[VirtualDub] Na filtering opslaan

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 09:56
Hallo,

Tijdens de vakantie heb ik met mijn digitaal fototoestel een aantal videoopnamen gemaakt, waarbij ik de camera 90 graden gedraaid heb gehouden. Nu heb ik met 'VirtualDub' gestoeid om dit weer gecorrigeerd te krijgen (je hoofd steeds schuinhouden bij het afspelen is niet echt een optie :)). Met de filtering van het programma ging dit perfect.

Echter, wanneer ik nu de 'nieuwe' film wil opslaan schijft hij simpelweg de oude film op mijn harddisk weg. Wat moet ik nu precies doen om de herziene film opgeslagen te krijgen? Ik ben de draad een beetje kwijt.

Alvast bedankt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet wel full-recompression aanvinken bij het opslaan en niet direct stream copy.

• Jewie
Noork schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:32:
Je moet wel full-recompression aanvinken bij het opslaan en niet direct stream copy.
Ik heb even gekeken naar de instellingen. Hetgeen jij aanhaalt, zijn dat de mogelijkheden welke zich bevinden onder het tabblad 'video'? Wanneer ik deze instel op 'Full processing mode' krijg ik de video opgedeeld in een aantal 'eindbestanden' (.01, .02 etc.), echter zonder het gewenste resultaat. Overigens treft ik de 'full-REcompression' mogelijkheid nergens aan.

Welke 'save'-methode dien ik overigens aan te houden? De 'Save segmented AVI'?

Alvast bedankt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat staat bij het 'save' venster:
Afbeeldingslocatie: http://xs104.xs.to/xs104/06326/Image1.png.xs.jpg

Dit is met Virtualdubmod 1.5.10.2

• Jewie
Bedankt voor je reactie. Het is mij nu gelukt om de video te kantelen, maar ik merk alleen dat het beeld en geluid erg 'hakkerig' wordt afgespeeld; het is dus niet meer een vloeiend geheel. Is dit een bekend probleem en valt hier iets aan te doen? Overige instellingen zijn (zover ik weet) niet aangepast.

Alvast bedankt.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Jewie schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:09:
Bedankt voor je reactie. Het is mij nu gelukt om de video te kantelen, maar ik merk alleen dat het beeld en geluid erg 'hakkerig' wordt afgespeeld; het is dus niet meer een vloeiend geheel. Is dit een bekend probleem en valt hier iets aan te doen? Overige instellingen zijn (zover ik weet) niet aangepast.
Bij het kantelen van video, full recompression style, codeer je het hele videobestand opnieuw. De stotteringen komen waarschijnlijk daaruit voort. Stel je compressie (Video en audio) goed/opnieuw in, want waarschijnlijk komt het daar door. Het kan ook wat anders zijn tho...Als je een klein stukje uit de bewerkte film online zet, kunnen we misschien beter zien waar/wat er fout gaat

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1