Zo, na maanden onderzoek en voorbereiding ben ik op de volgende configuratie uitgekomen. Ik denk dat deze redelijk "final" is en ga in elk geval volgende week bestellen...
Het leek me een goed idee om hem voordat ik hem bestel hier te posten, om te kijken of ik in al die maanden iets over het hoofd gezien heb. (denk hierbij aan (compatibility) problemen, maar als je iets anders in te brengen hebt (wat dan ook): graag (eigenlijk belangrijker)).
Het doel van dit systeem: Ik ben zelf grafisch vormgever, en al 5 jaar thuis op het gebied van 3D / animatie. Ik wilde daarom deze keer alvast voorbereid zijn op videobewerking/export naar (S)VHS.
Ook wilde ik zo snel mogelijk kunnen renderen en uiteraard zo lang mogelijk (en zo mooi/snel mogelijk) de nieuwste games kunnen doen.
Hier is ie dan:
- AMD Thunderbird 900/950 MHz (hang af van prijs)
- Asus A7V / MSI K7Z Pro (/K7T)
- 256MB unbuffered, PC-133, Kingston
- Supermicro SC-760-A Extended ATX Full Tower (300W)
- Hercules/Guillemot GeForce 2 GTS 64MB
- PCI Ethernet adapter (voor LAN games)
- Sony Floppydrive (heel belangrijk
)
- Seagate Cheetah 18XL ST318404LW (18GB, U160 SCSI)
- Pioneer DVD 303S-A 6x32x (SCSI)
- Philips 109P10 (19")
- PCI E-tech Dolphin ISDN
- Adaptec 19160 kit
- Plextor Plexwriter 8x2x20 (SCSI)
- Logitech MouseMan Wheel
- Everglide GIGANTA mousepad
(- Ik heb nog een SB Live Player)
De discussie over monitoren loopt al ergens anders (kijk er eens als je geinteresseerd bent in 19" monitoren, is zeer informatief): http://gathering.tweakers.net/Forum6/HTML/001024.html
Ik neem een Thunderbird als ik die over 2 weken kan bestellen, anders een gewone Athlon.
Stabiliteit en snelheid zijn het belangrijkst (in die volgorde).
Nu heb ik hiernaast nog een klein vraagje (naast het doel van deze topic dus):
Kan ik een 950 stabiel overclocken tot 1000?
Met een Asus board? (met Tbird dmv FSB)
Ik lees namelijk dat die Asus het stabielst is, en dit vind ik het belangrijkst, het lijkt me echter wel leuk als ik em 100% stabiel kan draaien op 1ghz...
Het doel van deze topic is kijken of jullie nog verbeteringen aan kunnen brengen op deze configuratie, tips kunnen geven, kunnen fantaseren dat je zelf zo'n ding hebt
, etc.
Het leek me een goed idee om hem voordat ik hem bestel hier te posten, om te kijken of ik in al die maanden iets over het hoofd gezien heb. (denk hierbij aan (compatibility) problemen, maar als je iets anders in te brengen hebt (wat dan ook): graag (eigenlijk belangrijker)).
Het doel van dit systeem: Ik ben zelf grafisch vormgever, en al 5 jaar thuis op het gebied van 3D / animatie. Ik wilde daarom deze keer alvast voorbereid zijn op videobewerking/export naar (S)VHS.
Ook wilde ik zo snel mogelijk kunnen renderen en uiteraard zo lang mogelijk (en zo mooi/snel mogelijk) de nieuwste games kunnen doen.
Hier is ie dan:
- AMD Thunderbird 900/950 MHz (hang af van prijs)
- Asus A7V / MSI K7Z Pro (/K7T)
- 256MB unbuffered, PC-133, Kingston
- Supermicro SC-760-A Extended ATX Full Tower (300W)
- Hercules/Guillemot GeForce 2 GTS 64MB
- PCI Ethernet adapter (voor LAN games)
- Sony Floppydrive (heel belangrijk
- Seagate Cheetah 18XL ST318404LW (18GB, U160 SCSI)
- Pioneer DVD 303S-A 6x32x (SCSI)
- Philips 109P10 (19")
- PCI E-tech Dolphin ISDN
- Adaptec 19160 kit
- Plextor Plexwriter 8x2x20 (SCSI)
- Logitech MouseMan Wheel
- Everglide GIGANTA mousepad
(- Ik heb nog een SB Live Player)
De discussie over monitoren loopt al ergens anders (kijk er eens als je geinteresseerd bent in 19" monitoren, is zeer informatief): http://gathering.tweakers.net/Forum6/HTML/001024.html
Ik neem een Thunderbird als ik die over 2 weken kan bestellen, anders een gewone Athlon.
Stabiliteit en snelheid zijn het belangrijkst (in die volgorde).
Nu heb ik hiernaast nog een klein vraagje (naast het doel van deze topic dus):
Kan ik een 950 stabiel overclocken tot 1000?
Met een Asus board? (met Tbird dmv FSB)
Ik lees namelijk dat die Asus het stabielst is, en dit vind ik het belangrijkst, het lijkt me echter wel leuk als ik em 100% stabiel kan draaien op 1ghz...
Het doel van deze topic is kijken of jullie nog verbeteringen aan kunnen brengen op deze configuratie, tips kunnen geven, kunnen fantaseren dat je zelf zo'n ding hebt
Tbird 1000@1133 (11.0 x 103), Zalman CNPS3100-G, 3D Prophet II GTS 64MB (246MHz core,401MHz mem), Asus A7V, 512MB Corsair CAS2-2-2, Philips 109P20, Seagate Cheetah 18XL, Adaptec 19160, Pioneer DVD 304S, Iomega Jaz 2GB, Supermicro SC-760-A (300W) (modded).