Toon posts:

PC kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat we kortsluiting hadden gehad,( waarschijnlijk een overspanning want aardlek lag eruit) deed mn pc het niet meer. Elke keer als ik er stroom op zet hoor ik een lange piep, alleen het lampje op de mobo gaat aan en verder nix.

mn specs:
Asus P4P800SE
P4 prescott 2.8 GHz
kingston 2x 512

Iemand mischien een idee wat ik eraan kan doen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT. Google had je alvast geleerd dat er een probleem met je mobo of voeding is.

Er staat ook veel op GoT waar je zelf even doorheen kan wandelen omtrent troubleshooting.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 11-08-2006 20:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Google eens op 'bios error codes'. Staat vast ergens bij wat die beep is. Heb het zelf vaak gebruikt, maar aangezien ik op het werk ben kan ik google niet op (wel Tweakers :? )

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:30

Thandor

SilverStreak

Dit topic zal op slot gaan en globaal wel om de volgende reden: Te weinig research.

Op GoT verwachtten wij dat je zelf het één en het ander uitzoekt alvorens een topic te starten. Zoek dus eerst zelf wat informatie (met behulp van de GoT search of Google) over jouw probleem. Handig hierbij is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter waarin veel tips staan.

Mijn gedachten over jou topic: Wat voor een piepjes? Kon je m.b.v. zoekmachines geen informatie m.b.t. deze piepjes vinden?
Met wat voor een PC hebben wij hier te maken? Ik mis bv. de specificaties van de voeding ;)

Probeer verder eens het systeem zo kaal mogelijk te maken. Haal alle non-essentiële hardware uit de PC. Optische stations, een tweede DIMM en hardeschijven zijn helemaal niet nodig voor de werking van een PC. Dergelijke hardware kun je dus ontkoppelen. Haal hierbij voor de zekerheid ook de hele IDE/S-ATA kabel uit de PC :)

Na het troubleshooten kun je wellicht een onderdeel aanwijzen. Een onderdeel dat simpelweg stuk is gegaan na een spanningspiek (zoals je vermeldt in de topicstart). De voeding is hierbij een verdachte maar gezien het moederbord nog enig leven vertoond (gezien de piepjes) is het moederbord ook verdaht. Probeer deze onderdelen te vervangen danwel goed 'door te testen' zodat je zeker weet dat het daar aan ligt.

Mocht je er niet uitkomen open dan een topic in het juiste subforum en vermeld wat je zoal hebt gedaan en vergeet niet om de volledige specificaties erbij te zetten :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.