[noob]tabellen juist plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:24
halo ik ben aan het proberen een site te maken ik snap nu al hoe je tabelen moet maken enzo maar wat ik niet snap is hoe je tabellen moet plaatsen zodat je een template krijgt zoals hier:http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/zelf_website_maken/11

ik heb geprobeerd de code te ontleden alleen ik snap niet welk gedeelte zorgt dat b.v er een paar tabellen boven aan komen te staan (van boven naar beneden 1cm) waar home en produkten en zo instaat. en dan die ene van links naar rechts van een paar cm waar link 1 en link 2 enzo instaat. ik heb zitten zoeken op google naar tabbelen op de juiste plaats zetten enzo.ik kon alleen vinden hoe ik ze groter en kleiner kan maken. dus vooral het plaatsen van tabelen links rechts zoveel cm van boven enzo. de groote maken enzo snap ik wel. dus in dit tekeningetje staan 1 en 2 enzo en het gaat mij er vooral om welk gedeelte in de code bepaalt dat ze daar komen te staan en niet zomaar in het midden, of ergens anders. eigenlijk ben ik dus bezig met een simpel template

voorbeeld:http://img151.imageshack.us/img151/2234/untitledml2.png

ook heb ik het probleem dat ik alle code uit mijn kop wil leren maar volgens mij gaat het toch vooral om knippen en plakken.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Jammer dat er op tekstenuitleg.net geen datum bij de artikelen staat, want een grote kans dat dit artikel al zwaar verouderd is. Het gebruik van tabellen voor opmaak wordt al jaren afgewezen, onder andere omdat het enorm lastig is om te begrijpen hoe een pagina in elkaar zit met allerlei tabellen in tabellen in tabellen, en dit voorbeeld maakt het ook niet echt makkelijk.

Een makkelijke manier om tabellen duidelijker te maken is om bij border="0" even border="1" te zetten zodat je kan zien waar de randen lopen en dan dingen onzichtbaar maken door ze tussen. <!-- en --> te zetten en kijken wat er gebeurt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Verder wordt er hier een hoger niveau van je verwacht dan dit ;) Ik zou me als ik jou was verdiepen in een paar tutorials zodat je de basic onder de knie krijgt.

Dit topic is gesloten.