Toon posts:

[TFT] Defecte 15" Medion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een redelijk oude 15" TFT staan (MD9760AI / TYPE- M150P1). Tot voorkort werkte deze perfect. De laatste tijd echter niet meer.
Als ik de monitor nu aan zet, dan krijg ik de eerste 5/10 minuten normaal beeld. Hierna begint het beeld te knipperen (ongeveer 5 min.) en daarna blijft het beeld uit.
Als ik de monitor dan uitzet, en daarna weer aan, dan doet het beeld helemaal niets. Als ik echter de stroom eraf haal, en hem pas een uur later weer aanzet dan begint het verhaal weer van voren af aan.

Nu vroeg ik mij af of hier iets aan te doen was.
Ik heb zelf al gezocht, maar nergens iets gevonden dat op het probleem leek dat ik heb.
De monitor heb ik ook al open gehaald, maar er zijn geen zwarte plekken te ontdekken, en er wordt ook niets warm. (ik heb met mijn hand gevoeld, maar niets leek boven lichaamstemperatuur uit te komen)

Op het moment dat de monitor geen beeld meer geeft, ligt het niet aan de backlight. Je ziet dan namelijk helemaal niets meer. Als ik de backlights gewoon uitschakel zie ik het beeld wel (maar nog steeds 5/10 min aan, daarna knipperen en dan helemaal uit)
Ik hoopte eigenlijk een leuke DIY-beamer te kunnen maken met dit scherm, aangezien ik toch al een andere monitor heb. Daarom vind ik het wel jammer dat het probleem niet bij de backlights ligt :P

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Kapot contact ergens ofzo, dat als het heet wordt net geen contact maakt en als het koud is net wel.
Kan je weinig meer aan doen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel heel erg jammer zijn. Van de week maar even flink mijn best gaan doen om een 'los' contactje te vinden. Ik heb er nu al een hard hoofd in. :+

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

offtopic:
You wanna sell ? Ik zoek nog een 15" tft voor de server thuis,.. en deze hoeft bijna niet aan te staan

Maar ik denk dat dit scherm gewoon aan het doodgaan is en is het niet waard om te laten repareren denk ik.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Waarschijnlijk is het backlight gewoon kapot.. (de lamp die erin zit). In dat geval wil ik hem wel hebben :P.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

Topicstarter
AMD 64 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:30:
Waarschijnlijk is het backlight gewoon kapot.. (de lamp die erin zit). In dat geval wil ik hem wel hebben :P.
Zoals ik al zei ligt het volgens mij niet aan de backlights. Anders had ik ook helemaal geen probleem gehad, aangezien ik er toch een DIY-beamer van wilde maken.
all_by_myself schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:27:
offtopic:
You wanna sell ? Ik zoek nog een 15" tft voor de server thuis,.. en deze hoeft bijna niet aan te staan
offtopic:
Als het scherm zo blijft als hij nu is dan doe ik er zelf toch niets meer mee, dus dan kan het

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Haal hem uit elkaar pak een sterke lamp (of overhead projector) en kijk dan wat hij na die aantal minuten doet :)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Als je hem wilt verkopen, mail me dan even met een prijs. Ik kan je mailadres namelijk niet vinden in je profiel.

(roelandstoter) (@) (gmail.com)

[ Voor 13% gewijzigd door all_by_myself op 14-08-2006 08:02 ]

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:42
hou eens even op met dat kopen enzo daar gaat het hem niet om

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Ik heb een zelfde gevaletje. Ik weet zeker dat het aan het ccfl licht. Ik heb er een redelijk sterke lamp op gezet en dan kan ik met pijn en moeite nog wel wat herkennen. Heb hem ook nog even uitelkaar gehaald, dacht namelijk eerst dat een elco het begeven had. moet nog even bekijken wat ik er mee ga doen.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

SPEEDDRAGON schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:38:
hou eens even op met dat kopen enzo daar gaat het hem niet om
Hij geeft zelf aan dat dat te overwegen is,... maar goed, als jij een goede oplossing voor hem aanbiedt dan vind ik het ook goed. Maar alleen zo'n opmerking plaatsen is zinloos.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal natuurlijk zelf eerst wat dingetjes willen proberen om het scherm weer werkend te krijgen. Het is dus ook het doel van dit topic om een oplossing te vinden.

Maar mocht het scherm gewoon afgeschreven zijn, dan wil ik hem best verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nog helemaal niemand een idee?
Ik heb zo'n beetje alle chipjes aangeraakt om te voelen of zij een beetje los zaten, en alles aangedrukt. Maar helaas bied dat geen soelaas.
Pagina: 1