Toon posts:

Asus DH Remote

Pagina: 1
Acties:
  • 2.422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Zijn hier nog meer mensen die in t bezit zijn van een Asus P5W DH Deluxe samen met een Asus DH remote?

Ik krijg hem nl. niet goed aan de praat. Hij wordt namelijk niet herkend door het programma zelf, tenzij ik hem een paar x willekeurig op een andere usb poorten aansluit dan wil hij nog wel eens herkend worden. Maar met de volgende reboot begint het hele spelletje overnieuw en daar heb ik niet zoveel trek in namelijk om telkens achter in de kast te moeten kruipen ;)

Andere apparaten op de USB poorten werken naar behoren, heb de laatste drivers gedownload maar dat helpt ook niets.

Andere mensen zelfde probleem toevallig of een gouden tip? :)

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-05 20:39
Heb 't zelfde probleem... opgelost door 'm in een front usb poort te drukken, alle poorten achter op de kast werkten niet. Enige nadeel is nu dat ik m'n pc niet aan kan zetten als hij uit is :)

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Verwijderd

Topicstarter
ook geprobeerd helaas geen resultaat

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 19:50
Krijg het helaas ook niet aan de praat.
Als ik het erin plug herkend windows het als Asus DH Remote maar dan swapped die meteen naar een normale USB device die gewoon niks doet :(

edit: vreemd, nu doet die het ineens wel - enige wat ik heb veranderd aan me systeem is me oude soundsblaster soundcard erin gestoken en me front firewire kabel uit moederbord gehaald en het firewire module erin gestoken (kabel was te kort voor front na soundcard)

p.s. Ik heb een Coolermaster Stacker 830 als kast :)

[ Voor 47% gewijzigd door Yinchie op 12-08-2006 01:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die ook dit probleem hebben heb inmiddels een work around gevonden met dank aan iemand op het asus forum :)

Wat te doen:
  • Download de laatste beta driver ( V1.00.29) van de asus site:
  • ftp://dlsvr01.asus.com/pu...HRemote/DHRemote10029.zip
  • Download tevens ook driver versie 1.00.27 van de asus site:
  • http://dlsvr03.asus.com/p...HRemote/DHRemote10027.zip
  • Als je die gaat installeren krijg je waarschijnlijk een IO error op 18%
  • Als je ze beide hebt uitgepakt ga je de volgende folders \Acpi\, \Acpi64\, \IO\ and \LANGFILES\ overkopieren naar de folder waar je de 10029 heb uitgepakt.
  • Dan kopieer je de inhoud van de \IO\ map over naar de root van de 10029 map
  • En nu ben je klaar om te installeren en hier wordt de remote al meteen herkend ook na elke reboot.
Niet echt de manier van werken op het moment maar wel een teken dat asus ermee bezig is om het op te lossen via een driver update en is het gelukkig geen hardware probleem. (asus wou al dat ik ik mijn bord als RMA opgaf bij het verkooppunt)

suc6 verder :P

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 16:11

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik wil graag vragen of jouw play knop ook pauzeerd. Bij mij werkt dit namelijk niet. Hij ziet dit alleen als play. Weet jij of iemand hier toevallig ook een oplossing voor? Verder werken alle functies van de afstandsbediening perfect :).

Beroeps brabander

Verwijderd

Vuurvoske schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:05:
ik wil graag vragen of jouw play knop ook pauzeerd. Bij mij werkt dit namelijk niet. Hij ziet dit alleen als play. Weet jij of iemand hier toevallig ook een oplossing voor? Verder werken alle functies van de afstandsbediening perfect :).
heb geen antwoord, maar meer algemeen...
Had eerts ook dat hij het niet deed, nu zag ik spontaan een ander icoontje....
dat hij connected was :)

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

dat icoontje :
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/5722/asusicoontjenr2.jpg

Heb ik altijd.

Beroeps brabander

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Voor mensen die nog problemen hebben, er is weer een nieuwe versie uit: (1.0036)
ftp://dlsvr02.asus.com/pu...HRemote/DHRemote10036.zip

Even een vraag tussendoor, hoe zet ik de optie uit dat als ik de powerknop van mijn pc indruk, dat ie automatich de WIFI modus start 8)7

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

trouwens wat me nu ook opvalt, ik kan niet de pc opstarten met mijn powerknop van de afstandsbediening. Het lijkt wel of het moederbord alle stroom van de usb poorten afhaalt als ik hem afsluit.

