5.1 of 7.1??

Pagina: 1
Acties:

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:45
heej ik wil binnekort een 5.1 speakersysteempje op me pc zetten
alleen dan is het wel handig dat ik een 5.1 geluidskaart heb

ik heb tweakers al afgezocht alleen dat waren vaak hele oude topics dus ik denk dat er al aardig wat veranderd is...

mijn oog viel op de
TERRATEC Aureon 5.1 Fun
en de
Creative SB Audigy 4 Bulk ( 7.1)
wat is nou het verschil tussen een 5.1 en 7.1 is een 7.1 kaartje better? of kan ik better voor 5.1 kijken

ik game heel vaak en luister niet al teveel muziek
welke raden jullie mij aan of kan ik better toch wat anders nemen
mijn budget ligt rond de 40€

als jullie verder nog wat willen weten hoor ik het wel

[ Voor 8% gewijzigd door Knetic op 11-08-2006 14:52 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je een 5.1 speakerset wilt nemen maakt het geen donder uit of je dat nou op een 5.1 geluidskaart aansluit, of eentje die 7.1 aan kan.

Beide zijn prima kaartjes. Enig verschil is dat de SB Audigy iets meer EAXmeuk heeft, en de Terratec Aureon optische in/uitgang afaik.

En tik eens wat netter :X

C:\>_

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12-2025
Vinnie schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:55:
Als je een 5.1 speakerset wilt nemen maakt het geen donder uit of je dat nou op een 5.1 geluidskaart aansluit, of eentje die 7.1 aan kan.

Beide zijn prima kaartjes. Enig verschil is dat de SB Audigy iets meer EAXmeuk heeft, en de Terratec Aureon optische in/uitgang afaik.

En tik eens wat netter :X
Dus voor gamen en films heeft ie de SB audigy nodig.. Want als die dingen zoals optische ingang zou gebruiken zou die wel een hoger budget hebben (ivm dure speakerset)

Ja je kan die 7.1 Souncard voor een 5.1 gebruiken..

• Knetic
dus het beste voor mij zou de Creative SB Audigy 4 Bulk zijn??

dat wou ik even weten omdat ik veel lees dat creative nou niet al te goede kaarten maakt

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien beter dan de Terratec Aureon jah. Maar zo slecht zijn de drivers/hardware van Creative ook weer niet. Zal echt wel genoeg zijn voor een spelletje en een film op een doorsnee Windows 2000/XP machine :)

C:\>_

Verwijderd

zoek je ook nog een surround setje of heb je je keuze al gemaakt?

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-01 01:54
Knetic schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:00:
dus het beste voor mij zou de Creative SB Audigy 4 Bulk zijn??

dat wou ik even weten omdat ik veel lees dat creative nou niet al te goede kaarten maakt
Ze maken goede geluidskaarten, voornamelijk voor de gamers (wegens geavanceerdere EAX support). Daarnaast heb ik met de 5.1 Fun zelf ervaring, zit een c-media chip op, en leverde icm de 5.1 Fun teveel ruis op. Zodra er geen muziek was hoorde je altijd wel wat. EAX ondersteuning van de 5.1 houdt ook op bij versie 2.

Maar het merk voor voornamelijk gamen is Creative, wegens de betere ondersteuning daarin.

• Knetic
Ok

bedankt voor de snelle reacties _/-\o_
Pagina: 1