[Novell] NAL Object via batch file installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter
Ik ben bezig met een unattended installatie voor onze werkstations. Daarvoor wil ik dat een aantal programma's via ZenWorks geinstalleerd worden. Het probleem daarbij is dat het NAL-object via een batchfile geinstalleerd moet worden. Nu doe ik dat op de volgende manier:
code:
1
z:\nal.exe /noupdate /v="<<object>>"

Dat werkt opzich perfect, maar ik kan op deze manier niet kijken of het NAL-object klaar is met installeren, omdat nal.exe het NAL-object via naldesk.exe installeert. Naldesk.exe is altijd aanwezig, waardoor ik niet (wat is als eerste idee had) kijken wanneer het proces beeindigd wordt.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
edit: wat extra info:
We gebruiken ZenWorks 3.2.2, op windows XP (pro).

edit2:
Ik heb het tijdelijk opgelost door te kijken welk bestand als laatste gecopieerd wordt. Met dit batchscriptje kijk ik vervolgens of het bestand al bestaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@echo off
:wacht
echo wachten...
sleep 5
IF EXIST "<<file>>" GOTO klaar
GOTO wacht

:klaar
del c:\log.log
echo klaar!

Als iemand een nettere oplossing weet hoor ik het graag.

[ Voor 27% gewijzigd door Ethnocentrix op 11-08-2006 15:11 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 08:57

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ethnocentrix schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:27:
Ik ben bezig met een unattended installatie voor onze werkstations. Daarvoor wil ik dat een aantal programma's via ZenWorks geinstalleerd worden. Het probleem daarbij is dat het NAL-object via een batchfile geinstalleerd moet worden. Nu doe ik dat op de volgende manier:
code:
1
z:\nal.exe /noupdate /v="<<object>>"

Dat werkt opzich perfect, maar ik kan op deze manier niet kijken of het NAL-object klaar is met installeren, omdat nal.exe het NAL-object via naldesk.exe installeert. Naldesk.exe is altijd aanwezig, waardoor ik niet (wat is als eerste idee had) kijken wanneer het proces beeindigd wordt.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
edit: wat extra info:
We gebruiken ZenWorks 3.2.2, op windows XP (pro).

edit2:
Ik heb het tijdelijk opgelost door te kijken welk bestand als laatste gecopieerd wordt. Met dit batchscriptje kijk ik vervolgens of het bestand al bestaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@echo off
:wacht
echo wachten...
sleep 5
IF EXIST "<<file>>" GOTO klaar
GOTO wacht

:klaar
del c:\log.log
echo klaar!

Als iemand een nettere oplossing weet hoor ik het graag.
Je kan de BAT commando's toch gewoon in het Applicatie object opgeven? Vervolgens vink je Force Run aan en volgens mij draait het dan prima.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage