[XP] Herkennen Windows-Mobile 5 device

Pagina: 1
Acties:

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 10:31
In het verleden was het zo dat als ik mijn Windows-Mobile 5-based MDA via USB op mijn laptop aansloot; hij het Windows-geluidje maakte dat er een USB-apparaat gevonden was, hij vervolgens een 10mbit Netwerkverbinding aanmaakte en ActiveSync opensprong om te gaan synchroniseren met Microsoft Office Outlook.

Wat er precies veranderd is weet ik niet, maar op het moment dat ik nu mijn MDA via USB verbindt gaat de MDA wel opladen (ontvangt dus stroom via USB), maar Windows maakt geen geluidje met het teken dat 'ie nieuwe hardware vindt. Verder dus ook geen tijdelijke 10mbit-netwerkverbinding meer en al helemaal geen synchronisatie mbv ActiveSync 4.2.

Drivers moeten in orde zijn, worden normaal meegeïnstalleerd tijdens installatie van ActiveSync. ActiveSync heb ik ook al gereïnstalled. Heb verder on-line geen oplossing kunnen vinden.

Zelf vermoed ik dat het al fout gaat voordat 'ie de driver gaat laden omdat 'ie eigenlijk geen nieuwe hardware ziet.

Iemand ingevingen?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03 15:52

Gutteguttegut

CEO of TFD

Staat er toevallig een onbekend apparaat in Apparaatbeheer?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Kabelbreukje in de datalijn en niet de spanningslijn? Probeer eens een anders usb kabeltje.. of anders de kabel en pda op een andere computer proberen..

Pvouput live

• Martijntj
Gutteguttegut schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:03:
Staat er toevallig een onbekend apparaat in Apparaatbeheer?
Nee.

• Martijntj
Krypt schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:11:
Kabelbreukje in de datalijn en niet de spanningslijn? Probeer eens een anders usb kabeltje.. of anders de kabel en pda op een andere computer proberen..
Op andere computer zelfde verhaal, met ander kabeltje zelfde verhaal. Lijkt dus een setting te zijn aan MDA-kant. Geen idee of iemand daar verstand van heeft?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Soft of hardreset al geprobeerd? Met wat geklooi met de modem applicatie op mijn mda wil het ook wel eens voorkomen dat ie ;m via usb niet herkend..

Of je poort op de MDA is rip..

Pvouput live

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 14:44
Martijn, is het je al gelukt dit probleem te verhelpen? Zit met exact hetzelfde probleem namelijk met mn Dell D600 Laptop, USB, ActiveSync 4.1 en MDA Compact III.

Edit: het probleem bij mij was een defect moederbord van de PPC.

[ Voor 17% gewijzigd door hendriku op 14-02-2007 16:14 ]

Pagina: 1