Toon posts:

Intel Core Duo 6600 wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe computer in elkaar gezet en na wat gerommel met het geheugen start ie nu eindelijk, maar de cpu is niet vooruit te branden, de CPU-Z stats :

Core Speed : 1600Mhz
Multiplier : x6
FSB : 266.7Mhz
Bus Speed : 1066Mhz

Moet FSB niet 4x zo hoog zijn? en de core speed sowieso 2.4ghz?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Speedstep/EIST staat aan. Hij klokt zich automatisch terug dmv multiplier. FSB is goed, is quad pumped namelijk (x4 doen).

Oftewel, niets aan de hand.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry hoor, maar: Computer doet helemaal niks
Of krijg jij het voor elkaar om op vrijdagmiddag net voor zessen nog het e.e.a. gebeld & geregeld te hebben en goed geheugen te hebben waardoor alles op elkaar afgestemd is?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 11-08-2006 21:00 . Reden: aanvullinkje. ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Bartjuh schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:56:
Speedstep/EIST staat aan. Hij klokt zich automatisch terug dmv multiplier. FSB is goed, is quad pumped namelijk (x4 doen).

Oftewel, niets aan de hand.
Zet je EIST dan niet beter af? Of maakt het niks uit?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat heeft het voor nut om het uit te zetten?

[edit]
Even mezelf quoten:
AtleX schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:57:
[...]

Het is compleet onzinnig om het uit te zetten. :z Je verliest er geen performance door, want power die je niet nodig hebt levert hij ook niet, en als je het wel nodig hebt schakelt hij binnen enkele miliseconden op. Verder verbruikt het onnodige stroom om op maximale snelheid te moeten draaien terwijl het niet nodig is, en met stroomverbruik komt hitte en met hitte komt lawaai. Conclusie: het heeft geen voordelen om het uit te zetten.

[ Voor 87% gewijzigd door AtleX op 11-08-2006 21:07 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:59:
Sorry hoor, maar: Computer doet helemaal niks
Of krijg jij het voor elkaar om op vrijdagmiddag net voor zessen nog het e.e.a. gebeld & geregeld te hebben en goed geheugen te hebben waardoor alles op elkaar afgestemd is?
Blijkbaar wel, heb Kingston geheugen gehaald en gaat als een trein, maar ik merk niet echt snelheidswinst dus er leek me iets niet helemaal okay

Verwijderd

Topicstarter
hm, nu is het systeem ineens 20% sneller dan hetzelfde referentie systeem (cpu etc.) in SiSoft Sandra...nou ja, daar kan ik dan weer niet over klagen :)

Verwijderd

Core Speed : 1600Mhz
Multiplier : x6
FSB : 266.7Mhz
Bus Speed : 1066Mhz
Klopt allemaal. De FSB is quadpumped, en de multiplier gaat automatisch naar 9 zodra je processor load te hoog wordt :)
Pagina: 1