Toon posts:

[P5LD2 Deluxe] onboard audio werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker's,

Ik heb sinds eergisteren een nieuwe PC samengesteld

SPECS :
ASU P5LD2 Deluxe Mobo
Intel PentiumD 940 3.2 Ghz
2 GB twinmos ramgeheugen 667Mhz
Tagan 530 watt U22
2 x 160 GB HD Maxtor Sata II
Asus EN7900 GT Top
Nec DVD writer Lightscribe

Het probleem :

Ik heb alle drivers geinstalleerd, maar tijdens de installatie van de onboard Audio-kaart werd er een windows logo test foutmelding gegeven. Als je op "Continue anyway" klikte, stopte de installatie. Toch wanneer je gaat kijken bij "Device manager" , staan de audio drivers & codecs goed geinstalleerd, maar heb ik wel een PCI-device met een geel vraagteken terwijl er geen PCI kaart op het moederbord zit. Uiteindelijk werkt alles goed, behalve het geluid NIET.

Audio staat ge-enabled in de BIOS
We hebben al "gegoogled" en een nieuwere versie gedownload op de asus-site; doch zonder resultaat.

Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn?

Dank bij voorbaat

Verwijderd

Topicstarter
PROBLEEM OPGELOST

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Wat was de oplossing?
Zo hebben anderen ook nog wat aan deze topic. :)

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad :) Op deze manier ga je het doel van een forum voorbij :/

Verwijderd

Laat eens weten hoe je dit hebt opgelost

ik heb net het zelfde probleem

heb pc geinstalleerd 2 partities

1 windows XP Home SP1---- Alles in orde
2 windows XP Pro SP2 ---- PCI DEVICE geel vraagteken en krijg deze niet geinstalleerd

laat iets weten

groeten
:(

Verwijderd

@Kris2674,

Ik heb meegezocht met Raven_963 naar een oplossing voor dat audioprobleempje en bij ons was het opgelost door gewoon nieuwe drivers te downloaden (Versie 1.43, die op de bijgeleverde cd is 1.12 ofzo, kweet niet meer precies...)

De oorzaak volgens MIJ 8) is dat het te maken heeft met de windowsversie die 32bits of 64bits is.
De drivers die op de bijgeleverde cd staan zijn "denk ik" drivers voor de 64bitsversie...
Wij hadden een 32bits XP versie op de pc geïnstalleerd, en daardoor ging het geheel de mist in :/

Ik heb snel even gegoogled en kwam dit tegen:

=> http://www.station-drivers.com/page/realtek.htm (I know I know...Franse site en ook nogeens Popups... :O , Ma was mn eerste hit :P )

Helemaal onderaan, het laatste blokje "REALTEK High Definition Audio (ALC880, ALC882, ALC260, ALC861)" Daar staan de drivers in, zowel 32bits, 64bits als een betaversie voor Vista ;)

Bij ons was dus het probleem opgelost door die 1.43 versie te installeren (32bits XP)

Ik hoop dat hiermee jouw probleem ook van de baan is

Grtz

K.o.e.n.y.b.o.y

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 13:58 ]

Verwijderd

Bedankt , Koeny boy

volgens mij is het inderdaad iets in die aard

ik ben het aan het downloaden ik laat zeker weten of het werkt

alvast bedankt

Verwijderd

Bedankt ,

dit is de oplossing