Hallo Allemaal!
Laatst heeft mijn huidige PC het leven gegeven. Oorzaak onbekend helaas...
De kwalen duiden op problemen met het moederbord of de processor.
Ik heb dus maar besloten om een geheel nieuwe PC te kopen (ondanks dat deze slechts twee jaar oud was (maar was al 2e hands))
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor Internet en andere 'basics', wat niet zoveel eist uiteraard.
Maar voor school gebruik ik ook CAD/CAM programma's die soepel en snel moeten kunnen draaien (pro/ENGINEER of SolidWorks) Tevens begin ik wat meer spellen te spelen (NFS MW, Prey, Unreal Tournament) welke ik uiteraard in hoge resulutie en hoog detail wil spelen.
De eisen die ik stel zijn dus dat hij dit soort spellen goed en mooi kan draaien, en dat het geheel snel is. (en ik wil er uiteraard ook een beetje mee kunnen patsen;))
anyway, wat ik uitgezocht heb is het volgende (alle prijzen zijn huidige bij www.alternate.nl waar ik mijn PC asap wil gaan bestellen)
HOUSING: Coolermaster Centurion 5 (€55)
VOEDING: Coolermaster iGreenPower 430W (2xPCIe) (€79)
MOEDERBORD: ASUS M2N-SLI deluxe (€149)
PROCESSOR: AMD Athlon64 X2-4200 (€199)
COOLING: Zalman CNPS9500AM2 (€45)
MEMORY: OCZ DIMM 2GB (kit ocz2s0e8002gk special ops edition) (€209)
VIDEOKAART: ASUS EN7600GT silent2DHT (€185)
DVD-BRANDER: Samsung SH-W163A (S-ATA) (€39)
HD: Maxtor diamond max 10 300G 6L300S0 (S-ATA) (€92)
DESKTOP: Logitech Cordless desktop laser mx3000 (€69)
(voor de oplettende mensen: inderdaad dit systeem is losjes gebaseerd op de gaming pc in de best buy guide van juli. maar er zijn toch nog wat veranderingen, vandaar deze post/vraag)
Ik heb nog een geluidskaart liggen die ik wil gaan hergebruiken.
verder heb ik nog 2 HD's liggen (IDE) die ik over wil zetten en een CardReader.
Mijn Display is nog perfect (BENQ FP937s+) dus die blijft ook lekker staan.
de andere dingen als printer en speakers enzo heb ik ook nog.
Dit komt al met al neer op €1121. Dit is (voor mij) een hoop geld, dus vandaar dat ik er zeker van wil zijn dat alles met elkaar gaat passen, en dat ik met dit systeem weer wat jaren vooruit kan.
Ik hoop dat jullie tweakers (
) je mening over dit systeem kunnen/willen geven en misschien nog wat points of interest hebben (bijvoorbeeld dat ik beter dit of dat kan nemen want dat is goedkoper of als je deze wat minder doet kan je die wat meer doen ofzo) of weten dat iets (qua aansluitingen of ruimte) niet past
Bijvoorbaat alvast mijn hartlijke dank (nogmaals
)!!
en ik zal een mooi fototje posten als dit een goed systeem blijkt te zijn en het in elkaar zit
Grtz
Serge
Laatst heeft mijn huidige PC het leven gegeven. Oorzaak onbekend helaas...
De kwalen duiden op problemen met het moederbord of de processor.
Ik heb dus maar besloten om een geheel nieuwe PC te kopen (ondanks dat deze slechts twee jaar oud was (maar was al 2e hands))
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor Internet en andere 'basics', wat niet zoveel eist uiteraard.
Maar voor school gebruik ik ook CAD/CAM programma's die soepel en snel moeten kunnen draaien (pro/ENGINEER of SolidWorks) Tevens begin ik wat meer spellen te spelen (NFS MW, Prey, Unreal Tournament) welke ik uiteraard in hoge resulutie en hoog detail wil spelen.
De eisen die ik stel zijn dus dat hij dit soort spellen goed en mooi kan draaien, en dat het geheel snel is. (en ik wil er uiteraard ook een beetje mee kunnen patsen;))
anyway, wat ik uitgezocht heb is het volgende (alle prijzen zijn huidige bij www.alternate.nl waar ik mijn PC asap wil gaan bestellen)
HOUSING: Coolermaster Centurion 5 (€55)
VOEDING: Coolermaster iGreenPower 430W (2xPCIe) (€79)
MOEDERBORD: ASUS M2N-SLI deluxe (€149)
PROCESSOR: AMD Athlon64 X2-4200 (€199)
COOLING: Zalman CNPS9500AM2 (€45)
MEMORY: OCZ DIMM 2GB (kit ocz2s0e8002gk special ops edition) (€209)
VIDEOKAART: ASUS EN7600GT silent2DHT (€185)
DVD-BRANDER: Samsung SH-W163A (S-ATA) (€39)
HD: Maxtor diamond max 10 300G 6L300S0 (S-ATA) (€92)
DESKTOP: Logitech Cordless desktop laser mx3000 (€69)
(voor de oplettende mensen: inderdaad dit systeem is losjes gebaseerd op de gaming pc in de best buy guide van juli. maar er zijn toch nog wat veranderingen, vandaar deze post/vraag)
Ik heb nog een geluidskaart liggen die ik wil gaan hergebruiken.
verder heb ik nog 2 HD's liggen (IDE) die ik over wil zetten en een CardReader.
Mijn Display is nog perfect (BENQ FP937s+) dus die blijft ook lekker staan.
de andere dingen als printer en speakers enzo heb ik ook nog.
Dit komt al met al neer op €1121. Dit is (voor mij) een hoop geld, dus vandaar dat ik er zeker van wil zijn dat alles met elkaar gaat passen, en dat ik met dit systeem weer wat jaren vooruit kan.
Ik hoop dat jullie tweakers (
Bijvoorbaat alvast mijn hartlijke dank (nogmaals
en ik zal een mooi fototje posten als dit een goed systeem blijkt te zijn en het in elkaar zit
Grtz
Serge