Tests zeggen 800 Mhz, terwijl ik 2,0 Ghz zou moeten hebben?

Pagina: 1
Acties:

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 20:38
Sinds ik Counter Strike Source heb begint mijn laptop steeds vaker vast te lopen, altijd onder het spelen van CS: Source of HL2: Lost Coast. Toen ben ik op zoek gegaan naar een oplossing en kwam ik op deze tool uit:

[url]steam://support/?Issues=*[/url]

Dit zijn de resultaten:

Results

* General System Performance: Failed

Your system does not meet the system requirements for any Source games. This is critical in having an enjoyable play experience.
Your CPU: 799 MHz
Minimum CPU: 1200 MHz
Recommended CPU: 2400 MHz

Total Memory: 1023 MB
Available Memory: 543 MB
Recommended Memory: 512 MB

Normaal moet mijn laptop (een Acer Aspire 5025 WLMi) 2,0 Ghz hebben.
Ook zei die test dat mijn grafische drivers outdated waren, dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwere. Toen kwam ik hieruit:

http://www.windowsmarketp...alyze.aspx?itemId=1426788

Daar staat ook een button met 'Will this work on my PC?'. Die heb ik ook gerund en ook hier komt uit dat ik maar 800 Mhz heb. DxDiag daarentegen zegt dat ik gewoon ~2,0 Ghz heb.

Ik heb al een ander topic runnen op Flabber, http://forum.flabber.nl/viewtopic.php?p=1023671#1023671, maar ik heb op dit forum goeie ervaringen met oplossingen op mijn problemen.

Als jullie nog meer info nodig moeten hebben, zet maar even hier neer en zal ik op zoek gaan.

Alvast bedankt!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je processor beschikt over Speedstep/EIST, om stroom te besparen schakelt hij terug naar een lagere snelheid als de belasting laag is. Bij hogere belasting schakelt hij weer op.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
het antwoord is vrij simpel: je laptop schakelt de kloksnelheid van je processor omlaag om stroom te besparen, als er minder performance nodig is (dus in rust). Hier is nogal wat over te lezen op dit forum.
Ik zou de crashes zoeken in de warmte-productie, voel eens hoe warm de buitenkant wordt.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 15:12

mokumouse

LOLstoel User

ik zou als ik jou was dan ff op zoek naar het tooltje speedswitchXP. Hiermee kan je je laptop zo instellen dat ie altijd op max. snelheid draait.

//edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door mokumouse op 11-08-2006 20:01 ]

Blaat...

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 20:38
Ah ok, hartelijk bedankt!

Is dat probleem weer uit de wereld geholpen, nu nog een Source probleem oplossen. :/

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

mokumouse schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:00:
ik zou als ik jou was dan ff op zoek naar het tooltje speedswitchXP. Hiermee kan je je laptop zo instellen dat ie altijd op max. snelheid draait.

//edit: typo
Waarom zou je dat willen? Het is een laptop, en als die uit z'n neus staat te vreten heb je liever datie op 800MHz draait dan op 2GHz alleen maar je batterij loopt leeg te slurpen :z

Tesla Model Y RWD (2024)

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 15:12

mokumouse

LOLstoel User

--MeAngry-- schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:20:
[...]

Waarom zou je dat willen? Het is een laptop, en als die uit z'n neus staat te vreten heb je liever datie op 800MHz draait dan op 2GHz alleen maar je batterij loopt leeg te slurpen :z
Waarom zou je het niet willen???? zoals de TS aangeeft hebben games er nog wel eens last van (Second sight bijvoorbeeld ook) dus als hij wilt gamen op zijn laptop dan is dit een oplossing

Blaat...

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Heeft de fabrikant van de laptop geen meegeleverde software waarbij het mogelijk is te swichen tussen verschillende modes?
Zo heeft mijn ASUS laptop de mogelijkheid te switchen tussen battery saving, presentation, quiet office, high performance, ultra performance.

Het verschil is goed te merken in bv. BF2 (snelheid), en in office mode (7 uur op één accu)

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Verwijderd

BOUBOU schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:27:
Heeft de fabrikant van de laptop geen meegeleverde software waarbij het mogelijk is te swichen tussen verschillende modes?
Zo heeft mijn ASUS laptop de mogelijkheid te switchen tussen battery saving, presentation, quiet office, high performance, ultra performance.

Het verschil is goed te merken in bv. BF2 (snelheid), en in office mode (7 uur op één accu)
Miss kan je het ook in de bios instellen, bij mijn oude laptop gaat dat iig wel.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
In Windows XP zelf kun je het toch instellen? Als ik het daar omzet staat mijn C'nQ wel aan, anders niet! :)

Configuratiescherm » Energiebeheer » Altijd Aan Dit zou C 'n Q activiteiten moeten stoppen

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1