Toon posts:

updaten bios asus a8n-sli deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn bios updaten en mijn chipset driver ook, maar nu weet ik niet wat ik als eerste moet doen. De website van Asus spreekt zichzelf tegen door te zeggen dat de bios en de chipset driver voor elkander moeten worden geinstalleerd om het te laten werken.

Over de bios:
A8N-SLI Deluxe Bios version 1016
Please do read the description before updating BIOS
To avoid crashing file system, please do update the chipset driver to below version prior to this Bios.

Over de chipset driver
nVidia Chipset(CK804) driver version V6.65 for Windows XP(WHQL).
To avoid crashing file system, please do update the chipset driver before updating Bios version 1012 or later

Welke moet er nu eerst worden geinstalleerd: bios of chipset driver?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eerst de chipset drivers, dan het bios. Overigens maakt het volgens mij allemaal niet zo uit, maar voor alle veiligheid is bovenstaande het best.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de chipset drivers wordt niet geladen op het moment dat je je biosflashed (ik neem aan dat je het gewoon vanuit dos doet zonder overbodige rommel erin geladen). Dit staat geheel los van je windows installatie en welke drivers die bevat.

Het maakt dus helemaal niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de snelle reactie mensen! Tijd voor een update dacht ik zo.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Terw_Dan: misschien dat je gelijk hebt maar met de bios-revisies 03 t/m 08 ofzo, heb ik vaak problemen gehad als ik niet eerst de drivers bekend maakte aan mijn OS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MAX3400 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:07:
@Terw_Dan: misschien dat je gelijk hebt maar met de bios-revisies 03 t/m 08 ofzo, heb ik vaak problemen gehad als ik niet eerst de drivers bekend maakte aan mijn OS.
Ehh, voor zover ik weet hoef je NOOIT drivers te laden in dos voor de chipset. Tenminste, ik heb het op geen enkel bord gedaan en er is nog nooit wat fout gegaan.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:39
Eerst de chipset drivers updaten. Dan pas flashen.

Nvidia en Asus spreken elkaar daar helemaal niet in tegen.

To avoid crashing file system, please do update the chipset driver to below version prior to this Bios.
To avoid crashing file system, please do update the chipset driver before updating Bios version 1012 or later.

Kortom, leer engels lezen. De reden overigens dat eerst de chipset driver geupdate moet worden is dat als je flasht, en daarna wil booten, je mogelijk de data op je schijf beschadigd. Met betrekking tot dit is er namelijk een en ander veranderd in de manier waarop het BIOS, Chipset en driver hiermee om dienen te gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door kalizec op 11-08-2006 20:15 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1