Beroeps brabander

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
niels88 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:25:
Voor mensen die nog problemen hebben, er is weer een nieuwe versie uit: (1.0036)
ftp://dlsvr02.asus.com/pu...HRemote/DHRemote10036.zip

Even een vraag tussendoor, hoe zet ik de optie uit dat als ik de powerknop van mijn pc indruk, dat ie automatich de WIFI modus start 8)7
Waarom werkt die link totaal nie bij mij?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
crazyheinz schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:56:
[...]

Waarom werkt die link totaal nie bij mij?
Hij doet het wel, het duurt alleen best lang voordat ie werkt.

@ Vuurvoske. Wel 'Enable power on after power loss' aan staan ? En 'Enable power key'

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 20-09-2006 20:00 ]

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

da heb ik:

Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/6397/asusremoteproggiext3.jpg

Maar wanneer mijn pc afgesloten is lijkt hij dus alle stroom van de usb poorten af te halen. Ik heb een Razer Copperhead en die heeft een soort keep alive waardoor hij altijd aan zou moeten blijven. Dit doet hij dus niet, ook bij deze muis verdwijnt het blauwe licht. Dit duidt er dus op dat hij geen stroom meer krijgt.

[ Voor 145% gewijzigd door Vuurvoske op 20-09-2006 20:07 ]

Beroeps brabander

Verwijderd

die copperhead gaat met een nieuwe firmware echt uit hoor, dat was een bug van de oudere versie.

Mijn p5w dh houdt gewoon stroom op de poorten. kan ik testen dmv usb lcd (backlight gaat aan)

Maar zit die copperhead niet de remote in de weg?
Deinstalleer de copperhead eens, verwijder hem fysiek en probeer het nog eens.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

lol iemand heeft op een lan voor mij die copperhead + firmware geinstalleerd omdat ik te lam was om het zelf te doen O-). Maar kan in principe wel de driver uninstallen.

Beroeps brabander

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-05 21:22
Ik kan melden dat die laatste firmware voor geen meter werkt.
Bij mij werkt hij alleen in de onderste onboard usb poorten, zoals aangegeven is met die sticker.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

kzal die nieuwe driver es installeren, kijken of dat wil helpen.
Kan het trouwens geen bios instelling zijn van dat opstarten met de powerbutton op de remote?

[ Voor 42% gewijzigd door Vuurvoske op 20-09-2006 20:46 ]

Beroeps brabander

• crazyheinz
Kaspers schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:45:
Bij mij werkt hij alleen in de onderste onboard usb poorten, zoals aangegeven is met die sticker.
Ie moet ook alleen maar daar werken. Ik zou al blij zijn alsk u was
PilatuS schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:58:
Hij doet het wel, het duurt alleen best lang voordat ie werkt.
Ik klik op de link dan staat er onderaan firefox 'ftp transactie beïndigd'

[ Voor 28% gewijzigd door crazyheinz op 20-09-2006 21:14 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
crazyheinz schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:12:
[...]

Ie moet ook alleen maar daar werken. Ik zou al blij zijn alsk u was

[...]

Ik klik op de link dan staat er onderaan firefox 'ftp transactie beïndigd'
Als ik er op klik moet ik even wachten maar kan em dan gewoon downloaden. Dit ook met Firefox.
Maar dat bestand moet toch ook wel ergens anders te vinden zijn.

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:40
Vuurvoske schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:27:
trouwens wat me nu ook opvalt, ik kan niet de pc opstarten met mijn powerknop van de afstandsbediening. Het lijkt wel of het moederbord alle stroom van de usb poorten afhaalt als ik hem afsluit.
Ik weet niet of het werkt want ik ga me pc morgen pas bouwen, maar ik heb net gelezen dat er 2 usb poorten zijn die aanblijven. De 2 onder de 2e netwerk aansluiting.

