upnp media players

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
ik zit te denken om een synology ds-106e aan te schaffen. deze werkt ook als upnp media server. maar ik zoek nu nog een apparaat dat deze content dan ook af kan spelen op mijn tv.

ik heb een beetje gezocht en er zijn vooral veel 'grote' apparaten zoals philips streamium dingen.
ook kwam ik een sitecom wl-124 tegen, maar het is mij onduidelijk of deze van een media server zoals de synology af kan spelen.

wat ik zoek zijn (kleine) apparaten die media server streams op de tv af kunnen spelen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je je Media Server binnen je LAN houd, en ze niet over het internet beschikbaar hoeven zijn, maakt het niet uit of ze U-PnP zijn (er vanuitgaand dat je geen Routing in je LAN hebt).

U-PnP bouwt over een WAN verbinding een LAN op. Zo kan je dus met bijvoorbeeld een FTP-server prima PAV gebruiken, terwijl het interne LAN ip gebruikt wordt.

Dit wordt overigens in de Router gedaan, en niet op de Client software. Denk dat als je het voor intern gebruik houd, je daar geen zorgen om hoeft te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door RaZ op 11-08-2006 17:53 ]

Ey!! Macarena \o/

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb een DS-106e en ben opzoek naar client software om de media die op de server staat af te spelen op mijn laptop.

Iemand suggesties welk software ik best kan gebruiken?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114