[XP] laptop boot niet, btkrnl.sys BSOD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keito
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:03
Sinds vanochtend heb ik een matig irritant probleem gekregen op mijn laptop. nadat ik mijn laptop had herstart omdat msn messenger constant afsloot als ik een gebruiker aanklikte wou windows XP niet meer in windows terug komen. elke keer kreeg ik een BSOD van IRQ not less or equal gedoe. erbij werd vermeld om welk bestand het ging, namelijk btkrnl.sys.
na wat enig zoekwerk bleek dat dit bestand te maken heeft met bluetooth.
nu is het probleem, ik kom windows niet meer in, noch normaal noch in veilig modus. ik heb een windows repair uitgevoerd maar dat hielp niet, heb op google gezocht en op GoT gezocht naar iets wat mij kon helpen om dit op te lossen maar ik kon niets bruikbaars vinden.
ik heb in dos nog gekeken of ik het bestand btkrnl.sys kon vinden om deze eventueel te verplaatsen en te zien of dit hielp maar ik kon het bestand niet vinden (en ik moet erbij vermelden, ik ben niet meer thuis in msdos) dus dit hielp mij niet.

kunnen jullie mij helpen hoe ik dit opgelost krijg? ik zag in de recovery console van windows dat het om een service gaat (volgens mij) die dit bestand aanroept (maar dit weet ik niet zeker, de namen kwamen alleen wat overeen) dus misschien dat ik deze service zou kunnen uitschakelen op een of andere manier dat ie het niet meer start? of het verplaatsen van dit bestand?

ik ben redelijk thuis in computers maar repareren is niet mijn forte ;) helaas moet ik het nu wel gezien het een laptop is en ik niet zomaar de HD eruit kan halen in een andere pc zetten en al het nodige overzetten.

mocht iemand nog iets moeten weten over hoe en wat laat het even weten, ik denk dat ik namelijk alles wel gehad heb.

het systeem is trouwens een tochiba satellite SM30 742 P-M 1700mhz, geen floppydrive wel dvdspeler dus ik kan wel dingen vanaf cdrom draaien maar niet van floppy (was al even zoeken hoe ik msdos kon starten zonder floppy)
externe bluetooth adapter (usb)

edit:
ik vergat erbij te melden dat last know good configuration ook niet werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keito
zojuist in de recovery console de service uitgeschakeld gekregen, vervolgens de laptop herstart en hij starte netjes door, naar de windows xp herstel installatie die ik eerder gestart had zonder succes. helaas bleef hij hangen bij het installeren van de apparaten geloof ik waarna ik maar een reboot gaf en vervolgens weer terug kwam bij de BSOD van btkrnl.sys en in de recovery console zegt hij gewoon dat de service is uitgeschakeld.

mensen ik ben zo'n beetje ten einde raad, kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de startup opties voor de betreffende service ?

Zet deze op manual of eventueel op disabled, dan start de service sowieso niet.

sc start tlntsvr(of wat anders) start= disabled|manual

Edit:

Probeer het betreffende bestand anders even te vervangen, vanaf de windows cd

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keito
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:31:
Wat zijn de startup opties voor de betreffende service ?

Zet deze op manual of eventueel op disabled, dan start de service sowieso niet.

sc start tlntsvr(of wat anders) start= disabled|manual

Edit:

Probeer het betreffende bestand anders even te vervangen, vanaf de windows cd
ik zou niet weten waar het bestand staat, volgens wat google zoekwerk zou dit bestand ergens in de system32 map moeten staan maar is bij mij nergens te vinden. wellicht dat dat het probleem is?
over de service disable, momenteel staat ie op disable (via recovery console) en heb nogmaals een windows reparatie uitgevoerd en nu doet hij het weer, alleen blijft hij weer "hangen" op "installing devices". rechtsonderin gaan die blokjes wel op en neer en de tekst in het midden veranderd ook wel steeds, dus echt hangen doet ie niet maar hij gaat gewoon niet verder, al bijna een half uur tot een uur niet.

en hoe bedoel je "vanaf de windows cd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, heeft te maken met bluetooth, 1e keer cker over heen gelezen!? Dan gaat windows cd weinig helpen idd..

Kun je nu dat je de service op disabled gezet hebt wel booten in safe mode ?

Heb je de hardware al wel even uit je laptop gehaald(bluetooth) ? Tenzij het geen uitbreiding.. apparaat is..