• Kaspers
Bierbroeder schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:32:
Ik weet niet of het werkt want ik ga me pc morgen pas bouwen, maar ik heb net gelezen dat er 2 usb poorten zijn die aanblijven. De 2 onder de 2e netwerk aansluiting.
Dat had ik al aangegeven:
Kaspers schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:45:

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
He is er toch nog iets positiefs aan dat ik nog minstens een week moet wachten op mn Aurora van Salland, tegen die tijd is dit hopelijk opgelost :)

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

oke opstarten als hij uit staat deed hij vanmorgen. Nu alleen nog kijken waarom hij niet wil pauzeren :p

[ Voor 8% gewijzigd door Vuurvoske op 21-09-2006 08:41 . Reden: typos ARGH ]

Beroeps brabander

• crazyheinz
Bij mij start hij op via de afstandsbediening. Maar in windows staat ie op disconnected.
Het rare is dat hij altijd perfect heeft gewerkt maar nadat ik drivers van toestenbord en muis heb geinstalleerd, de afstandsbediening niet meer gaat.
Heb ook al eens gezocht in de functie van het toetsenbord of daar miss factoren zitten die kunnen voor problemen zorgen maar zonder resultaat...

Verwijderd

Het is wel een leuk gadget, maar ik zie het nut niet in van vrijwel elke knop.

Powerknop: PC staat naast de bureau, en de powerknop op de kast is makkelijker te vinden als dat kleine knopje op een kleine afstandsbediening.

Quick power: er is een slaapknop op mijn toetstenbord. Daar moet ik nooit naar zoeken

Silent: pc loopt vast

EZ-wifi: geen nut bij mij

De Ap launch functie gebruik ik ook vrijwel niet.

Ik heb echter geen probleem om de afstandsbediening te laten werken. Maar ik zie geen enkele reden om er mij mee bezig te houden om alles goed uit te zoeken. Vooral door de vele vastlopers.

Edit, net even winamp getest, luider en stiller zetten, volgend en vorig nummer is geen probleem. Maar waarom werkt de pauze knop inderdaad niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 12:04 ]

• crazyheinz
Je kan dat toch nog appart gaan instellen? Probeer eens bij de instellingen te kijken.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ok, wanneer ik op de originele/echte/metalen/nietopdeRCaanwezigzijnde Power Button druk, dan gaat mijn PC in WiFi stand :S Kan dit uitgezet worden? Verder is de software nogal crapperdycrapcrap

• Dutch_Razor
Het nut van de aan en uitknop is dat je miss de afstandsbediening bij de deur kan hangen, als je binnenkomt kan je de pc alvast aanzetten :)

Toch maar een Stacker 830 gekocht, komt morgen binnen.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Dutch_Razor schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:45:
Het nut van de aan en uitknop is dat je miss de afstandsbediening bij de deur kan hangen, als je binnenkomt kan je de pc alvast aanzetten :)

Toch maar een Stacker 830 gekocht, komt morgen binnen.
Je gaat naar bed, start op afstand een film of muziek, en als je wilt slapen druk je je PC uit op afstand. Applicatie is niet zo vergezocht toch?

• Dutch_Razor
Die van mij wel dan? :P

Ik vind t wel handig dat als je binnenkomt je vast de pc aanzet voordat je bij de pc komt.

Naja met Readyboost is dat weer niet meer nodig..

• Kaspers
Gamo schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:29:
Ok, wanneer ik op de originele/echte/metalen/nietopdeRCaanwezigzijnde Power Button druk, dan gaat mijn PC in WiFi stand :S Kan dit uitgezet worden? Verder is de software nogal crapperdycrapcrap
Ja de PC-power button,
Hier heb ik ook last van en ik kan je melden dat dat redelijk vervelend is.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Gamo schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:21:
[...]

Je gaat naar bed, start op afstand een film of muziek, en als je wilt slapen druk je je PC uit op afstand. Applicatie is niet zo vergezocht toch?
Dit wilde ik ook doen, maar dan pauzeren als ik effe moet pissen bijvoorbeeld. Da doettie bij mij nie.

Beroeps brabander

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Vuurvoske schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:03:
[...]

