Gf6800 stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik heb vorige week een gf6800 (asus v9999/td) overgenomen van een bekende van me.
Ding kostte niet veel en mijn fx5200 begon blokjes te strooien (zag er echt niet meer uit).

Alles leuk en wel, maar sinds vandaag geeft de kaart op de digitale uitgang geen beeld meer (dus al meteen bij het booten: ik zie geen POST enzo). Op de analoge uitgang geeft hij soms (!) een 4-kleurig patroon... met allerlei psychedelische blokjes dat zich ongeveer 5 keer herhaalt (lees: er zijn 5 dezelfde balkens naast elkaar op het scherm te zien).

Het mobo is een K8V deluxe, waar tot voor kort een fx5200 als een zonnetje op draaide.
wat heb ik gedaan om op te lossen?

Kaart erin en eruit (ivm stofje) : helpt niet.
Google: niet gevonden, ook lastige zoektermen.

Weet iemand wat dit is? (ik ben niet goed thuis met dit spul)

edit:

ik heb geen OCs gedaan.
de standaard stofzuiger zit er nog op
mijn tft-scherm is nog goed (net even met laptop getest): een E418S van iiyama.
ik hoorde net van die kennis van me dat die kaart het nu en dan ook bij hem deed (wat lullig dat hij dat niet bij de verkoop vertelde)

edit 2:

De voeding levert netjes 5.10 resp. 12.1 volt af (even de molex gemeten)

[ Voor 18% gewijzigd door Boudewijn op 11-08-2006 23:03 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Damm van je kennis moet je het maar hebben.

Gewoon een brakke kaart dus. Direct ermee terug, je wilt dat niet voor geen enkele euro!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
with stupid.
alleen hij zei net al feitelijk dat ik pech heb ("ga maar op tweakers vragen").

(oh ja de kaart is vandaag exact 1 week geleden gekocht).

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als de verkoper dat ook had en het niet gemeld heeft, zou ik toch proberen de koop ongedaan te maken. Wettelijk gezien heb je daar ook recht op, maar dat is natuurlijk niet wat je bereiken wilt.

Je wilt gewoon beeld en geen gezeur.
Het probleem is dat waarschijnlijk die kaart echt gesneuveld en er weinig aan te doen valt. Je kan denken aan de voeding, hoeveel Watt? (merk en type ook graag vermelden)

Moet niet te kort zijn.
Anders kan je nog denken het aan niet verwijderen van de oude drivers en installeren van nieuwe.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lijkt me inderdaad gewoon een brakke kaart, zeker als hij het bij die bekende ook al niet deed. Is geen stijl natuurlijk om zoiets te verkopen. Zou toch eens kijken of je je geld niet terug kunt krijgen, want hij heeft je gewoon opgelicht.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
helemaal mee eens.
nou ja ik ga meestal bij bekenden ervanuit dat ze me niet (een oor aan) naaien.
het is een chieftec 450 watt voeding trouwens.

ik heb gelukkig in een Gaim logje staan dat hij dat zei... maar goed. In hoeverre is het te bewijzen?

Verwijderd

Zoiets als dit beeld? :

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/24d25h1.jpg

Ik heb het sinds een week ook met m'n x800xt vivo, ineens spontaan uit het niets. Lijkt mij opzich overhitting ofzo. En dan bedoel ik niet de core, maar de andere chips.

@ Hieronder: Idd DVI blijft hier ook zwart, en nu baal ik dat ik de originele koeler van mijn videokaart eraf gesloopt hebt waardoor m'n garantie vervalt. :O

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 23:05 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
jes dat heb ik... althans dat soort beelden @ analoog.
Dvi is gewoon zwart.

Bij dvi geeft de monitor aan dat er geen scherm aan hangt (ledje blijft oranje ipv blauw)

Verwijderd

probeer nog eens een andere kaart, je schreef zonet de 5200 vertoonde ook blokjes, het lijkt op een geheugen probleem, maar ik moet m'n kaart ook in het slot heen en weer schuiven om goed beeld te krijgen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
nou de Fx5200 vertoonde in aantal gevallen blokjes; en ook in andere pc.

ik pak die kaart wel weer even.

btw: de blokjes is wel afhankelijk van de output.
Ik zie eerst een seconde of 3-4 een patroon (POST)
dan 3 een ander (IDE + sata scannen).
dan 30 secs een ander (grub)

etc

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
fx5200 doet het prima trouwens.

boot als een trein (met blokjes bedoel ik dat het ding niet echt scherp meer is, en moeite heeft met een dvd afspelen enzo)

edit:
net even contact gehad met die knakker, hij gaat even terug naar de mycom... ben benieuwd of hij er een krijgt.

[ Voor 28% gewijzigd door Boudewijn op 12-08-2006 00:19 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Je zou natuurlijk die 6800 even in een andere pc kunnen stoppen. Dan weet je zeker of het wel/niet aan de videokaart ligt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

anton121 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:16:
Je zou natuurlijk die 6800 even in een andere pc kunnen stoppen. Dan weet je zeker of het wel/niet aan de videokaart ligt.
De kaart had het ook al bij de verkoper. De kaart heeft dus in meerdere pcs hetzelfde probleem gehad.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Hann1BaL schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:21:

De kaart had het ook al bij de verkoper. De kaart heeft dus in meerdere pcs hetzelfde probleem gehad.
Dan heb ik niets gezegd ;). Ik had namelijk over zijn edit heen gelezen. In dat geval is de kaart dus echt kapot en moet je er een vervangend exemplaar voor zien terug te krijgen.
Pagina: 1