Edit:

Ik denk toch dat dit een herinstall wordt..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keito
ik heb idd nog niet geprobeerd om in safe mode te komen nu, zal ik zo eens proberen. hij blijft namelijk nog steeds op "installing devices" hangen.

herinstalleren vind ik geen probleem, maar ik wil toch eerst alle nodige bestanden kopieren van mijn C voordat ik het ga verwijderen :)

de bluetooth adapter is extern is heeft er niet eens ingezeten, zelfs tijdens de crash niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Iapetus schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:11:
ik heb idd nog niet geprobeerd om in safe mode te komen nu, zal ik zo eens proberen. hij blijft namelijk nog steeds op "installing devices" hangen.

herinstalleren vind ik geen probleem, maar ik wil toch eerst alle nodige bestanden kopieren van mijn C voordat ik het ga verwijderen :)

de bluetooth adapter is extern is heeft er niet eens ingezeten, zelfs tijdens de crash niet.
Je kunt ook gewoon Windows XP over je oude installatie heen installeren (geen repair dus), dan je bestanden eraf halen en dan weer met een schone lei beginnen.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keito
Jungian schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:49:
[...]

Je kunt ook gewoon Windows XP over je oude installatie heen installeren (geen repair dus), dan je bestanden eraf halen en dan weer met een schone lei beginnen.
ik denk niet dat dat zal helpen gezien de bsod te maken heeft met een niet-windows bestand, ik kan het mis hebben natuurlijk en wanneer je windows opnieuw installeer het bestand (btkrnl.sys) nog gewoon zal blijven bestaan, denk ik.
daarnaast wil ik het liefst zonder herinstallatie doen gezien ik mijn laptop 2-tal weken geleden al herinstalleerd heb, zo blijf je bezig :)

even terug komen op Ghost21, ik kan niet in safe mode komen gezien er een reparatie gestart is. elke keer als ik windows normaal start wilt ie die reparatie starten en in safe mode ook alleen daar zegt ie dat het niet in safe mode kan draaien en hij reboot gewoon. enig idee hoe ik die reparatie kan annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keito
het ziet er naar uit dat de reparatie het idd wel doet, heb 'm nu iets van 2,5 uur draaien (op de "installing devices" gedeelte) en hij is al verder, de balk is bijna helemaal groen (begon halverwege), ik laat 'm voorlopig nog maar door gaan, misschien dat het helpt.

edit, hij is inmiddels voorbij de "installing devices" gedeelte, na een totaal van 4 uur :s duurd dit altijd zo lang of is dit gewoon abnormaal?

[ Voor 21% gewijzigd door Keito op 12-08-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iapetus schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:18:
het ziet er naar uit dat de reparatie het idd wel doet, heb 'm nu iets van 2,5 uur draaien (op de "installing devices" gedeelte) en hij is al verder, de balk is bijna helemaal groen (begon halverwege), ik laat 'm voorlopig nog maar door gaan, misschien dat het helpt.

edit, hij is inmiddels voorbij de "installing devices" gedeelte, na een totaal van 4 uur :s duurd dit altijd zo lang of is dit gewoon abnormaal?
ik doe een gok maar ik denk dat dat niet normaal is.. =)

Kun je t bestand wel verwijderen, eventueel proberen na een atrrib -s -h -r bestand ?

off topic:

Had vandaag ook een vaag probleem, ik wil dan altijd weten waar het doorkomt.(dit kan zeer frustrerend zijn btw =) ) Volgens mij ben ik niet de enige die dat heeft. Herinstall is alleen een optie als ik haast heb of als ik het echt heb opgegeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keito
Ik heb mijn laptop heel de nacht aan gelaten maar hij bleeft op hetzelfde stukje hangen bij installing network.

dus ik ga maar wat anders proberen.

heb eindelijk btkrnl.sys gevonden, stond in de system32/drivers en heb deze gekopieerd naar een andere man en het bestand hernoemd maar gezien hij telkens de reparatie start, kan ik niet kijken of dat het helpt. heb nogmaals gekeken of de reparatie het nu wel goed deed (dus niet in 4 uur over doen om voorbij de eerste stap te komen) maar na een 10 tal minuten was tie nog steeds even ver.

ik heb nu maar gekozen voor een nieuwe installatie naast de huidige. en even terug komend op wat jungian zei, ik kan het wel OVER de huidige zetten, maar dan verlies ik al mijn data of iig gedeeltelijk. hij verwijderd namelijk mijn accounts en dus ook hetgeen wat er op de desktop staat en waarschijnlijk (zei windows) ook "mijn documenten" dus dan schiet het niet op.
ik zet er dus maar een 2de windows naast, hopelijk kan ik op die manier bij de bestanden zonder is kwijt te raken. hopelijk heb ik genoeg ruimte.

Ghost21:

offtopic: heb ik ook, als er iets mis is wil ik het altijd weten wat er aan de hand is, en dat is vaak frustrerend maar het meest frustrerende is (vind ik persoonlijk) is het wel weten WAT er aan de hand is, maar alles proberen wat mogelijk is en nog niet opgelost zien te krijgen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Keito op 13-08-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keito
zojuist met succes een 2de windows erop gezet, al het nodige overgezet en windows compleet opnieuw geinstalleerd.

toch bedankt voor de hulp mensen.
Pagina: 1