Dit wilde ik ook doen, maar dan pauzeren als ik effe moet pissen bijvoorbeeld. Da doettie bij mij nie.
In WMP wil ie wel pauzeren, Winamp weet ik niet

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 16:32

Plato112

Da is toch nie normaal!

Gamo schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:19:
[...]

In WMP wil ie wel pauzeren, Winamp weet ik niet
Waarschijnlijk is dit in winamp instelbaar, tenminste in had dat ook met m'n g15 toetsenbord. Moet je ff global hotkeys op enabled zetten in preferences. Als dit niet werkt kun je het altijd nog je software v/d RC op een toets zetten. Ben benieuwd of t bij mij allemaal wel gaat werken, ik heb t mobo al hier liggen maar ik wacht nog op m'n videokaart.

Speed limits are like herpes.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

maarja ik wil gewoon pauzeren met mijn remote control als ik in mijn nest lig en niet met mijn keyboard :/

//edit:

in windows media player werkt het idd wel. Heeft iemand dan een work around om het in winamp en Powerdvd ook te laten werken? Andere applicaties boeien/ gebruik ik niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Vuurvoske op 24-09-2006 01:54 ]

Beroeps brabander

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

kick....

Beroeps brabander

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:40
Ik heb bij powerdvd de + gebruikt om hem op pauze te zetten.
Maar denk dat ik mijn ati remote control maar voor dvd's ga gebruiken is nog wireless ook.

Verder gebruik ik hem alleen maar om de pc aan te zetten. Wel makkelijk als je knop achter een deurtje zit :)

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Vuurvoske schreef op zondag 24 september 2006 @ 01:53:
maarja ik wil gewoon pauzeren met mijn remote control als ik in mijn nest lig en niet met mijn keyboard :/

//edit:

in windows media player werkt het idd wel. Heeft iemand dan een work around om het in winamp en Powerdvd ook te laten werken? Andere applicaties boeien/ gebruik ik niet.
Met op een toets zetten bedoelde ik in winamp een hotkey aanwijzen. Dus een toetscombo en die dan in de software van de RC zetten onder de bijbehorende toets op je RC. Ik het spul hier zelf ook liggen maar nog niet geïnstalleerd omdat sommige spullen lang op zich laten wachten. Maar ik meen gezien te hebben dat je een toetscombo kun instellen die dan uitgevoerd wordt bij het indrukken van een bepaalde toets. Als dit niet zo is hoor ik het graag.

Edit: Ik zie op pagina 1 het plaatje van hoe de software v/d dh remote eruit ziet. Hier kun je dus zelf een toets kiezen bij een knop en dit ook per programma apart instellen. Je kunt in winamp zowel een toets voor de play en pauze apart instellen. Is standaard x en c. Maar je kunt ook play/pause instellen onder 1 toets zodat het compatible wordt met je RC. Ik hoop dat t duidelijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door Plato112 op 25-09-2006 01:22 ]

• crazyheinz
Ik heb het gevonden. Kies bij preferences van winamp Global Hotkeys. Kies dan action en neem play/pause. Maak een hotkey bv X. Geef die x dan ook in bij software van de afstandsbediening bij pause.
En dan werkt het.
Met dank aan Plato122. Ik had het al geprobeer door de hotkey te veranderen maar je moet maken dat pause en play op dezelfde toets staan.

[ Voor 26% gewijzigd door crazyheinz op 25-09-2006 09:04 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:14

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:02:
Het is wel een leuk gadget, maar ik zie het nut niet in van vrijwel elke knop.

Powerknop: PC staat naast de bureau, en de powerknop op de kast is makkelijker te vinden als dat kleine knopje op een kleine afstandsbediening.

Quick power: er is een slaapknop op mijn toetstenbord. Daar moet ik nooit naar zoeken
Ik denk dat de AB (en eigenlijk het hele bord) meer bedoeld is voor mediacenter achtige toepassingen, dan is het wel handig natuurlijk :)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 00:29
Iemand een idee of het ook mogelijk is om makkelijk te "alt+tabben". Ik heb namelijk vaak dat mijn mediaspeler (foobar) achter een paar andere vensters zit. Ik heb nu een knop ingesteld op alt+tab, maar dit resulteerd in een 1malige alt+tab, waarmee je slechts 1 programma kan wisselen...

