Aerocool Turbine 2000 probleem/vraag

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Geachte Tweakers en Wannabe Tweakers,

Ik ben in bezit van de Coolermaster Stacker 830. Nu hangen er in totaal 7 fans in waarvan er 3 Aerocool Turbine 2000 zijn. Nu zit er 1 achterin voor de outtake, 1 bovenin voor de outtake en 1 in het zijpaneel voor de outtake. Er hangen nog 3 anderen in het zijpaneel en die zijn allemaal intake, ook zit er nog 1 voorin voor de hardeschijven te koelen en die is ook intake dus. Nu wat mij opviel is dat de fan bovenin outtake hoort te zijn maar hij blaast lucht naar beneden terwijl hij precies zo hangt als de rest van de fans. Dus mijn vraag aan de gene die bekend zijn met de Turbine 2000, de kant met het bolletje erop, daar zuigt hij toch? En aan de andere kant met het AeroCool logo daar blaast hij toch heen?
Hoe kan het dan dat mijn fan bovenin de kant van het bolletje opblaast terwijl de anderen het niet doen?

En ik zou ook graag weten hoe dat bolletje eraf moet, want ik wil die fan in het zijpaneel ook op intake hebben maar hij past nu niet vanwege het bolletje.

Met vriendelijke groet,

Tsurany

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Dat kan je zien aan hoe de bladen staan en je kan het ook voelen. Geen een fan los halen en voelen hoe de lucht stroomt. Dan weet je het vanzelf.

[ Voor 38% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 11-08-2006 21:55 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het punt is dus dat ik bij een fan voel dat hij lucht naar beneden blaast terwijl hij het naar boven hoort te blazen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Dan moet je hem dus omdraaiden. Maar aangezien dat niet gaat zijn het gewoon onhandige fans..

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja maar hij hangt wel precies zoals de andere fan (dat is dezelfde) en die blaast wel naar buiten en deze net niet :S
En graag zou ik dan weten hoe ik die "bol" van de fan af kan halen. Ik las op een site dat het een detachable stuk is maar ik zou niet weten hoe ik hem eraf krijg.

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Vage fans dan. Hier heb ik nog nooit van gehoord...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Indien die fan op dezelfde manier is gepositioneerd als andere fans hoort ie dezelfde kant op te blazen MITS hij dezelfde kant op draait. Het kan goed zijn dat de + en - aders verkeerd omgemonteerd zijn en dat hij dus de verkeerde kant op draait.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Oke probleem opgelost, zat zoveel stof voor dat de lucht de andere kant op ging, nu werkt hij weer. Toch bedankt voor de moeite :D

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kleine tip: op bijna elka fan staat op de behuizing dmv 2 pijltjes welke kant hij op blaast en welke kant de bladen op draaien.

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.mod-planet.com/modules/subjects/pages/aerocool_turbine/1000px/p2250067.jpg

Voor diegenen die te lui zijn om google te openen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door aramdin op 12-08-2006 18:41 ]

Instagram / YouTube

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

@ Kalizec:

heb je wel eens geprobeerd de polen van een koeler om te draaien dan?

Het gross van ventilatoren is echt ontworpen om maar 1 kant op te draaien. Sluit het eens andersom aan en wacht een tijdje. Dikke kans dat er iets gaat roken.

[ Voor 3% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 12-08-2006 18:54 . Reden: oops ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Het bolletje is te verwijderen. De kant met de fanhouder is altijd de blaaskant. Verder staan op vrijwel alle fans op de zijkant twee pijlen; eentje voor de axiale richting en eentje voor de richting van de luchtstroom.

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:58:
Ja maar hij hangt wel precies zoals de andere fan (dat is dezelfde) en die blaast wel naar buiten en deze net niet :S
En graag zou ik dan weten hoe ik die "bol" van de fan af kan halen. Ik las op een site dat het een detachable stuk is maar ik zou niet weten hoe ik hem eraf krijg.
Gewoon het bolletje één kant op draaien (welke kant op weet ik niet precies) en dan laat hij los. Nog nooit naar de verpakking gekeken zeker?

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Gewoon een vuurtje erbij houden.. dan merk je het vanzelf.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Pagina: 1