Nieuw systeem, opmerkingen tips/ervaringen gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:48
Hallo.

Na enkele jaren met mijn huidige systeem is het nu toch echt tijd voor wat nieuws.

Speel momenteel met.

xp1700+
msi kt4v-l
geforce 3 ti200
512mbram
2x160gb maxtor

Aangezien ik niet meer meekom met de huidige games (call of duty etc), heb ik gekozen dat het nu tijd is voor wat nieuws.

De bedoeling is dat ik nadat het loon van deze maand is bijgeschreven de spullen besteld worden. Dus de prijzen van processor ed zouden nog ligt kunnen dalen.
Om de kosten te delen heb ik al een aantal dingen besteld waarvan de prijs nauwelijks zal dalen.

Heb nu al besteld een Coolermaster Centurion 534 met apart zijpaneel.(window).

Een q-tec 500w low noise voeding.

17" tft van BenQ, en de nieuwste dvd-brander van NEC (4571a).

Omdat alles budget moet zijn (student :( ) had ik het volgende in gedachte.

AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2.0GHz, 2x512KB, 89W) € 135,90

Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 754, 939, 940) € 14,90

ASUS M2N-E, nForce 570 Ultra MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 85,41

Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/2DHT € 149,50

Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS) € 85,50

1GB DDR2 geheugen (+- 80 euro)

totaal ong 550,-

Waarom 3800+, beste prijs/kwaliteit verhouding...

Waarom 7600 GT... zeer goede budget kaart en zal zeker met huidige games mee kunnen.

Artic Cooling freezer pro 64, goedkope koeler, ong gelijke prestaties aan zalman, alleen stuk beter betaalbaar.

Nu hoor ik van de M2N-e wel een aantal tegenstrijdige berichten, het is een van de goedkopere Am2 moederborden. Geen SLI, opzich niet zo'n probleem aangezien ik niet denk SLI op korte termijn te gaan gebruiken. Alleen schijnt moeilijk geheugen te slikken zonder een BIOS update.

Andere optie zou zijn MSI K9N Platinum, nForce 570 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II..

Maar daarvan hoor ik weer dat ie gauw warm en onstabiel wordt.

Graag tips/opmerkingen of alternatieven voor dit budget...

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 09:29
Volgens mij gaat die koeler niet passen omdat die niet am2 ondersteunt, en verder zou ik wat meer geld uitgeven aan een fatsoenlijke voeding

• Burning_Tyre
Op de site van Artic staat dat ie wel Am2 ondersteund.

Ik zit dus eigenlijk met grootste probleem, het moederbord. Welke gaan we kiezen....

Moet minder dan 100 euro kosten en stabiel zijn.

GA-M57SLI-S4 misschien ook een optie, enigste nadeel tov de asus, maar 1 IDE aansluiting.

Zodra ik die nieuwe S-ata schijf (300gb) erbij kan nemen geen probleem, maar wil ik mijn huidige schijven in deze pc kwijt wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Burning_Tyre op 11-08-2006 18:04 ]

• Burning_Tyre
In deze pc heb ik ook al jaren een q-tec voeding, heb er geen problemen mee,altijd goed gefunctioneerd. Beter dan OEM, en enermax ed zijn mij te prijzig.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Kwa moederbord kun je het beste kijken naar welke opties bepaalde moederborden en merken hebben. Zo heeft MSI vaak veel USB poorten en als je dat belangrijk vind kan MSI een streepje voorhebben.

Als je in het budget segment zit kun je natuurlijk niet het allerbeste verwachten, dus dan zou ik puur naar de features kijken (en kijken voor een moederbord zonder fan op de chipset).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Burning_Tyre schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:00:
In deze pc heb ik ook al jaren een q-tec voeding, heb er geen problemen mee,altijd goed gefunctioneerd. Beter dan OEM, en enermax ed zijn mij te prijzig.
Sja, dat hij altijd bij jou goed gefunctioneerd heeft zegt niet zoveel. Kijk maar eens op rond op GoT, of zoek reviews met Google. Ik zou een Q-tec voeding mn pc niet aan willen doen. Een goede voeding is imo belangrijk. Als dat ding kapot gaat kan er ook een boel hardware aan gaan.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 06:37
Ja, maar je zou eens moeten kijken naar de voltages van je voeding. Ik zit ook met een q-tec 300 watt: athlon 1800+ mobile
geforce 5200
1 giga ram
1 HD
1 cd-writer

De voltages zijn echt instabiel. Hang ik er nog een dvd-speler bij(die heb ik nu in me oud systeem op me kamer gedaan om films te kunnen kijken.) en een HD. Dan crasht hij. Je steekt best een 400 watt voeding in van een goed merk. Beter op iets anders besparen, dan met een slechte voeding je hele systeem opblazen.

http://specs.tweak.to/16567

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik zou echt wel kijken naar een A merk voeding zoals tagan, ocz, etc en zeker geen q-tec. Voor de rest mooie pc.

• Burning_Tyre
qua geheugen kan ik denk beste voor 667mhz gaan, als ik kijk naar budget. En lees dat veel mensen problemen hebben met 800mhz geheugen op dit bordje.

Nu hoor ik dus dual channel, las k ergens in een review van een MSI bord dat je deze dus als je totaal 1gb hebt, met 2x 512mb kan bereiken, of zegt dat dual channel niks over manier van installeren? Dus kan ik ook 1x 1gb halen?

• Burning_Tyre
Ga denk voor de GA-M57SLI-S4 als mobo, waarom? Zelfde prijs als de M2N-E van asus, alleen wel SLI ipv de asus. Misschien toch handig voor de toekomst.....

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:40
ik zit eigenlijk naar precies hetzelfde te kijken. alleen zit ik ook met 2 vraagjes:

Ik ga wel gewoon voor het asus boardje, goeie ervaring met asus minder met msi en sli ga ik niet doen, als ik daar het geld voor heb kan ik ook wel een nieuw mb kopen ;)

ook de processor komt overeen met mijn keuze, alleen was ik van plan gewoon de boxed koeler te nemen, is dat veel slechter dan een aparte koeler?

ook kijk ik naar een ANTEC New Solution NSK4400 met een 380 watt voeding erin. Zijn die ingebouwde voedingen goed genoeg?

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

AAARRGG, doe GEEN q-tec voeding! Je zet toch ook geen plastic wielassen onder een dure mercedes??

Als je voeding het begeeft gaat alles in je pc stuk, echt alles! Als je een goede voeding neem gaat deze minder snel kapot en hij is beveiligd tegen te hoge spanningen die je systeem omtoveren in een éénmalige rookmachine.

Als ik jou was zal ik gaan voor een betere voeding. Gezien je specs moet een A-merk voeding van 350 watt wel voldoende zijn. (sweex, q-tec en alle rommel zonder naam zijn geen A-merk voedingen).

Maar die q-tec troep, doe dat je pc niet aan, dat vind ie iecht niet leuk, en jij zo ook niet als dat flutding eruit fikt en ervoor zorgrt dat je al je hardware mag vervangen....

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1