Iemand hier een oplossing voor? Anders zal ik zelf moeten overwegen een tooltje te gaan schrijven, of zijn er al mensen die dit gedaan hebben?

• ScSi
  • Laatst online: 15-05 09:36

ScSi

Belg.

Omdat ik het onnodig vind een nieuw topic te openen, post ik hier maar even..
Mijn Asus Remote werkt, maar enkel voor ik in Windows kom. Als ik dus op de Power On knop druk, dan gaat hij netjes booten. Eens ik echter in Windows ben, kan ik met geen mogelijkheid iets uit de Remote krijgen. (het blauwe lampje brandt wel, de signalen worden dus verstuurd) maar de PC interpreteert ze niet.
Nog iemand met zo'n probleem?

• Kaspers
Laat de remote utility zien dat de ontvanger geconnect is ?

• crazyheinz
Probeer eens de firmware die hier werd genoemd. Er staat een link. Ik had hetzelfde probleem als jou en dit werkte voor mij.

• ScSi
  • Laatst online: 15-05 09:36

ScSi

Belg.

@Kaspers: de utility (versie 0.0.13) laat zien dat ie connected is, maar er gebeurt niets.

@crazyheinz: ik heb die versie 1036 hier afgehaald, maar nog steeds geen verandering en mijn BIOS versie is 1403.

Zijn er nog mensen die weten wat het zou kunnen zijn?

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 17:22

Hakker

a.k.a The Dude

wat ik juist jammer vind is dat je niet zelf profiles kan toevoegen voor programma's als Foobar, Media Player Classic, VLC en Theatertek. Het zijn nu allemaal programma's die ik niet gebruik maar een beetje een de Profiles die er nu zijn om zeep moet helpen voor ik het kan gebruiken... beetje nutteloos om de optie weg te laten om zelf profielen te maken voor andere programma's

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Hakker schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:19:
wat ik juist jammer vind is dat je niet zelf profiles kan toevoegen voor programma's als Foobar, Media Player Classic, VLC en Theatertek. Het zijn nu allemaal programma's die ik niet gebruik maar een beetje een de Profiles die er nu zijn om zeep moet helpen voor ik het kan gebruiken... beetje nutteloos om de optie weg te laten om zelf profielen te maken voor andere programma's
Hoezo kun je dit niet? Als ik bij settings kijk en dan bij profile, zie ik er 5 user define's staan. Naar mijn idee is dit precies wat jij zoekt. Dus in de settings van het asus dh remote pictogram rechtsonder. Ik weet niet welke versie van dh remote ik heb. Die er bij mij op staat heb ik van de cd gehaald die bij het mobo zat.

Edit: ff zelf uitgeprobeerd en je kunt hier dus zelf de naam veranderen in de naam van het gewenste programma en er vervolgens het path van het te openen/gebruiken programma aan toevoegen, daarna moet je natuurlijk wel ff zelf alle hotkeys invoeren maar dat is eenmalig en zo gebeurd.

[ Voor 14% gewijzigd door Plato112 op 25-10-2006 13:54 ]

Verwijderd

Bij mij werkt de ab op zich goed genoeg. Ik heb alleen het verschijnsel dat als de pc een tijdje niet wordt gebruikt het scherm op zwart gaat. Als ik dan de taskmanager start (op een andere manier krijg ik de pc niet meer aan de gang) dan zie je in de taskbar een icoontje van de ab met erachter blackscreen. Heeft iemand enig idee hoe je dit kunt voorkomen?

• Kaspers
Nee maar ik heb wel een idee hoe je eruit komt.
ctrl+alt+delete
dan klik je op start
dan ga je rechts in de taakbalk zoeken naar je remote utility, rechtermuisknop, en klik wifi modus aan.
Waarschijnlijk zat die van jou in de wifi modus, en door deze handeling zal hij er weer uit gaan.

• Dutch_Razor
Is er ook een optie om de popup bij statup dat je power on after power loss aan moet zetten uit te zetten?

• Dutch_Razor
Blijkbaar niet..

Boot de pc bij jullie af en toe ook in de EZ Wifi mode btw?

