Vertel je vriendin op een normale toon (zoals je zou vertellen dat het druk was in de supermarkt) dat de behuizing van een PC een kooi van faraday vormt die alle elektromagnetische straling tegenhoud, en dat alle verbindingen naar de buitenwereld zijn voorzien van ferrietringen om de storing weg te werken, dus de GSM geen enkele invloed kan hebben op de PC zelf, zolang de kast gesloten is.
Als ze dan nog meer te zeggen heeft dan "en nu in het nederlands graag", laat ze dan maar eens hier posten waarom een GSM zou de PC beïnvloeden, we kunnen haar snel van antwoord dienen
Je CRT scherm is wel beinvloedbaar, omdat deze niet volledig af te schermen is (want dan zie je niets meer) en deze zo gevoelig is voor magnetische velden (aardmagnetisme is genoeg, zet maar eens je scherm op zijn kop en kijk wat dat doet met de kleuren, degaussen lost dat weer op).
En boxen zijn gevoelig, omdat de maatregelen om die storing te vermijden een paar € kosten, en dat wil de consument niet betalen.
En dat verhaal van die tante, daar heb ik een leuk verhaaltje over, ik vrees echter of je vriendin het zal snappen: "Een vijfde van de kinderen die op de wereld geboren worden, zijn chinezen" vertelt mijn broer in de klas (hij is leraar Aardrijkskunde), maar dan vertelt hij er altijd bij: "maar dat klopt niet, want we zijn thuis met 5 kinderen en daar zit geen enkel chineesje bij".
Moraal van het verhaal: Een enkele gebeurtenis is niet relevant. Dat die PC kapot ging, kan je ook wijten aan de kat van de buren (want de weken voor de PC kapot was stond die regelmatig te miauwen). Of nog beter: elke keer als een monteur langskomt, is er een tijdje geleden iets kapot gegaan. Dingen gaan dus kapot omdat over een tijdje een monteur langs zal komen
[
Voor 27% gewijzigd door
naftebakje op 11-08-2006 15:12
]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.