Toon posts:

Windows Update werkt niet (fout 0x80244016)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

als ik op mijn windows 2003 server (ook bij clients) windows update wil draaien dan krijg ik zodra de updates gedownload worden: Download failed.
Heel het internet afgezocht wat het probleem kan zijn maar niemand weet het antwoord.
Even een situatie:

Alle servers/clients achter een firewall, clients/servers gaan zonder proxyservers direct het internet op.
Windows update heeft altijd gewerkt maar vreemd genoeg sinds een aantal weken niet meer.
Het handmatig installeren van de updates werkt wel, dwz eerst handmatig downloaden en dan starten.

Volgens de meeste site zou onderstaand het kunnen oplossen:

> 1. Click on Start/Run
> 2. Type "cmd" (w/o quotes)in the open box to get to a DOS prompt
> 3. Type "proxycfg -d" (w/o quotes) at the C prompt and hit enter
> 4. Type "net stop wuauserv" (w/o quotes) at the C prompt and hit enter
> 5. Type "net start wuauserv" (w/o quotes) at the C prompt and hit enter
> 6. Now try the site again.

Dit werkt dus niet. Het vreemde is echter dat als ik een systeem meeneem van de desbetreffende klant en ik sluit deze aan bij ons op het netwerk (zelfde opbouw, andere firewall), dan doet alles het wel. Het ligt ook niet aan Group Policies omdat deze en niet worden toegewezen en als het systeem uit het domein wordt gehaald het probleem nog steeds niet is opgelost.

Heeft iemand misschien een idee?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
staat er bij die klant mischien een firewall me content scanning :? ik heb dat zelf wel eens meegemaakt dat er een firewal stond met ingebakken spam/antivirus filtering.. deze zorgde er dus voor dat er geen .cab files konden worden gedownload (en dus geen WU of WSUS syncjobs konden draaien)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 07:18:
staat er bij die klant mischien een firewall me content scanning :? ik heb dat zelf wel eens meegemaakt dat er een firewal stond met ingebakken spam/antivirus filtering.. deze zorgde er dus voor dat er geen .cab files konden worden gedownload (en dus geen WU of WSUS syncjobs konden draaien)
Idee!! Ik ga even kijken. Thnx