Als ik via Windows herstart krijg ik dat vaak, en dan is t vrij lastig om daar weer uit te komen (als ik op de aanknop van de pc duw flasht dat EZ Wifi uitleg ding en gaat ie weer in die mode, en de DH mote reageert niet ) :(

• Kaspers
@ hierboven

ik zal mezelf maar weer even quoten van de vorige pagina (lezen is ook een vak)
Kaspers schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:36:
Nee maar ik heb wel een idee hoe je eruit komt.
ctrl+alt+delete
dan klik je op start om de taakbalk te activeren
dan ga je rechts in de taakbalk zoeken naar je remote utility, rechtermuisknop, en klik wifi modus aan.
Waarschijnlijk zat die van jou in de wifi modus, en door deze handeling zal hij er weer uit gaan.

• Dutch_Razor
Ah bedankt, dus zonder scherm de Wifi utility activeren?

Is dat de Wifi AP solo?

• Kaspers
Uhm nee heeft verder niets met de WiFi hardware te maken.
Dit is een "WiFi"-modus die ervoor zorgt dat communicatie blijft doorlopen terwijl de PC zo spaarzaam mogelijk blijft.

In de handleiding wordt ook als voorbeeld het downloaden van bestanden genomen, de utility zal de cpu clock naar beneden gooien, de fans worden langzamer gezet en je scherm zal uit gaan.

Communicatie (downloaden of WiFi die bijvoorbeeld voor andere randapparatuur zou kunnen dienen), werkt gewoon door, vandaar die naamgeving ;).

Antwoord op je vraag: zonder scherm gaat je niet lukken, die moet wel aan, en die gaat aan zogauw jij even op ctrl-alt-delete drukt, en dan even op de win-toets druk, of met je muis gaat prutsen.

Verwijderd

heb ik ook last van gehad, ik kreeg er last van toen ik mijn logitech rumble pack 2 (ook usb ontvangertje) had geinstaleerd. Bij mij hielp het om even de software te de instaleren maar wle ff alle anderen usb dinge los koppelen en dan als eerste weer de dh remote aan te sluiten (WAAR HIJ MOET STAAT IN HET BOEKJE!) en dan de poort ernaast niet te gebruiken. En de rest gewoon aansluiten aan de 2 poorten erboven. (als je dan te weinig poorten hebt kun je die altijd nog helemaal onderin aansluiten met de bijgeleverde 2-poort usb 2.0 module"

• Dutch_Razor
Thx voor de tips, zal t zeker proberen als ik t weer krijg, maar nu heb ik eerst eens de EZ backup manager en Jmicron Raid controller software weer laten opstarten met windows, eerst bootte mn pc helemaal niet (fresh XP install met nix erop) en nadat de raid drivers waren geinstalleeerd deed ie t wel, miss verwar ik deze 2 bootproblemen.

Verwijderd

je kan ook op je remote de wifi mode drukken om hem uit te schakelen

maar helaas heb ik ook een probleem als ik de power off knop druk van de pc, dat de wifi mode aangaat

• Kaspers
Nee dat werkt helaas op dat moment niet..
is dus een bug.

Verwijderd

Kaspers schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:29:
Nee dat werkt helaas op dat moment niet..
is dus een bug.
bug ?

we hebben het over als de pc in wifi staat en je de wifi mode uit kan schakelen met de remote

bij mij werkt dat PERFECT ( maar ik heb ook beta drivers van de asus site geinstalled van de remote, mischien light het daaraan, en de beta bios met de restart fix )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 12:09 ]

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Wanner je op de Power Button van je PC drukt, gaan er bij iemand WiFi mode dan ook NIET aan? Of hebben sommige mensen gewoon pech.

• Kaspers
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:08:
[...]

bug ?

we hebben het over als de pc in wifi staat en je de wifi mode uit kan schakelen met de remote

bij mij werkt dat PERFECT ( maar ik heb ook beta drivers van de asus site geinstalled van de remote, mischien light het daaraan, en de beta bios met de restart fix )
Nee dit ging om de bug dat je niet uit de Wi-Fi modus kon komen ;).

Verwijderd

Kaspers schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:06:
[...]

