zit???
B : Wat voor dbase is het??? Want als ik zo snel naar de bestanden kijk gok ik op een autolease dbase en dan heb ik nog wat extra vraagtekens...
C : Verkochte zaak en geen contact met deze persoon??? Leg eens uit, dbase heeft 3 maanden aan de kant gelegen ofzo??? Als je een zaak overneemt lijkt het me toch eerste prio om alle gegevens te converteren naar je huidige systeem en in 1e instantie is de oude eigenaar toch wel te bereiken???

Begrijp me niet verkeerd, maar het probleem is heel simpel op te lossen, maar door jouw opmerking over zaak verkocht en geen contact in combinatie met een belangrijke dbase zie ik iets niet kloppen...
Of de zaak is tig tijd geleden verkocht en de oude baas is niet meer te bereiken ( Waarom dan nu pas moeite doen )
Of de zaak is net verkocht en de oude baas is niet tevreden en wil niets meer met jullie te maken hebben ( maar al;s dit zo'n belangrijke dbase is stond er dan niets in het contract )
Of het is een dbase die je niet 100% legaal in je bezit hebt gekregen...

Oplossing is heel erg simpel en snel te doen met juiste tools, maar gaarne even verduidelijking over de legaliteit, want ik kan me niet voorstellen dat een rechtmatige eigenaar niet wwet wat hij met zijn eigen dbase moet...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik weet niet heel zeker hoe het bij de oudere Access versies gaat, maar als een database beveiligd is heb je meestal nog het bestand 'system.mdw' nodig. En natuurlijk het juiste wacthwoord om de database te kunnen openen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Boss schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:39:
Ik weet niet heel zeker hoe het bij de oudere Access versies gaat, maar als een database beveiligd is heb je meestal nog het bestand 'system.mdw' nodig. En natuurlijk het juiste wacthwoord om de database te kunnen openen.
Juiste ww is zo omheen te komen mits de juiste tools, indien het alleen om data gaat zelfs nog makkelijker. Maar zoals ik al eerder zei, een dbase is niet voor niets beveiligd. Als jij geen toegang / ww voor een dbase hebt dan vraag ik mij af waarom niet.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Als je nog bij de originele PC kunt komen dan zou ik daar heel rap alle .mdw bestanden vandaan kopieren. Wat Gomez12 ook aangeeft is het ook zo dat je mogelijk illegaal bezig bent en daar willen wij hier op Tweakers niets mee te maken hebben.

Maar als ik er even vanuit ga dat je gewoon legaal toegang tot de database hebt maar dat destijds bij de verkoop vergeten is om de juiste wachtwoorden door te geven dan is iets meer info over de database gewenst om tot een oplossing te komen. Wil je bijv. alleen de data hebben of ook eventuele formulieren, queries, broncode etc.

[ Voor 12% gewijzigd door jwpmzijl op 12-08-2006 00:59 ]

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ik heb gezien dat werkgroepen bewaard worden in een system.mdw bestand (zoals Boss zei). Als ik dat bestand op de pc te pakken kan krijgen en ik vervang het bestand op mijn pc door die versie, zal het dan lukken?
Of niet wegens verschil in versies?
Gomez12 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:43:
[...]

Juiste ww is zo omheen te komen mits de juiste tools, indien het alleen om data gaat zelfs nog makkelijker. Maar zoals ik al eerder zei, een dbase is niet voor niets beveiligd. Als jij geen toegang / ww voor een dbase hebt dan vraag ik mij af waarom niet.
Reden heb ik hieronder toch gegeven?

Spijtig dat je me direct wantrouwt, maargoed; hier is wat meer uitleg:
ik doe sinds een tijdje het systeembeheer voor een KMO (klein bedrijfje). Die hebben paar jaar geleden een ander bedrijf overgenomen en daar zat deze computer bij voor het beheer van de zaken enzo. Toentertijd zag die systeembeheerder er blijkbaar geen problemen in met betrekking tot de pc, zodat er niet echt aandacht aan besteed geweest is. Nu heb ik die pc eens bekeken en gezien dat die wat oud begint te worden en ik zou niet willen dat er problemen van komen als die pc hersteld moet worden...
Het probleem ligt gewoon bij de oude systeembeheerder die er niet naartoe gekeken heeft. Nu is de verkoop al te lang geleden om nog contact op te nemen met de persoon die die zaken regelde en moet ik het zien op te lossen.

Hopelijk ben ik hiermee onschuldig verklaard voor je en kan je me op weg helpen... Mocht je nog wat vragen hebben mail ik je een antwoord toe, heb geen zin om al te veel informatie op een publiek forum te zetten.

En mocht je me nog niet vertrouwen, check mijn registratiedatum en mijn posts... Lijkt me niet dat ik criminele gedachten heb he ;)
jwpmzijl schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:57:
Als je nog bij de originele PC kunt komen dan zou ik daar heel rap alle .mdw bestanden vandaan kopieren. Wat Gomez12 ook aangeeft is het ook zo dat je mogelijk illegaal bezig bent en daar willen wij hier op Tweakers niets mee te maken hebben.

Maar als ik er even vanuit ga dat je gewoon legaal toegang tot de database hebt maar dat destijds bij de verkoop vergeten is om de juiste wachtwoorden door te geven dan is iets meer info over de database gewenst om tot een oplossing te komen. Wil je bijv. alleen de data hebben of ook eventuele formulieren, queries, broncode etc.
Ik kan zonder problemen bij de oude pc komen en heb daar al alle bestanden van gehaald (staan nu op mijn pc). Maar zonder een methode om binnen te geraken ben ik niet veel met die bestanden...

Wat ik wil is gewoon de boel 'ontveiligen' zodat het zonder al te veel problemen gebruikt kan worden op andere pc's. Of de beveiliging erop laten maar dan een manier hoe ik aan de gegevens kan komen zodat ik hem kan overzetten naar andere pc's.
De mogelijkheid om heel het boeltje te converteren naar Access 2003 zou ook super zijn!

Bedankt voor jullie tijd en antwoorden alle 3! 8) _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 01:12 . Reden: update over system.mdw ]

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kijk eens naar de volgende software: http://www.rixler.com/access_password_recovery.htm

Ik heb het laatst gebruikt om een excel bestand te kunnen openen en dat werkte perfect. Je download het programma en dat stuurt een deel van je bestand naar hun server waarna je het zonder beveiligin terug krijg.

Succes

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Omzeilen van beveiligingen is een no-go op GoT, omdat voor het forum nooit is vast te stellen of er sprake is van een legale toepassing. M.a.w. ook linkjes naar passwordcrackers zijn niet gewenst. Met google is zat te vinden, de programma's an sich zijn niet illegaal, maar GoT kiest ervoor om discussies en tips over het kraken van wachtwoorden niet toe te laten. Het is dus geen kwestie dat jij gewantrouwd wordt. ;)

De vraag is in dit geval of het nodig is. Als je op de oude pc toegang hebt tot de database zou je kunnen proberen om alle objecten en data te exporteren naar een onbeveiligde database. Check eerst even met wrkgrmngr.exe van welke werkgroep access standaard lid is gemaakt. Dat kan de system.mdw zijn, maar hoeft niet.

zoek hier op system.mdw voor meer info over de systeembeveiliging van access :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 12-08-2006 14:31 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1