Nee dit ging om de bug dat je niet uit de Wi-Fi modus kon komen ;).
ik kom eruit, heel makelijk

press button on remote (staat ook in handleiding als je het nog een keer druk dat hij uit gaat)

mischien heb ik geluk

zal vanavond kjiken welke drivers ik heb

• Dutch_Razor
Press button on remote werkt bij mij dus niet als ie opstart in EZ-Wifi, maar hij heeft t nu niet meer gedaan sinds ik de RAID drivers weer heb laten opstarten, miss was t de EZ Wifi modus niet , of hebben de HDD drivers daar op de een of andere gekke manier iets mee te maken.

• Kaspers
Dutch_Razor schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:41:
Press button on remote werkt bij mij dus niet als ie opstart in EZ-Wifi
Dat bedoelde ik dus cyborg-3201 ;).

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Hey medetweakers,

Ik had een vraag over de DH Remote. Ik draai nu vista ultimate en vista herkend hem niet.
Zeer irritant hij zit in de goede usb poort want hiervoor heeft die het altijd gedaan. ook de nieuwste drivers geprobeerd via de asus site amar geen succes. heeft iemand mischien een oplossing voor?

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 22:51

superwashandje

grofheid alom

Kan het kloppen dat de pc automatisch reboot als ik de receiver voor de remote erin laat zitten? iemand hier al iets over gehoord?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Kaspers
Dat is mogelijk, komt omdat je in het bios aangegeven hebt dat de pc ge-waked mag worden vanaf USB. Als je dat uitschakeld kun je misschien je pc niet meer met de remote booten, maar daar moet je dan maar mee leven :P.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

heh, ik moest nu helemaal zonder remote leven dus dat zal wel lukken :D dank

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ik had alles onder de power tab al op disabled staan :S

• Kaspers
Dan moet je de receiver in één van de bovenste USB poorten steken, wat het probleem waarschijnlijk zal oplossen..

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-04 14:27
Bij mij werkt hij gelukkig ook bijna perfect. Alle knopjes doen het tot nu toe goed, power on/ poweroff als je snel 2 keer op power knop drukt schakelt ie heel snel uit enz.
Wifi knop die ik per ongeluk verkeerd indruk ipv powerknop, daarna weer wifi indrukken is ie weer in normale stand enz.

Voor de rest de media knopjes play pauze enz allemaal manually geconfigged met Zoomplayer en VLC player, werkt perfect bij beide (pauze/play etc).

Er is echt maar 1 ding dat niet zo fijn is:
Als ik een serietje heb gekeken en hij gaat naar de volgende in de playlist, krijg ik mijn windows taakbalk weer terug (dus dat de taak op windows staat) en dan doet de afstandsbediening het niet meer met de media player (zoom/ VLC etc) zeg maar. Af en toe druk ik 2 keer op de knop om een prog te kiezen dat ik dan weer in media playertje kom. Maar vaak werkt dat niet, dus dan ff 1 keer in media scherm weer clicken dat die op de voorgrond komt. Jammer dat er ook niet een alt+tab knop op dat ding zit anders was dat weer opgelost.
Ow ja en als hij dan overgegaan is naar een volgende serie/episode in de playlist dan doet de play/pause het niet, maar de rest v/d knoppen wel, totdat ik ff op de tijdbalk click v/d media player, dus ff terugspoel of verder ofzo van VLC dus.

Maarjah voor de rest grappig dingetje, beetje gammel en af en toe strak aandrukken maar voor de rest doet ie het :)

Kheb wel gehoord/gelezen op asus forum dat je dat ding in de goede usb moet doen, dus die startup functies hebben. Als hij eenmaal is ingeplugd en drivers zijn goed geinstalled, dat je hem daarna niet eruit moet halen,of in een andere poort moet doen. Dat kan conflicten veroorzaken en moet je dingen uninstallen en opnieuw proberen.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 00:29
Even een dikke schop!
Zojuist mijn remote weer eens uit de kast gepakt, en vervolgens geprobeert "alt+tab" werkend te krijgen met dat ding. Ik dus googlen, en dan zie ik dat ik dezelfde vraag een paar jaar terug ook al eens gepost heb...

Misschien nu iemand een antwoord hier op?
Pagina: 1